Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Argh - hva pleier man å ha i ei lommebok når den blir borte?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-09-12, 15:46   #1
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Ulykkelig

Argh - hva pleier man å ha i ei lommebok når den blir borte?

Jeg har mistet (sannsynligvis blitt frastjålet) lommeboka mi. På mandag. Og siden jeg har vært dårlig de to siste dagene, og bare vært hjemme, så har jeg ikke oppdaget det før i dag.
Jeg har skrevet liste over alle bankkort, bibliotekkort osv som jeg kan komme på, men det er helt garantert noe jeg har glemt.
Så hva pleier DU å ha i lommeboka di?
Og hvorfor kan ikke de som har funnet/stjælt lommeboka mi bare levere den til Hittegodsen når de har forsynt seg med kontantene? Det er jo alt det andre som er mest irriterende, venting på nye bankkort osv. Man blir jo helt lammet uten bankkort...

Og så jeg som var på vei for å kjøpe meg en etterlengtet kopp kaffe.

Gammel 13-09-12, 15:49   #2
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Argh - hva pleier man å ha i ei lommebok når den blir borte?

Bankkort, førerkort, tippekort, bibliotekskort, kollektivmånedskort, reiseforsikringskort, ymse rabattkort, evt. adgangskort på jobb og kantinekort.

Gammel 13-09-12, 15:49   #3
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Førerkort?

Det er kjipt, jeg mistet lommeboka 1-2ganger i uka for ett par år tilbake.
Stort sett ringte KIWI og sa bare "Ja nå liggern her igjen" Men en dag ringte politiet, så ærlig folk finnes, bare ikke så mange av de dessverre.

Gammel 13-09-12, 15:49   #4
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Førerkort
Bankkort
Reiseforsikringsbevis
Lånekort på biblioteket
Ulike medlemskort: Obos o.l.
"Smartbillett" til t-banen
Klippekort til svømmehallen

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-12, 15:51   #5
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg har penger, sertifikat, ulike typer bankkort, bleiekort, forsikringskort, ikeakort, br-klubbkort, tilgodelapper, kvitteringer, bibliotekkort, kaffekort, stoppenål, øredobber, medlemskort av ymse slag og sikkert mer.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-12, 22:14   #6
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bankkort og kredittkort er sperret. Førerkort har jeg ikke enda. Hell i uhell da, at oppkjøringa ble utsatt! Tippekortet er hjemme i lommeboka til samboeren.
Det jeg husker at lå i lommeboka er reiseforsikringskort, bibliotekskort, busskort, resepter som heldigvis ikke trenger å fylles nærmeste dagene, et par kvitteringer med garantibevis, Coop- og Trumfkort, medlemskort, frikort, diverse rabattkort.
Men det er jo det jeg ikke husker som er problemet. Jeg er 100% sikker på at det er noe vesentlig jeg glemmer.

Jo, og så togbilletten til jeg skal hjem igjen. Men jeg snakket med NSB, og de var kjempeservice: Han skulle sende melding til begge togene jeg skal reise med om at jeg har mistet lommebok med billett, og at jeg derfor skal få lov til å bruke utskrift av kvitteringen jeg fikk på mail som billett. Null problem, sa han. Fine NSB-mannen!

Gammel 13-09-12, 22:21   #7
Molo
lakenskrekk

Molo sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har du husket bind- og tampongkortet fra KIWI?

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-12, 22:23   #8
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1273
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bankkort
Førerkort
Taxikort
Bilder av ungene
Rabattkort
P-pilleresept
Elixiakort
Flexuskort

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-12, 22:37   #9
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Resepter? Jeg hadde en veldig flau resept i pengboka når den ble stjålet, det er det jeg husker best..

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-12, 22:39   #10
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Medlemskort, treningssenter, obos
Inngangskort til jobben

Gammel 13-09-12, 22:41   #11
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Min inneholder jo ingenting....

Bare penger. Og bankkort, og visakort. Ja og førerkort. Og ikeakort, og noe glassmagasingreier? Som jeg aldri kommer til å savne. Og, vel... sikkert noe jeg har glemt, ja...

Gammel 13-09-12, 22:42   #12
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånne lommebøker har det med å dukke opp, spør du meg ...

Og NSB er generelt veldig hyggelige på telefon, men de telefonfolka er aldri uti felten. Og de snakker ikke med hverandre, og man kan lure på om de bor i samme univers. Men det får du uansett ikke gjort noe med. Lykke til.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-12, 22:47   #13
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En gang ble den liggende under bilen, inni garasjen. Jeg fant den ikke før jeg flyttet bilen. En annen gang lå den liksom oppå / bakenfor lokket til askebegeret i bilen. En gang jeg hadde vært på fest la jeg den fra meg nede i boden, og jeg fant den igjen flere måneder senere ... Den har også sklidd mellom setene i bilen.

