|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Bier i mangfoldI treet utenfor vinduet vårt har det samlet seg en diger bieflokk. Vi snakker så mange bier at de danner en ball på størrelse med en håndball. Litt kjipt å ha soveromsvinduet ut dit, slik vi har.
![]() |
#3 |
|
![]() Sv: Bier i mangfoldHar lest meg opp litt, og Norges birøkterlag mener at de flyr videre om en dag eller to, men skal prøve å ringe et lokallag og se om de er interesserte i hente dem eller om vi skal la dem roe seg ned i jakten på en ny bolig.
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: Bier i mangfoldDet var skikkelig ekkelt når de svermet som verst, men nå har de liksom funnet seg en grein, og roet seg ned, så da er det faktisk litt fascinerende også. Men jeg kjenner litt på å ha åpent vindu i natt.
![]() |
#6 |
Audacious
|
![]() Sv: Bier i mangfoldSkaffe en kube selv?
![]() |
#8 |
passer i nissedrakt
|
![]() Sv: Bier i mangfoldOm du vet om en birøkter i nærheten, vil han nok bli glad for å få tilbake sin "rømte sverm". Det samme skjedde oss for noen år siden. Jeg visste om en birøkter i nærheten og ringte han. Han kom og hentet de. Han mente det i en av kubene var kommet en dronning til, og at denne da hadde flydd ut sammen med sin gjeng med arbeidere for å danne en ny koloni. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bier i mangfoldOi! Kult! Men ikkje så greit å ha i hagen kanskje...
![]() |
#13 |
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bier i mangfoldFor et vakkert tre! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bier i mangfoldVi fikk en sånn flokk utenfor barnehagen jeg jobbet i en gang. Vi ringte til politiet pga vi ante ikke hvor vi skulle begynne å lete etter birøktere. De tok saken videre og innen en liten time kom to menn i hvite "månedrakter" og hentet biene igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Stressa før
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bier i mangfoldJeg ville ringt en lokal birøkter, sånn som foreslås her. Du vil absolutt ikke ha den der gjengen etter deg!
![]() |
#16 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Bier i mangfold |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Bier i mangfoldÅh, så stilig. Men skjønner det ikke er like stilig å ha dem rett utom vinduet nei.
![]() |
#18 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Bier i mangfoldSå fasinerende! Men håper dere finner ut av det så de ikke bosetter seg der permanent.
![]() |
#19 |
Lykkelig 3barnsmor:)
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bier i mangfold"Dæven døtte!" kom ramlende ut av min munn da jeg så bildet
![]() |
#20 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Bier i mangfold
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|