|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Er det jeg som er urimelig? (Varsel ved fest hjemme)Mine huseiere liker å ta seg en fest innimellom, men de synes ikke det er så viktig å gi beskjed ned til meg slik at jeg er forberedt. Jeg har ved flere tilfeller ligget våken til festen oppe har vært ferdig. En gang endte jeg med å skru sammen Ikea-møbler til langt på natt til festen var over. De har kun varslet om fest en gang, det var etter jeg sendte en nokså kvass sms midt under en fest de ikke hadde sagt noe om |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det jeg som er urimelig? (Varsel ved fest hjemme)Du leier hos dem?
![]() |
#3 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Er det jeg som er urimelig? (Varsel ved fest hjemme)Jeg synes det er greit å bli varslet om støy etter kl 23. Forventer å slippe lyden av bass og at ingen står å skravler utenfor vinduene.
![]() |
#4 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Er det jeg som er urimelig? (Varsel ved fest hjemme)Jeg synes man skal si fra hvis man kommer til å ha fest utover natten. Helg eller hverdag, spiller ingen rolle. Det er ikke alltid det passer for andre å holdes våkne. Hvis det er greit for deg å sove et annet sted de dagene det gjelder så hindrer du dem heller ikke i å holde på når det passer dem.
![]() |
#5 |
En anelse distre
![]() Sv: Er det jeg som er urimelig? (Varsel ved fest hjemme)Jeg leier hos de ja, bor i sokkelen. Det er ikke greit for meg å sove annen plass når de skal ha fest, men jeg vil heller det enn å holdes våken utover natta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Originala
|
![]() Sv: Er det jeg som er urimelig? (Varsel ved fest hjemme)Jeg synes ikke det er urimelig å ønske informasjon i forkant av fester. Synd at huseiere ikke gjør det uoppfordret, men når de ikke gjør det, bør du nesten si fra selv. Det går vel fint an å formidle det på en ok måte, gjør det ikke? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
En anelse distre
![]() Sv: Er det jeg som er urimelig? (Varsel ved fest hjemme)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Er det jeg som er urimelig? (Varsel ved fest hjemme)Som utleier så anser vi det som en selvfølge at leieboer varsler om de skal ha fest. Ikke forspill, men fest som går ut over natta.
![]() |
#9 |
En anelse distre
![]() Sv: Er det jeg som er urimelig? (Varsel ved fest hjemme)Det blir bare mer og mer livete oppe og det dundrer i gulvet/ eller taket her. Sendte en hørflig sms hvor jeg spurte om de hadde tenkt å holde på lenge og fortalte at jeg skal tidlig opp. Det hjelper ikke på humøret at jeg sov få tmer natt til i dag av andre grunner... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() Sv: Er det jeg som er urimelig? (Varsel ved fest hjemme)Dersom det ikke har hjulpet med tidligere beskjeder er jeg redd det vil ha liten effekt å gi beskjed igjen. :erfart: Jeg ville funnet meg ett nytt sted å bo i en fei.
![]() |
![]() |
#13 |
Ingen skravlebøtte
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Er det jeg som er urimelig? (Varsel ved fest hjemme)Altså, det er deres hus og de er hjemme. Kanskje var ikke festen planlagt. Jeg skjønner at dette er irriterende for deg, og det koster ikke mye å si fra at de skal ha fest, men ettersom det er du som leier er det likevel de som bestemmer i sitt hus.
![]() |
#14 |
This is normal!
|
Når du velge å leie ut deler av ditt eget hus, så er det faktisk ikke så enkelt. Leieboerne din skal også kunne se på dette som sitt hjem, og betaler deg penger for nettopp det. En utleier som tenker som deg høres veldig lite hyggelig ut.
![]() |
![]() |
#15 |
Originala
|
Ja. Jeg tenker det er prisen man må betale for å leie ut. Man gir fra seg nettopp denne friheten og må ta samme hensyn som når man bor i andre flermannsboliger. Skal man ha fest da, så klarerer man det med naboer. Og man prøver å dempe seg etter et gitt tidspunkt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Passiv
|
![]() Sv: Er det jeg som er urimelig? (Varsel ved fest hjemme)Jeg syns det kommer litt an på. |
![]() |
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Er det jeg som er urimelig? (Varsel ved fest hjemme)Problemet kan vera at lyd går lettare ned enn opp. Dersom borna ligg i t.d. 2. etasje og søv, er det ikkje sikkert dei høyrer noko. Men lyden bærer nok veldig lett ned i kjellaren.
![]() |
#18 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Pga. slike holdninger håper jeg at jeg aldri befinner meg i en situasjon der jeg må leie igjen. Å leie ut til noen innebærer at en bolig blir en tomannsbolig, der gjensidig respekt er nøkkelen for å få det til å fungere bra. Så klart kan man ikke ha fest når man vil og hvor lenge man vil. Så klart må man dempe musikk, og vise hensyn. Joda, som utleier sitter man med trumfkortet, men utnytter man dette er man ikke stort bedre enn mange andre "vanskelige" beboere som er beskrevet i tråder her inne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Det kan alltid bli verre.
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er ikke riktig, hvis du leier ut en del av egen bolig har leietager de samme krav på ro som naboen, og ikke minst samme krav på respekt.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|