Er du sikker på at du ikke brukte en annen jakke eller veske bare en kort stund? Kan en unge ha nappet den med seg? Har du gått systematisk igjennom alle rom, og lett også på "umulige" steder OG løftet på ting OG sett om den kan ha falt bakom noe?

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-12, 23:01   #14
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

En gang ble den liggende under bilen, inni garasjen. Jeg fant den ikke før jeg flyttet bilen. En annen gang lå den liksom oppå / bakenfor lokket til askebegeret i bilen. En gang jeg hadde vært på fest la jeg den fra meg nede i boden, og jeg fant den igjen flere måneder senere ... Den har også sklidd mellom setene i bilen.

Er du sikker på at du ikke brukte en annen jakke eller veske bare en kort stund? Kan en unge ha nappet den med seg? Har du gått systematisk igjennom alle rom, og lett også på "umulige" steder OG løftet på ting OG sett om den kan ha falt bakom noe?

Jeg kom med toget fra Oslo, og bor for denne uka på gjesterommet hos mamma. Så hvis jeg skulle lagt den fra meg, så hadde det vært enten i stua eller på gjesterommet - begge rom har blitt endevendt flere ganger, av tre forskjellige personer. Det samme har bilen de hentet meg på togstasjonen i, og veien fra bilen til inngangsdøra. Jeg har én jakke med meg, og én pc-veske, begge har blitt grundig tømt og letet i.
Siste gangen jeg husker å ha hatt den er på toget, så enten så har jeg glemt den igjen/mistet den ut av veska da jeg gikk av toget, eller, så har noen klart å snike seg nedi veska mi da vi gikk av toget. Jeg trodde at jeg passet på, og det var nesten ikke folk i vogna, men jeg kan jo ikke ha passet godt nok på.

Gammel 13-09-12, 23:09   #15
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Molo, her.

Har du husket bind- og tampongkortet fra KIWI?

Haha, nei, det var et sånn et også der. Å nei, å nei, det er jo heeelt kriiise!

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Resepter? Jeg hadde en veldig flau resept i pengboka når den ble stjålet, det er det jeg husker best..

Det var heldigvis ikke sånne resepter.

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

Sånne lommebøker har det med å dukke opp, spør du meg ...

Og NSB er generelt veldig hyggelige på telefon, men de telefonfolka er aldri uti felten. Og de snakker ikke med hverandre, og man kan lure på om de bor i samme univers. Men det får du uansett ikke gjort noe med. Lykke til.

Ai, ikke si sånn da... På toget til Oslo var det hvertfall ikke noe problem, sa han, for der har jeg plassbillett og vet hvilket setenummer jeg skal ha. Men jeg ser liksom levende for meg å bli kastet av halvveis på toget jeg skal videre med, for der er det ikke plassbilletter og jeg har jo ingen ID-kort, det lå jo i lommeboka... Jeg skal ned på politistasjonen i morgen og melde den stjålet, de anbefalte det ift bankkortene. Kanskje, hvis jeg tar med meg bekreftelse av at lommeboka er anmeldt som stjålet, at de tror på meg da?

Gammel 14-09-12, 07:03   #16
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Det kommer litt an på om jeg er hjemme eller på reise. Hjemmelommeboka inneholder penger, bankkort, bibliotekkort, førerkort og coopkort.

Alt etter hvilke turer jeg skal nut på sper jeg på/bytter ut med med privat og jobb-kredittkort, medlemskort i turistforeningen, eu helsekort, reiseforsikringskort m.m.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-12, 07:14   #17
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

så ærlig folk finnes, bare ikke så mange av de dessverre.

Ærlige folk finnes det mange av, heldigvis. Men de som stjeler lommebøker tilhører nok sjelden den gruppa.

Håper lommeboka dukker opp, HI!

Gammel 14-09-12, 07:54   #18
MammaHeksa
Superduperaktiv

MammaHeksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2012
MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Standard

Håper lommeboka di dukker opp igjen, utrolig irriterende å miste sånne ting!

MammaHeksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-12, 08:39   #19
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Adgangskort til jobb?

Gammel 14-09-12, 13:09   #20
guttemamma
Superduperaktiv

Medlem siden: Aug 2007
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

førerkort, bankkort, reiseforsikring, bilde av ungene! coop medlemskort.

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:09.