Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hvor mye bruker du på jåleri i løpet av et år?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-03-12, 12:54   #1
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.856
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Hvor mye bruker du på jåleri i løpet av et år?

Altså alt av sminke, hudpleie, behandlinger, frisør, hårprodukter, kroppsbehandlinger og -produkter, solprodukter og i det hele tatt; hvor mye penger bruker du på velvære/utseende når du regner sammen?
Jeg tok nemlig en raid i dag og bestilte diverse produkter fra nett, det ble dyrt og jeg blir jammen overrasket over hvor dyrt dette blir til sammen. Tror jeg bruker ca 15000 kroner i året på jåleri, fy flate så mye, er jeg alene om det?

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 12:57   #2
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.210
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på jåleri i løpet av et år?

Jeg har ikke regnet på det, men det er endel. Går til frisør og til øyenbrynsvoksing ca. annenhver måned, ellers tar jeg ikke noen behandlinger. Men jeg bruker produkter som koster litt. Det meste kjøper jeg på nett eller når det er gode tilbud i parfymeriene.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 13:09   #3
M&M
Superduper
 
M&M sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.241
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på jåleri i løpet av et år?

Jeg går til frisør 1 gang i året. (Ellers er svigermor frisør, så hun tar hele familien når vi er på besøk.)
Hudpleie, tja fuktighetskremer fra apoteket kjøper jeg alltid når de har tilbud; ta 3 betal for 2, det samme med deodoranter. Sminke bruker jeg nesten ikke, jeg har fortsatt igjen av bryllupssminken min som jeg kjøpte for 6 år siden.
Bor i Trøndelag, så det går ikke all verden med solkrem heller...
Alt i alt tror jeg jeg bruker ganske lite på sånne ting.
Tenkte jeg skulle begynne med neglelakk for en tid siden, men jeg får det ikke pent, så det blir et strøk blank lakk et par ganger i året, når jeg husker på det.
Kontaktlinser og tilbehør er vel min største utgiftspost.

Men jeg har veldig lyst til å bli flinkere, og se smashing ut oftere! Alderen begynner å sette spor...

__________________
M(-04)&M(-07)
M&M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 13:11   #4
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.657
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på jåleri i løpet av et år?

Next to nothing.
Jeg bruker jo en del helt essensielle hygieneartikler, som jeg finner på Rema1000 (eller får av svigermor), men det kan vel neppe kalles jåleri.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 13:11   #5
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.657
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på jåleri i løpet av et år?

Jeg skal begynne å glansfarge håret da. Noe jeg har tenkt å begynne med i 2-3 år allerede. Men nå SKAL jeg altså.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 13:12   #6
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.210
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på jåleri i løpet av et år?

Jeg bruker ikke neglelakk da, så der er det endelig noe jeg ikke er jålete med og ikke bruker penger på.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 13:14   #7
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på jåleri i løpet av et år?

Tja, jeg bruker ca. 6000 på frisør, en drøy tusenlapp på andre hårartikler. 3-4000 på kremer/pudder/sminke. Rundt 12.000, vil jeg tro.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 13:17   #8
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på jåleri i løpet av et år?

Jeg bruker veldig lite penger på jåleri tror jeg. Frisør 2-3 ganger i året, dagkrem kjøpt på cubus og en veldig sjelden gang leppestift og øyeskygge. Jeg bruker også noen hundrelapper på mineralfoundation, men det er vel snakk om Ca 500 på ett år
Jeg kunne tenkt meg behandlinger og diverse, men det føler jeg ikke at jeg kan ta meg råd til med de inntektene og utgiftene vi har.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 13:39   #9
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.886
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på jåleri i løpet av et år?

Tja. 1200 på frisør seks ganga i året, ca 7000, Exuviance-sett til 1400 fem gangar i året, nye 7000. Hårprodukt ca 2000, sminke omtrent det samme. Og så har eg jo dreve med støp av negler så at det fort er 20' forundre ikkje meg.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 13:53   #10
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.011
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på jåleri i løpet av et år?

Det vil jeg fortrenge, tror jeg. Jeg går til frisøren minimalt hver sjette uke, men farger selv, og bruker generelt null kroner på behandlinger. Men allikevel blir det glatt 2000 kr/mnd, i perioder mer. Mine svakheter er hudpleieprodukter, der jeg eksperimenterer mye og kjøper dyrt, samt noe sminke, spesielt foundation, rouge og ymse, men ikke neglelakker eller leppeprodukter med farge.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 14:13   #11
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.552
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på jåleri i løpet av et år?

