|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Heklet hjelmlue til prematur?Jeg har googlet litt rundt, men finner ikke oppskrift. Tenker at lue i dukkestørrelse må være det som kan ha sjans for å passe? Tar utgangspunkt i at babyen bli født i svangerskapsuke 34. Hvor stort ER egentlig hodet da?
![]() |
#2 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Heklet hjelmlue til prematur?Min knøtt født i uke 32 brukte str 40 og 46 den første tida med klær. Prematurstørrelse altså. De mer erfarne damene på avdelinga fortalte at de brukte å kjøpe prematurklær til jentenes baby-born-dukker, fordi de passer akkurat, og på HM er de mye billigere enn BB på lekebutikken.
![]() |
#3 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Heklet hjelmlue til prematur?Få noen til å sjekke heklebøker til dukker på biblioteket.
![]() |
#4 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Heklet hjelmlue til prematur?Jeg tror jeg har prematurluer liggende. Både strikkede og bomullsluer. Minsten ble født 34+2, og han var 32 cm rundt hodet. Jeg mener jeg fremdeles har annet prematurtøy liggende også, om du er interessert. Det er størrelse 40-44 cm.
![]() |
![]() |
#5 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Heklet hjelmlue til prematur?Takk for tips!
![]() |
#6 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Heklet hjelmlue til prematur?Tuppa var født uke 34. 2260 kg 44cm lang. Men husker søren meg ikke hodeomkrets. Men kanskje 37?? Hun brukte ihvertfall hakket under vanlig nyfødt.
![]() |
#7 |
Tøff
|
![]() Sv: Heklet hjelmlue til prematur?
Tror nok 37 er mer normalt for fullgåtte. :-) Lillebror her, født 36+3, var 35 cm.
![]() |
#8 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Heklet hjelmlue til prematur?Ah, da var det 34-35 billmrk har tre barn...
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: Heklet hjelmlue til prematur?Mine var hhv 31 og 33 cm (født i uke 34+1, 43 cm lange) og 34 cm i HO (født i uke 35+3, 47 cm lang). Tvilingene brukte str 44 lenge, og så 50 og så 56 frem til de var rundt 3 mnd. Minstemann passet såvidt str 44 en drøy uke før han startet på str 50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Heklet hjelmlue til prematur?
Da har jeg noen uker på meg til å se hva vi har.
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Heklet hjelmlue til prematur?Førstemann her var født i uke 33 + 4-5 og var 31 cm rundt hodet. Alle kjøpehuer var ALT for store! Husker at prematurklær var skamdyrt den gangen, tenk det er 11 år siden allerede.
![]() |
#13 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Heklet hjelmlue til prematur?Måtte sjekke kortet til storebror, han var 29 cm rundt hodet, 40 cm lang og 1500 g lett da han ble født. De hadde trodd han skulle være større mtp lengde på graviditet og målinger gjort dagen før.
![]() |
#14 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Heklet hjelmlue til prematur?Å, jeg husker hvordan klær jeg trodde var bittesmå, var alt for store til minsten.
![]() |
![]() |
#15 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Heklet hjelmlue til prematur?Er det med regulering av kroppstemperatur jeg tenker på ja. Får søke litt mer rundt etter oppskrifter. Får heller få svigermor eller mamma til å strikke om jeg bare finner strikkeoppskrifter.
![]() |
#16 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Heklet hjelmlue til prematur?Her er strikkeoppskrifter til premature: https://nostebarn.no/itemimages/info...ler_minste.pdf
![]() |
#17 |
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Heklet hjelmlue til prematur?Min mor strikket dukkeklær til oss, husker spesielt en jakke som vi brukte lenge. Luene var for store, tror dukkehoder er unormalt store.
![]() |
#18 |
Pandemonium
![]() Sv: Heklet hjelmlue til prematur?Snuppa hadde 31 i hodeomkrets (kun to uker prematur), og til henne brukte vi tynne luer i ull fra Joha i begynnelsen. Jeg husker ikke størrelsen, men hun svømte i hvertfall ikke i dem. Joha har også prematurklær, og er generelt nette i fasongen. Til den nyankomne, som hadde litt mer normale 34 i h.o. har vi også lue fra Joha, i str. 37, men den er litt for stor.
![]() |
#19 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Heklet hjelmlue til prematur?Jeg tenker også på sånn djevellue, de ser kule ut, og er veldig lette å strikke. Rett fram og tilbake, bare feller av og øker sånn at den får rett fasong.
![]() |
#20 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Heklet hjelmlue til prematur?Fant oppskrift på heklet djevellue som passer til babyborn. Hvor store er de rundt hodet?
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|