|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Trøtt
|
FlaskematingJeg må belage meg på at det blir flaske og ikke amming på tvinsa også, så jeg ønsker å være forberedt.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: FlaskematingAvent-flasker med MAM-tut.
|
|
|
#4 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
![]() |
Sv: Flaskemating
|
|
|
#5 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: FlaskematingDet blir vanskligere og vanskligere å få tak i de gamle aventflaskene hvor mam smokkene passer på. Det som irriterer meg mest med den nyeste typen av de gamle var den ringen som skulle stå i mellom. Apoteket har solgt de som bare har 2 deler men på matbutikker har man de siste året fått de i mykt plast med ekstra ring i. Glemmer man ringen blir man full i melk. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
![]() |
Ja man må definitivt ikke glemme ringen
|
|
|
#7 |
|
|
Sv: FlaskematingHvor mye må man egentlig vaske og sterilisere? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Øyboer
Sv: FlaskematingDet er jo ikke gulvstøv man sterilliserer vekk men melkebakterier. Frem til 6mnd er vel det som er anbefalt? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
I mål
|
Sv: FlaskematingMan bør jo sterilisere til 6 måneder i alle fall ja, det er melkebakterier det er snakk om. Storebror fikk en del utpump på flaske, og jeg kokte ekstremt mye flasker selv om det var veldig små mengder i forhold til dem som fullflaskes. Jeg ville absolutt hatt en sterilisator så man slipper alt det kokende vannet i kombinasjon med ett barn fra før og tvillingbabyer. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
|
Sv: FlaskematingDet var vel ikke akkurat gulvstøv jeg tenkte på heller. Men ja, de gangene jeg pumpet og noen ga ham flaske så var den sterilisert. Poenget mitt var at man kanskje ikke på liv og død må gjøre det hver gang. Men dette har jeg ikke lest på, bare hørt hva to leger, som jeg ikke kjenner så godt, sa. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Trøtt
|
Sv: FlaskematingDe som er vide i halsen, Salt? (wideneck) Av en eller annen grunn har jeg fått for meg at de smale flaskene er bedre for nyfødte, men det er kanskje bare min fikse ide?
|
|
|
#12 |
|
Salt in the rainbow
|
Ja!
|
|
|
#13 |
|
Ekvilist
|
Sv: FlaskematingPoden fikk MAM-flaskene (prøvde Browns og ymse annet også), Pjokken fikk Avent helt fra fødselen av. Vi var veldig fornøyd med Avent, og synes det var deilig å slippe alle smådeler og montering og sånt, slik det var med MAM-flaskene (og Dr. Browns). Praktisk i forhold til microsterilisatoren også. Pjokken hadde kolikk, men vi merket ingen forskjell da vi prøvde andre flasker, det virket som om type MME hadde mer å si.
|
|
|
#14 |
|
|
Sv: FlaskematingJeg har delammet siden lillebror var to uker. Bruker medela calma-flaskene, veldig fornøyd med dem. Tenker du å pumpe litt eller bare gi mme? Jeg har endelig funnet en pumpe jeg har litt suksess med, og det er medela sin, og det er greit å ha en pumpe som matcher.
|
|
|
#15 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: FlaskematingVi brukte mam-flasker (de med litt sånn flat tut). Ingen av ungene har skjønt seg på avent sine. Sist redigert av Einhyrningur : 08-10-12 kl 21:08. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Øyboer
Sv: FlaskematingNå har det akkurat kommet nye aventflasker så de kan jeg ikke så mye om, men de ligner litt på mine favoritter som er Tommee tippee. Er ganske glad i Chicco flasken vi har også. MAM brukes til velling. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: FlaskematingVi foretrakk avent, brukte mam en kort stund, men syntes det var så mye mer styr med dem.
|
|
|
#19 |
|
Ekvilist
|
Sv: FlaskematingDette med typen tut er vel mindre interessant dersom man kun skal gi flaske? MAM-tutene har jo gjerne vært frontet med det at den ligner mest på en pupp, og dermed ikke skaper like mye forvirring hos babyen. Jeg tipper at en nyfødt vil drikke av de fleste typer flasker, så lenge babyen ikke har vent seg til amming først?
|
|
|
#20 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: FlaskematingDr. Brown fortsatt.
|
|
![]() |