|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
kamerat
|
Matnyttårsforsetter: Hva skal du prøve i 2012?Jeg skal koke min første hummer. Banna bein.
|
|
|
#2 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Matnyttårsforsetter: Hva skal du prøve i 2012?Vi skal ha forretter eller dessert oftere. Ikke nødvendigvis samtidig hvis det blir for mye stress.
|
|
|
|
#3 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Matnyttårsforsetter: Hva skal du prøve i 2012?Og så har jeg alltid drømt om å flambere. Kanskje det burde være et mål for 2012?
|
|
|
|
#4 |
|
kamerat
|
Sv: Matnyttårsforsetter: Hva skal du prøve i 2012?Å, flambere, det vil jeg også!
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Matnyttårsforsetter: Hva skal du prøve i 2012?Jeg har lyst til å bli flinkere til å lage fisk/skalldyrsretter. Jeg så faktisk på hummer i tanken på fiskebutikken og tenkte at jeg må prøve å lage det en gang. Si ifra når du setter i gang og hvordan det går. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
kamerat
|
Sv: Matnyttårsforsetter: Hva skal du prøve i 2012?Man kan jo flambere allslags kjøtt. Og crèpes Suzette. Og is!
|
|
|
#7 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Matnyttårsforsetter: Hva skal du prøve i 2012?Jeg har tenkt å somle meg til å lage ostekake fra Småland. Har tenkt på det i årevis egentlig og kom på det på nytt her om dagen da jeg så Emil fra Lønneberga, men må få tak i løpe og melk som ikke er homogenisert (tror jeg, må sjekkes ut)
|
|
|
#8 |
|
På (opp?)tur
|
Sv: Matnyttårsforsetter: Hva skal du prøve i 2012?Småen har ytret ønske om krokodille, så alligatorkjøtt må vel få en sjanse dette året. De hadde på Ultra før, tror jeg. Satser på det går greit å få tak i. Ellers har det skjedd noe gledelig - etter langvarig leting, er malteddik endelig i hus. 2012 skal bli et år med det i kombinasjon med deilige, stekte potetbiter.
|
|
|
|
#9 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Matnyttårsforsetter: Hva skal du prøve i 2012?
Alligatorkjøtt er fantastisk godt, så det anbefaler jeg.
|
|
|
#10 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Matnyttårsforsetter: Hva skal du prøve i 2012?Jeg skal lage flere (gode) fiskemiddager. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Jeg har ihvertfall lagd mange forskjellige fiskemiddager. Ikke alle har vært like gode, men noen av dem har vært veldig bra |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Matnyttårsforsetter: Hva skal du prøve i 2012?Jeg har to nyttårsforsetter:
|
|
|
#13 |
|
|
Sv: Matnyttårsforsetter: Hva skal du prøve i 2012?Jeg stekte min første ribbe og min første kalkun i 2011 så er fornøyd med det. Jeg har egentlig veldig lyst til å danne en mat/vinklubb. Kanskje det skal være nyttårsforsettet på matfronten i år? |
|
|
|
|
|
#14 |
|
New kid on the block
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hah, det var det første jeg tenkte på da jeg så overskrifta!
|
|
|
#15 |
|
|
Sv: Matnyttårsforsetter: Hva skal du prøve i 2012?Jeg har veldig lyst til å utvide repertoaret litt - vi spiser mye god mat, men det blir fort de samme rettene. Dette ser ut som en god tråd å bli inspirert av.
|
|
|
|
#16 |
|
Passiv
|
Sv: Matnyttårsforsetter: Hva skal du prøve i 2012?1) Koke min første hummer jeg og. Banna bein. |
|
|
|
#17 |
|
kamerat
|
Si ifra når du er i Oslo, da, så kan du bli invitert til meg.
|
|
|
#18 |
|
etterpåklokest
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Matnyttårsforsetter: Hva skal du prøve i 2012?Jeg skal også lage flere gode fiskemiddager, har kresen gjeng i hus. Og Tjorven sitt forslag om å invitere på hverdagsmiddager vil jeg gjerne kopiere! |
|
|
|
|
|
#20 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Matnyttårsforsetter: Hva skal du prøve i 2012?Jeg skal begynne å kjøpe fersk fisk hos den lokale fiskehandleren istedet for fryst og ikke alltid bra i butikken.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|