Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det jeg som er urimelig? (Varsel ved fest hjemme)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-12-11, 22:49   #1
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Er det jeg som er urimelig? (Varsel ved fest hjemme)

Mine huseiere liker å ta seg en fest innimellom, men de synes ikke det er så viktig å gi beskjed ned til meg slik at jeg er forberedt. Jeg har ved flere tilfeller ligget våken til festen oppe har vært ferdig. En gang endte jeg med å skru sammen Ikea-møbler til langt på natt til festen var over. De har kun varslet om fest en gang, det var etter jeg sendte en nokså kvass sms midt under en fest de ikke hadde sagt noe om

Romjula er visst intet unntak. Det er godt med liv oppe og musikken begynner å skrus opp. De har juleferie virker det som og synes da det er greit med fest midt i uka. Jeg derimot synes faktisk ikke er greit, romjul eller ikke. Jeg har fri i morgen, men det vet de ingenting om.

Det er lov å ha fest altså, men er det urimelig av meg å forvente at de varsler slik at jeg har muligheten til å ta med meg snuppa en annen plass å sove? Er det ok å ha høylydt fest midt i uka bare fordi det er jul?

Dette er et voksent par i slutten av 30 årene som har to barn som ligger og sover i samme hus.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 22:52   #2
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det jeg som er urimelig? (Varsel ved fest hjemme)

Du leier hos dem?

Gammel 27-12-11, 22:55   #3
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes det er greit å bli varslet om støy etter kl 23. Forventer å slippe lyden av bass og at ingen står å skravler utenfor vinduene.

Gammel 27-12-11, 22:56   #4
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes man skal si fra hvis man kommer til å ha fest utover natten. Helg eller hverdag, spiller ingen rolle. Det er ikke alltid det passer for andre å holdes våkne. Hvis det er greit for deg å sove et annet sted de dagene det gjelder så hindrer du dem heller ikke i å holde på når det passer dem.

Jeg synes det er irrelevant at du har fri i morgen. Du kan jo ha planer for dagen selv om du har fri.

Gammel 27-12-11, 23:04   #5
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Jeg leier hos de ja, bor i sokkelen. Det er ikke greit for meg å sove annen plass når de skal ha fest, men jeg vil heller det enn å holdes våken utover natta.

Gammel 27-12-11, 23:05   #6
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke det er urimelig å ønske informasjon i forkant av fester. Synd at huseiere ikke gjør det uoppfordret, men når de ikke gjør det, bør du nesten si fra selv. Det går vel fint an å formidle det på en ok måte, gjør det ikke?

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 23:08   #7
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Jeg synes ikke det er urimelig å ønske informasjon i forkant av fester. Synd at huseiere ikke gjør det uoppfordret, men når de ikke gjør det, bør du nesten si fra selv. Det går vel fint an å formidle det på en ok måte, gjør det ikke?

Jo, jeg kan selvsagt si i fra på en grei måte at dette ikke er greit, men de vet det allerede. Jeg hadde håpet at de ville si fra på kommende fester også, ikke bare den ene gangen etter jeg ga beskjed den første gangen. Jeg får vel nevne en gang til at jeg synes de bør varsle. Men fest midt i uka synes jeg faktiske r urimelig, uansett. Jul eller ikke.

Jeg har jo fri i morgen, men vi skal tidlig opp da vi skal kjøre et stykke bort på dagsbesøk. Snuppa våkner jo like tidlig uansett.

Gammel 27-12-11, 23:18   #8
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Som utleier så anser vi det som en selvfølge at leieboer varsler om de skal ha fest. Ikke forspill, men fest som går ut over natta.
Like selvfølgelig er det at vi varsler dem om vi skal ha fest.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 00:29   #9
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Standard

Det blir bare mer og mer livete oppe og det dundrer i gulvet/ eller taket her. Sendte en hørflig sms hvor jeg spurte om de hadde tenkt å holde på lenge og fortalte at jeg skal tidlig opp. Det hjelper ikke på humøret at jeg sov få tmer natt til i dag av andre grunner...

Gammel 28-12-11, 02:06   #10
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skjønner godt at du synes slikt er ergerlig. Jeg tror jeg ville vurdert å finne et annet sted å bo, jeg for min del ...

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 08:51   #11
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Dersom det ikke har hjulpet med tidligere beskjeder er jeg redd det vil ha liten effekt å gi beskjed igjen. :erfart: Jeg ville funnet meg ett nytt sted å bo i en fei.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 09:35   #12
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dessverre så er det vel sånn at det ikke er bare å finne seg noe annet på et blunk, sånn som leiemarkedet i Trondheim er.

