|
Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Gjett vekta på MammaHeksa!Jeg har nu snekret et lite event på Facebook og håper at mange vil gå inn der og kikke - og kanskje allerede nå tippe vekta mi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Gjett vekta på MammaHeksa!Du og jeg har ca samme vekt.
~Maybe it's time to heal~ Sist redigert av Kirsebær : 03-10-12 kl 06:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
This is normal!
|
![]() Sv: Gjett vekta på MammaHeksa!
Jeg er veldig enig i det Kirsebær skriver her.
![]() |
![]() |
#4 |
Personlig pessimist
|
Enig med Kirsebær.
![]() |
![]() |
#6 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Gjett vekta på MammaHeksa!Det var ikke veldig støttende, var det vel?
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Gjett vekta på MammaHeksa!Er enig med Kirsebær. Jeg er selv i samme kaliber (og litt til) og har en god posjon selvironi, men tenker at man må være forsiktig. Både, som Kirsebær sier, i forhold til andres forhold til overvektige og samtidig over andre overvektiges forhold til seg selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Akkurat dette er noe jeg tenker mye på, og også tok opp med en fyr en gang. Han omtalte seg selv som feit, var langt slankere enn meg, og jeg spurte ham rett ut om han egentlig tenkte over hva han sier til meg når han omtaler seg selv sånn.
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gjett vekta på MammaHeksa!Jeg ville nok heller ikke begitt meg ut på et slikt prosjekt, men det handler mer om at jeg ikke ville ønsket fokus på det dersom jeg skulle mislykkes. Erfaring fra 20 år med slanking har fortalt meg at sjansen for å mislykkes i et slikt stunt er overveiende, så derfor ville jeg vært svært forsiktig. Du skal ha sterk rygg og en særdeles god selvfølelse for å ikke få en knekk dersom et slikt prosjekt mislykkes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Gjett vekta på MammaHeksa!Jeg synes det er en viss forskjell på å kalle seg tykk, og på å sammenligne seg med en gris. Det førstnevnte ser jeg kan ha en grei effekt i det å forholde seg til overvekt, for man kaller en spade en spade. Men gris..? Det gir meg følelsen av mobbeofre som selv kaller seg stygge ting, for å ta brodden av mobbingen. Og vil man "legalisere" bruken av ordet gris om overvektige?
![]() |
![]() |
#11 |
Textrovert
|
Enig. Jeg liker ikke ordet "feit" heller. Det er ikke nøytralt. "Tjukk", "overvektig", osv. er nøytrale ord. "Feit" er kraftig ladet.
![]() |
#12 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gjett vekta på MammaHeksa!Nei, jeg synes heller ikke man skal sammenligne seg med en gris, selv om griser er veldig ålreite dyr. Denne grisevekt-tippingen til jul var vel noe iallefall min lokalavis bedrev før jul hvert år, men jeg synes ikke det er noen god idè å lage en slik tippekonkurranse om egen vekt. Jeg tror fallhøyden kan bli for stor, som sagt. Jeg er vel heller ikke overbevist om at så mange egentlig ønsker å tippe i en slik konkurranse. Jeg er gjerne med og heier på en som forsøker å legge om livsstilen sin, men jeg er vel ikke så overvettes interessert i hvilke tall som står på ei vekt jeg selv ikke står på. Jeg har i grunn mer enn nok med min egen vekt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Gjett vekta på MammaHeksa!Og forøvrig: jeg liker ikke at det sparkes hverken til høyre eller venstre. Jeg befinner meg på grensen til undervekt, og reagerer ofte på at tynne kropper skal disses når formfullhet skal lovprises. Det må da gå an å hevde at plus size er flott, uten samtidig å sparke i motsatt retning, og utbasunere hvor frastøtende man synes synlige knokler er?
![]() |
![]() |
#15 |
Superduperaktiv
Ah, takk for mys! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
This is normal!
|
Hvis du gjør det i det private rom, angår det mest deg men ikke bare deg. Hvis du har overvektige barn eller venner/familie, kan du fort støte noen. Eller kanskje barna dine går på skolen eller i barnehagen og kaller noen en feit gris eller tjukkas. Ha ha. Kjempefestilg.
Å tippe vekt på en gris er gjenganger i vår lokalavis også. Jeg synes uansett ikke dette var morsomt.
![]() |
![]() |
#17 |
Superduperaktiv
Nu skal vi se; |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Superduperaktiv
![]() Sv: Gjett vekta på MammaHeksa!..oooog en ting til; TUSEN TAKK til dere som tok humoren og ikke valgte å se på meg som en stakkarslig person. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|