Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Hvilken spillkonsoll?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-12, 22:26   #1
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Hvilken spillkonsoll?

Jeg har lyst på spillkonsoll, men har aldri eid noe sånt før og føler det er en jungel av Xbox, Nintendo, PS og sånt der ute. Jeg vil spille sånne treningsspill (boksing, surfing og sånt), men også gode gamle spill i kategorien super-mario og bilspill. Jentungen er 3 år og det hadde vært gøy å spille noe med henne også (tips her også kanskje?).
Er det noen som kan fortelle meg hva som passer mine spilleønsker, hva slags ekstrautstyr jeg trenger, og kanskje tips til spill?

Gammel 14-05-12, 22:30   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken spillkonsoll?

Skal du ha Mario må du ha Wii.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 22:35   #3
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Skal du ha Mario må du ha Wii.

Det MÅ ikke være Mario altså, men sånne typer spill der man, eh, hopper og finner ting og sånt (eneste jeg vet om er Mario for det hadde venninna mi på 80-tallet).

Gammel 14-05-12, 23:42   #4
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

iPad. Definitivt.

Det er en del dyrere enn andre spillkonsoller, men spillene er gratis eller koster nesten ingen ting, så det skal ikke mange spillene til før man har spart inn forskjellen. Og en iPad kan brukes til uendelig mye mer enn en spillkonsoll.

Jentene våre har helt sluttet å bruke både Nintendo DS og Playstation3 etter at iPadene kom i hus.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 23:43   #5
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Vi har akkurat funnet frem Supernintendoen, kjempegøy Mario hehe.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 23:43   #6
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

OK. Du kan ikke spille treningsspill på iPad, det skal innrømmes.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 23:50   #7
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

En Wii oppfyller alle kriteriene du lister opp, inkludert Mario

Gammel 14-05-12, 23:52   #8
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Spill ja... Mario Kart er et must! 3-åringen her i huset koser seg med U Draw, tegnebrettet vi har til Wii'en. Zelda, både Twilight Princess og Skyward Sword til mor er obligatorisk, og Mario Party til vesla

Gammel 15-05-12, 06:51   #9
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Wii.

Gammel 15-05-12, 08:12   #10
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Standard

Flertallet sier Wii så da sjekker jeg ut det. Gubben er eplemotstander så iPad blir det nok ikke, da måtte jeg funnet nettbrett basert på noe open source. Og den treningsdelen er viktig for meg uansett.

Gammel 15-05-12, 08:35   #11
Input

Input sin avatar

Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes uansett ikke iPad funker som spillkonsoll, man kan jo ikke spille flere på den samtidig uten å ha mer enn én?

Gammel 15-05-12, 08:47   #12
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Standard

Er det forresten flere som vil opplyse meg om hvilke spill jeg bør sjekke ut?

Gammel 15-05-12, 09:04   #13
Input

Input sin avatar

Standard

Paper Mario.

Gammel 15-05-12, 09:04   #14
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Standard

Hvis du kobler Wii'en på nett via trådløst nettverk, har du hundrevis av spilltitler tilgjengelige for nedlastning. Kjøp en Classic Controller samtidig som du kjøper Wii, det vil du ikke angre på. Da kan du laste ned gamle Mariospill, Pokemon, Zelda, og masse andre godbiter Det koster noen kroner, du får kjøpt poengkort (Wii Points) over nett eller i butikken. Men som sagt, for å kunne spille eldre spill, må du ha classic controller, som kobles enkelt til wii-moten som følger med maskinen. Et ekstra minnekort er heller ikke dumt å kjøpe.

Gammel 15-05-12, 09:29   #15
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Dersom du skal ha treningsspill så skal du kjøpe en Xbox 360 med Kinect. Det er helt klart den beste konsollen for slike ting. Wii ville jeg overhodet ikke anbefalt, det er en veldig gammel konsoll som nå ikke henger med Xbox og Playstation teknisk sett. Xbox 360 har også alle typer spill du ser etter.

Kinect er en bevegelsessensor som du kobler til Xboxen. Den leser så av kroppsbevegelsene dine slik at du styrer Xboxen med håndbevegelser. Det fungerer veldig bra. Det finnes nå mange gode spill til både store og små, jeg nevner i fleng:

For de voksne:

Dance Central 2

Your Shape : Fitness Evolved 2012

Rayman Origins

For barna:

Disneyland Adventures

Sesame Street

Kinectimals

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 10:28   #16
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Dersom du skal ha treningsspill så skal du kjøpe en Xbox 360 med Kinect. Det er helt klart den beste konsollen for slike ting. Wii ville jeg overhodet ikke anbefalt, det er en veldig gammel konsoll som nå ikke henger med Xbox og Playstation teknisk sett. Xbox 360 har også alle typer spill du ser etter.

Når du ikke kan spille Zelda og Mario på en konsoll, er den temmelig ubrukelig spør du meg

Gammel 15-05-12, 10:35   #17
Hulda

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kobler man Ipadèn til tv når man spiller? Ellers er vel skjermen liten å spille på i forhold til flatskjermen.

Her har vi Wii, fornøyd med den. Hos pappan har de PS3, de er fornøyde med den også.

Gammel 15-05-12, 10:36   #18
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Standard

Xbox så jo unektelig fancy ut. Det ante meg at dette ikke ble lett.

Har man noen som helst form for handholdt trykke-greie på Xbox (aner ikke hva som er riktig navn på de greiene man styrer med på klassiske spill)? Eller kan man spille alle spill via bevegelsessensor?

Gammel 15-05-12, 13:21   #19
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Xbox så jo unektelig fancy ut. Det ante meg at dette ikke ble lett.

Har man noen som helst form for handholdt trykke-greie på Xbox (aner ikke hva som er riktig navn på de greiene man styrer med på klassiske spill)? Eller kan man spille alle spill via bevegelsessensor?

Neida, boksen kommer med vanlig håndkontroll som brukes på de fleste spill (bl.a Rayman-spillet som jeg linket til).

Kinect-kontrolleren brukes på utvalgte spill. Det er lett og se forskjell på spillene i butikk, de spillene som støtter Kinect har lilla eske, de uten har grønn eske.

Komplett har en del pakker tilgjengelige med forskjellige spill. Jeg synes to av dem er veldig fine.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=745128
I denne får du med Skylanders og Disneyland Adventures som er to helt suverene spill.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=749425
Denne koster litt mer, men her får du med harddisk og to andre spill. Disse er nok litt mer moro for de voksne enn den andre pakken som er veldig barneorientert(Kinect Sports er veldig gøy).

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 13:23   #20
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Wii er gøy, men som Juste sier: På god vei til å bli utdatert.
Jeg hadde valgt Xbox 360, tror jeg.

Jeg vet egentlig ikke, jeg driver å ellemeller mellom xbox og ps3.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:28.