Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Trøste! Hårfargen ble altfor mørk

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-12, 07:29   #1
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Trøste! Hårfargen ble altfor mørk

Jeg var hos frisøren i går og hun overtalte meg til å ta en sånn mini color.
Håret var litt slitt etter sommeren og trengte en oppkvikker.
Jeg har på mine langt over 40 år kun farget håret en gang og det var for 22 år siden. Da holdt min kjære på å ramle ut av viduet ved synet der jeg kom gående.
Det eneste jeg har "tulla" med håret er noen få lyse striper de siste 3 årene og et par permanenter på 80 tallet. Ikke er jeg noen hyppig kunde ellers heller.

Da jeg endelig var ferdig var frisøren var så fornøyd og jeg var vel nesten i sjokk. Håret er blitt sjokoladebrunt.
Jeg er virkelig misfornøyd.

Hva gjør jeg nå? Er det noe som kan gjøres for å få det lysere? Bleke det vil jeg ikke.
Har også googlet meg til at litt av fargen vil forsvinne om etter få vasker.

Åhhh som jeg savner min gamle frisør.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-12, 07:46   #2
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trøste!! Hårfargen ble altfor mørk

Eller bør jeg holde ut i 6-8 uker før jeg gjør noe? Da er vel fargen borte vel?
Er redd for å ødelegge håret.

Gammel 30-10-12, 07:49   #3
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mini Color vaskes ut. Vask det dobbelt hver dag en ukes tid, så er det mye lysere allerede.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-12, 07:52   #4
Michelle
X First Lady

Standard

Vasker det gjerne 3 ganger pr dag jeg for å bli kvitt dette.
Slik så jeg ut før og tenk deg da meg med mørkt hår (sletter det om kort tid) Mannen prøvde lattermild å trøste meg og sa det er samme fargen som Mona Grudt.
Det hjalp ikke på mitt humør.

Sist redigert av Michelle : 31-10-12 kl 07:07.
Gammel 30-10-12, 07:56   #5
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det går jo ut og håret vokser ut og alt. Blir så bra, atte. Og jeg er sikker på at du er fin.
Men når du ikke er vant til å gjøre endringer, vil jo alle endringer bli et lite "sjokk".
Hvilken farge trodde du frisøren farget håret i da?

Gammel 30-10-12, 07:58   #6
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er sikker på at du egentlig ser smashing ut, men at det er uvant å se seg selv med en ny hårfarge.

Minicolor er jo ikke noe farlig: om noen få uker ser håret ditt ut som normalt. (Og i løpet av en uke, har du trolig vennet deg til det uansett)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-12, 07:59   #7
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det lureste er nok å vaske det ut.

Jeg stripet håret mitt lyst i sommer, etter forslag fra frisøren min, men hun sa at jeg kom til å skvette hver gang jeg så meg selv i et speil. Så det var jeg forberedt på.
Jeg syntes det ble lyst, men etter et par uker var jeg vant til det, men det var ikke sånn at jeg skvatt når jeg så meg selv.

Faktisk har jeg vært så fornøyd meg fargen at den har fått vokse ut, også i dialog med frisøren. Det gir spill i håret(og minner litt om da jeg var ung).

Gammel 30-10-12, 08:00   #8
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Jeg hjemmefarget håret alt for mørkt en gang, men ble langt mer fornøyd da jeg fikk lagt inn et par lysere striper hos frisøren. Kanskje du kan prøve det?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-12, 08:04   #9
Michelle
X First Lady

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Det går jo ut og håret vokser ut og alt. Blir så bra, atte. Og jeg er sikker på at du er fin.
Men når du ikke er vant til å gjøre endringer, vil jo alle endringer bli et lite "sjokk".
Hvilken farge trodde du frisøren farget håret i da?

Jeg viste det ville bli mørkere, men likevel lysere enn det resultatet ble.
Har hørt at har man lyse striper så vil fargen bli mørkere enn planlagt?
Vet fra før at håret mitt de gangene jeg har tatt lyse striper har tatt fargen fort. Det samme gjelder at jeg lett får krøll i håret.

Gammel 30-10-12, 08:09   #10
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hillary, her.

Har hørt at har man lyse striper så vil fargen bli mørkere enn planlagt?
Vet fra før at håret mitt de gangene jeg har tatt lyse striper har tatt fargen fort. Det samme gjelder at jeg lett får krøll i håret.

Det høres veldig ut som mitt hår, og mitt ble i hvert fall mørkere enn planlagt den ene gangen jeg farget det.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-12, 08:14   #11
Michelle
X First Lady

Standard

Min gamle frisør flyttet for et par år siden og jeg tror ikke hun hadde latt meg gjøre dette. Hun kjenner meg for godt.
Noen som vet om en flink frisør her i byen? (Trondheim) Jeg kunne selvsagt snakke med hun jeg var til i går men har ikke lyst til det.