Gammel 28-12-11, 09:45   #13
Prøvende
Ingen skravlebøtte

Prøvende sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Prøvende er litt kulPrøvende er litt kul
Standard

Altså, det er deres hus og de er hjemme. Kanskje var ikke festen planlagt. Jeg skjønner at dette er irriterende for deg, og det koster ikke mye å si fra at de skal ha fest, men ettersom det er du som leier er det likevel de som bestemmer i sitt hus.

Vi leier ut selv og en leieboer som hadde vært vanskelig på dette evt prøvd å fortelle meg når jeg kunne ha/ikke ha fest/besøk i mitt eget hus burde nok finne et mer passende familie å dele hus med.

Dersom du ellers er fornøyd med stedet du bor synes jeg ikke du burde gjøre noe stort nummer ut av dette annet enn å si fra tydelig en gang til, at du gjerne ønsker et varsel om planlagte fester.

Gammel 28-12-11, 09:57   #14
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Prøvende, her.

Altså, det er deres hus og de er hjemme. Kanskje var ikke festen planlagt. Jeg skjønner at dette er irriterende for deg, og det koster ikke mye å si fra at de skal ha fest, men ettersom det er du som leier er det likevel de som bestemmer i sitt hus.

Vi leier ut selv og en leieboer som hadde vært vanskelig på dette evt prøvd å fortelle meg når jeg kunne ha/ikke ha fest/besøk i mitt eget hus burde nok finne et mer passende familie å dele hus med.

Når du velge å leie ut deler av ditt eget hus, så er det faktisk ikke så enkelt. Leieboerne din skal også kunne se på dette som sitt hjem, og betaler deg penger for nettopp det. En utleier som tenker som deg høres veldig lite hyggelig ut.

Gammel 28-12-11, 10:00   #15
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Når du velge å leie ut deler av ditt eget hus, så er det faktisk ikke så enkelt. Leieboerne din skal også kunne se på dette som sitt hjem, og betaler deg penger for nettopp det. En utleier som tenker som deg høres veldig lite hyggelig ut.

Ja. Jeg tenker det er prisen man må betale for å leie ut. Man gir fra seg nettopp denne friheten og må ta samme hensyn som når man bor i andre flermannsboliger. Skal man ha fest da, så klarerer man det med naboer. Og man prøver å dempe seg etter et gitt tidspunkt.

Gammel 28-12-11, 10:17   #16
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg syns det kommer litt an på.
Er det førti gjester og fullt haraball så skal du selvsagt varsles først. Er det middagsgjester som ble sittende litt utover og knekke en ekstra flaske vin så må du nesten finne deg i det. Det er jo da ikke sikkert det var planlagt. Også er det forskjell på om det er en gang i måneden eller en gang i året.

Det kan jo umulig være så ille når de har barn hjemme selv som ligger og sover, i og med at det ikke virker som om det er noen bekymring for disse?

Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 10:50   #17
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Problemet kan vera at lyd går lettare ned enn opp. Dersom borna ligg i t.d. 2. etasje og søv, er det ikkje sikkert dei høyrer noko. Men lyden bærer nok veldig lett ned i kjellaren.
Vi angrer noko på at barneromma ligg rett over stova, for lyden vert veldig intens ned. Springing, mista ting i golvet osv., det smeller nesten ned i stova.

Gammel 28-12-11, 10:56   #18
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Er det ok å ha høylydt fest midt i uka bare fordi det er jul?
.

Jeg synes det er greit å ha fest midt i uka, uansett om det er jul eller ikke.

Når det er sagt, så synes jeg godt at man kan si i fra til sine leieboere på forhånd, om det er sånn hæla i taket fest, med høy musikk til langt på natt.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 12:32   #19
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Pga. slike holdninger håper jeg at jeg aldri befinner meg i en situasjon der jeg må leie igjen. Å leie ut til noen innebærer at en bolig blir en tomannsbolig, der gjensidig respekt er nøkkelen for å få det til å fungere bra. Så klart kan man ikke ha fest når man vil og hvor lenge man vil. Så klart må man dempe musikk, og vise hensyn. Joda, som utleier sitter man med trumfkortet, men utnytter man dette er man ikke stort bedre enn mange andre "vanskelige" beboere som er beskrevet i tråder her inne.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 12:51   #20
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.

Sir Limpalot sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dersom du ellers er fornøyd med stedet du bor synes jeg ikke du burde gjøre noe stort nummer ut av dette annet enn å si fra tydelig en gang til, at du gjerne ønsker et varsel om planlagte fester.

Det er ikke riktig, hvis du leier ut en del av egen bolig har leietager de samme krav på ro som naboen, og ikke minst samme krav på respekt.
Tror vi begge skal være glad for at jeg aldri har vært leieboer hos deg, med den innstillingen kunne det blitt virkelig høylydt mens jeg leita etter et annet sted å bo, respekterer ikke du meg så respekterer ikke jeg deg, og jeg har stort stereoanlegg. ;P

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:53.