2 ganger i året til frisøren (ca 2 000 kroner hver gang).
1400 kroner i året for hårshampoo/balsam. (til meg. De andre har sitt eget)
12 - 1500 kroner i året på hårkrem (stylingprodukt)
1500 kroner på sminke/relaterte produkter
500 kroner på ansiktskrem

Såpe/deo og slikt holder jeg utenfor. Og jeg aner ikke hvor mye jeg bruker på hårfjerningsgreier.

10 000 vil jeg tro er nogenlunde riktig sum.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 14:26   #12
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på jåleri i løpet av et år?

Minst mulig

Det går vel da i å kjøpe en maskara to ganger i året, og en lipgloss to ganger i året og litt øyenskygge en gang i året. Tror det ligger på rundt ca 5-600 kr.
En fuktighetskrem i ansiktet hver morgen og en ansiktsrens. Tar nok ikke helt av her om jeg sier 500 kr i året.
Farger håret ca hver 6 uke hjemme, så bruker da opptil 200 kr på det. Ca 1500 i året.
Klipper meg fire ganger i året så der er det nye 2000 kr.

Mest penger bruker jeg nok på shampo/balsam og hårkurer og div. Det blir nok 1500kr i året.

Så alt i alt ca 6000kr i året. Jeg synes jo selv det er et minimum, og jeg sminker meg aldri i ukedagene, eller er spesielt fjong på håret. Kunne sikkert vært mindre beløp, men synes det er helt greit.

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 14:30   #13
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.430
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på jåleri i løpet av et år?

Jeg tipper det blir fort 1000 - 1500 i måneden. Jeg kjøper ikke så mye sminke, men det jeg kjøper koster litt, frisør ca 5 ganger i året, hudpleie og parfyme.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 14:36   #14
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på jåleri i løpet av et år?

Sikkert alt for mye, men jeg ser ingen vits i å regne på det. Jeg kjøper det jeg vil ha når jeg trenger det og når jeg har råd. Jeg har en smule sært hår så det har vært mye fram og tilbake for å finne de optimale produktene. Enten handler jeg på Lush eller på nett fra England. Jeg kjøper heller 1 dyr maskara (YSL) enn 3 jalla som jeg ikke er fornøyd med.

Jeg liker luksusen med en god dusj-såpe og jeg synes det er luksus i å kjøpe hårprodukter som håret mitt blir glad av.

Men jeg nekter å regne på det, det er i alle fall 5-sifret i året.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 14:39   #15
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på jåleri i løpet av et år?

Det er så lite at det nesten er flaut. Innbiller meg dog at jeg ser ganske velstelt (iPhone ville skriver beistet ) likevel.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 14:41   #16
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på jåleri i løpet av et år?

Jeg går til frisør 1-2 ganger i året, for å ta litt av lengden. Det skulle bli ca 1000 kr, tror jeg. Redken shampo, balsam og hårkur kjøpes i USA, og jeg tror ikke det går for mer enn 500-600 kr i året. Flaskene jeg har nå ble kjøpt i oktober, og det er mye igjen enda.

Jeg bruker ellers ingen hårprodukter, men jeg bruker litt sminke. Mascara og foundation fra Lancome, og et par øyeskygger fra The Body Shop. Jeg tipper max 2000 kr i året. Sminkefjerneren min kjøper jeg på H&M, dusjsåpen er fra dagligvarebutikk.

Det skulle bli ca 3500 kr i året, og om jeg legger til for solprodukter (som det jo går varierende mengde av), og sikkert en del småting som jeg har glemt, så kan jeg likevel aldri tro jeg passerer 5000 kr pr år til sånt.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 14:54   #17
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.349
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på jåleri i løpet av et år?

På et år? 3000,-, trur eg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 14:55   #18
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.210
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på jåleri i løpet av et år?

Koster mer penger å holde stilen når en blir eldre.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 14:57   #19
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.349
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på jåleri i løpet av et år?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Koster mer penger å holde stilen når en blir eldre.

Ser ikke sånn ut når jeg ser på fjortisene med fjorten lag brunkrem, hair extensions and the works.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 14:57   #20
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv
 
Barbarella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.561
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på jåleri i løpet av et år?

Godt over tusenlappen i måneden, tipper jeg. Kanskje rundt 16 000 i året?
Denne måneden har jeg brukt over 2000, men da trenger jeg jo ikke så mye neste måned igjen.

__________________
2001 - 2005 - 2007 - 2016
Barbarella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no