|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
bits and pieces
|
Galskap med 28L sekk til 7-åring?Storebror trenger ny skolesekk til høsten siden de fikk utdelt 1.klasse sekk i fjor.
|
|
|
|
#3 |
|
bits and pieces
|
Sv: Galskap med 28L sekk til 7-åring?28L måtte jeg stramme helt. Da så det greit ut syns jeg.
|
|
|
|
#4 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Galskap med 28L sekk til 7-åring?Det høres stort ut for meg. Og de trenger vel ikke så stor sekk, uansett? Poden har 20 liters Bergans, og den har jo aldri vært i nærheten av full.
|
|
|
|
#5 |
|
Hertuginne
|
Sv: Galskap med 28L sekk til 7-åring?Storebror er ca 142 cm (kanskje litt mer nå) og for ham så var 28 L for stort, mens 25 L (Bergans) sitter helt perfekt på ryggen hans og han har en god del å gå på fortsatt. Han er kanskje litt lenger i beina enn overkroppen enn "normalen".
|
|
|
#6 |
|
Erfaren
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: Galskap med 28L sekk til 7-åring?Storebror som går i 3.klasse og er ca. 135cm har 28L. Går helt supert. Vi prøvde også 25L, men det var liten forskjell. Han er lengere i overkroppen enn beina.
|
|
|
#7 |
|
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Galskap med 28L sekk til 7-åring?Vi kjøpte 28l til en åtteåring. Tipper han var ca 140cm da. Den passet bra, syntes jeg. Hvis det har noe å si så er gutten ganske breiskuldra, og kanskje litt lang rygg? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Galskap med 28L sekk til 7-åring?Min førsteklassing (nå 136-ish og lang i overkroppen) har 25-liter. Passer bra, absolutt ikke for stor, men har ikke prøvd større sekk. Sekken er snøret inn i sidene og oppleves derfor som godt full med matboks, fruktboks, vannflaske, meldemappe, pennal og mappe med enten Star Wars- eller fotballkort.
|
|
|
#9 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Galskap med 28L sekk til 7-åring?Hadde vært riv ruskende galt til min 7-åring. Men din er jo mye lenger.
|
|
|
|
#10 |
|
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Galskap med 28L sekk til 7-åring?8- åringen min er 135 og har hatt 30 liters fra Beckmann siden jul. Den er helt passe. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Galskap med 28L sekk til 7-åring?Det står størrelseanvisning på papirlappene som er festet fast i Berganssekkene i butikken. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
maler
|
Sv: Galskap med 28L sekk til 7-åring?Jeg ser de fleste kjøper 22 eller 25 liter til ungene i 2. klasse her. De som bruker førsteklassesekken ett år ekstra får ofte 25 eller 28 liter. Jeg synes ikke det er så stor forskjell på de sekkene egentlig, men det er ikke mange 7-åringer som har 28 liter.
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Galskap med 28L sekk til 7-åring?Jeg tenkte samme som Katta skrev, at han nok uansett vil ønske seg ny om noen år når "alle" de andre får ny.
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Galskap med 28L sekk til 7-åring?
Jeg tar meg ikke nær av det, altså!
05 og 08 Sist redigert av millact : 03-05-12 kl 22:36. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Erfaren
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Galskap med 28L sekk til 7-åring?Storesøster har 25 l og går i 8 klasse . Hun fikk den i 4 klasse og den har holdt fint til bøker og annet utstyr . Vi kommer til å kjøpe 28 el 30 liter nå . |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Hertuginne
|
Sv: Galskap med 28L sekk til 7-åring?Jeg vil tro at storebror sin 25 L Bergans kommer til å holde noen år, både størrelsesmessig og volummessig.
|
|
|
#19 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
Jeg reagerer bittelitt på denne jeg. Må han ha ny sekk til høsten? Er det den oransje skolesekken det er snakk om? Det er ikke en sekk bare beregnet på førsteklasse. Det er en utmerket sekk som fungerer i 2-3 år, og det er meningsløst å kassere den allerede etter ett år. På vår skole brukes sekken av alle også i andre klasse. Det er det vi foreldrene som har bestemt. Tanken bak sekken er vel at den skal være godt synlig i trafikken slik at bilistene tar ekstra hensyn når de ser de små skolebarna, og barna er ikke særlig store når de går i andre klasse heller ... |
|
|
|
|
|
#20 |
|
bits and pieces
|
Ingen i andre klasse som bruker sekken etter hva jeg ser. Og sånn jeg har oppfattet det så er det for 1.klasse nettopp for å skille 1.klasse fra resten.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|