Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Julebord og sånn - trenger noen tips

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-12, 16:38   #1
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Julebord og sånn - trenger noen tips

Altså. Det er slik på min jobb at vårt julebord alltid er hjemme hos meg. Menyen har alltid vært pinnekjøtt, øl og akevitt. Veldig koselig, men nå begynner vi å bli veldig mange personer og det er opptil flere som foretrekker andre ting å spise enn pinnekjøtt (). I fjor var løsningen på det at vi laget en del pinnekjøtt, som vanlig, og i tillegg kjøpte inn tapas fra cateringbyrå. Det fungerte greit, og alle var happy. (Så vidt jeg vet i alle fall.)

I år blir nok hovedretten(e) det samme, men jeg og han som som regel står for menyen har tenkt at vi også skulle lage en forrett... MEN hva skal det være? Hva passer å servere som forrett både til pinnekjøtt og tapas liksom?

Jeg kan jo nevne at jeg selv ikke liker røkelaks, gravlaks eller noe annet som har samme type konsistens som det (sushi og slikt), så det utgår. Jeg synes jeg kan ta meg friheten til å bare bestemme det siden jeg faktisk stiller mitt hjem til disposisjon.

Har dere kloke damene noen forslag?

Vi har også tenkt å slå oss litt løs med desserten, og min makker har mumlet om å lage iskrem med tørris. Det kan jo være både godt og underholdende. Men tips til dessert som passer tas også imot med takk.

Problemet vårt i tillegg, er jo at vi har begrenset med budsjett, så vi må prøve å holde kostnadene nede litt også. Det skal ikke være lett altså. Sukk...

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:11.