|
HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Juhuu...
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sogndal
![]() |
![]() SSD på MacBook fra 2006Jeg har en MacBook fra 2006 der hardisken har sagt takk for seg.
![]() |
#2 |
<*(((<
|
![]() Sv: SSD på MacBook fra 2006Jeg kjører i hvert fall Snow Leopard fortsatt på min Macbook Pro Mid-2009 med SSD-disk, og har gjort det i snart to år uten noen problemer.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: SSD på MacBook fra 2006TrimEnabler er programvarne jeg benytter for å få Trim-støtte på ikke-Apple-SSD. Mener den skal fungere på 10.5 og nyere.
![]() |
#5 |
Administrator
|
![]() Sv: SSD på MacBook fra 2006TRIM-enabler (http://www.groths.org/?page_id=322 ser ut til å være kilden til alle lenkene i Google). Med Lion og Mountain Lion kan en aktivere TRIM (og andre ting) med http://tweaksapp.com |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Juhuu...
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sogndal
![]() |
![]() Sv: SSD på MacBook fra 2006
Ja fant den til slutt jeg og
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: SSD på MacBook fra 2006
Har ML på min 2008 MBP. Problemet med din fra maskin fra 2006 er vel at den har Core Duo-prosessor som er 32-bit i stedet for Core 2 Duo som er 64-bit. Videre er det en del maskiner som ikke lar seg oppgradere pga. grafikkprosessoren de benytter. Det er imidlertid en temmelig kunstig begrensning - det hadde ikke vært noe i veien med å kjøre ML på disse maskinene bare det har vært en driver til grafikkprosessoren. At man evt. manglet enkelte grafiske elementer i GUI-et fikk være så. Skal ikke se bort fra at noen hacker til noe slik at ML kan installeres på de eldre maskinene. Men i utgangspunktet virker det som et ganske så bevist valgt fra Apple og ikke gi den støtten til disse maskinene.... (kjøp nytt i stedet....).
![]() |
Emneord |
mac, oppgradering, ssd |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|