Gammel 30-10-12, 08:27   #12
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Jeg sier fra til frisøren om jeg ikke er fornøyd jeg... tidligere i sommer skulle jeg etterstripe - jeg påpekte at jeg ville ha blondt hår, men ikke helblondt (som jeg nesten var). Hun svarte med å først etterstripe, deretter legge inn mørke striper. Resultatet ble langt mørkere enn jeg var komfortabel med - og selv om frisøren var fornøyd, så skal jo ikke hun rusle rundt med mitt hår... Så jeg sa fra, og hun måtte fikse opp i det.

Gammel 30-10-12, 08:30   #13
Michelle
X First Lady

Standard

Opprinnelig lagt inn av Babe, her.

Jeg sier fra til frisøren om jeg ikke er fornøyd jeg... tidligere i sommer skulle jeg etterstripe - jeg påpekte at jeg ville ha blondt hår, men ikke helblondt (som jeg nesten var). Hun svarte med å først etterstripe, deretter legge inn mørke striper. Resultatet ble langt mørkere enn jeg var komfortabel med - og selv om frisøren var fornøyd, så skal jo ikke hun rusle rundt med mitt hår... Så jeg sa fra, og hun måtte fikse opp i det.

Jeg burde nok si i fra men jeg er ikke flink til å klage. Finner meg en annen frisør eller drar til min gamle 3-4 timers kjøretur unna.

Gammel 30-10-12, 08:38   #14
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg fant en "oppskrift".
http://www.daogee.info/3/2012/05/hvo...ge-hjemme.html

Sitat:

en.
Skumme opp håret med en anti-flass shampoo, som hodet og skuldrene eller Selsun Blue. La sjampoen sitte i håret i 30 minutter før skylling med varmt vann. Gjenta.
To.
Vask håret med en avklarende shampoo, som er ment å fjerne urenheter og bygget opp rester, som et alternativ til flass shampoo. La på håret i 30 minutter, skyll og gjenta.
Tre.
Tilsett 1 ts. oppvaskmiddel til 2 ss. sjampo, og massere inn i håret og hodebunnen hvis oppklarende eller flass shampoo ikke fjerner hårfarge. La oppvask løsning på håret i 30 minutter, skyll deretter med varmt vann. Gjenta.
Fire.
Følg avklare behandlingen av ditt valg med et intensivt hårbalsam, og la i håret i opptil 30 minutter for å gjenopprette fuktighet til håret.

fem.
Bruk en hårføner på en høy innstilling og tilbringe tid i solen, som varme vil hjelpe visne hårfarge.

Jeg antar du ikke skal vaske håret med alt dette, men oppvaskmiddel i shampooen høres effektivt ut.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-12, 08:39   #15
Michelle
X First Lady

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Jeg fant en "oppskrift".
http://www.daogee.info/3/2012/05/hvo...ge-hjemme.htmlJeg antar du ikke skal vaske håret med alt dette, men oppvaskmiddel i shampooen høres effektivt ut.

Eller klorin

Gammel 30-10-12, 08:42   #16
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kjøp "Head and Shoulders" flasshampoo og sett i gang!

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-12, 08:43   #17
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Minicolor er jo ikke permanent farge, så vask i vei!

(Jeg er forøvrig også sikker på at du objektivt sett ble fin - du har farger til å tåle brunt hår)

Gammel 30-10-12, 08:46   #18
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes det tar et par uker før litt av fargen slipper og nyansene kommer til syne igjen. Det er så voldsomt og unaturlig at alt hår har en farge.

Jeg har ca samme utgangspunkt som deg og farger nå med Garneiers Mousse 8.3. Den heter gylden lys blond og holder i massevis. Før brukte jeg 7. Blond og ble mørk.

Gammel 30-10-12, 08:54   #19
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hillary, her.

Min gamle frisør flyttet for et par år siden og jeg tror ikke hun hadde latt meg gjøre dette. Hun kjenner meg for godt.
Noen som vet om en flink frisør her i byen? (Trondheim) Jeg kunne selvsagt snakke med hun jeg var til i går men har ikke lyst til det.

Jeg har samme dilemma. Min sviktet og flyttet utenlandsk. Ble også overtalt til mørk farge for en tid tilbake. Hatet det i starten, men så fant jeg ut at det var ok.

Men jeg trenger også en ny frisør jeg stoler blindt på.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-12, 09:00   #20
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror også at du sikkert passer fint til fargen - men at det ikke stemmer med ditt indre bilde av deg selv. Du har jo fine, mørke øyenbryn som nok kan håndtere mørk farge fint. (jeg har helt lyse bryn og ser derfor litt gal ut med mørk farge) - men altså. Fargen går ut.

Jeg mener å ha hørt at balsam hjelper på å fjerne farge og (men ikke at jeg vet helt hvor jeg har lest det..)

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:18.