|
|||||||
| Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ustabil
|
Å bli foreldre - igjenJada, jeg irriterer meg over bagateller. Denne gangen fødselsannonser. Hvorfor skriver folk f.eks. "vi ble foreldre for annen gang" eller "hun ble mamma igjen". |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Å bli foreldre - igjenMan kan bli småbarnsforeldre igjen, og tenåringsforeldre, men ellers er jeg enig. Er man først foreldre, så er det jammen gjort!
|
|
|
#4 |
|
saftig
|
Sv: Å bli foreldre - igjenKanskje for å poengtere at det er flere barn i familien? Eller kanskje bare fordi det er en talemåte?
|
|
|
#5 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å bli foreldre - igjen... og svarene til Safran og Vimsen var rare svar i et flisespikkerforum.
|
|
|
#6 |
|
"De"
|
Sv: Å bli foreldre - igjen
Åja. Er det ikke lov å være uenig i dette underforumet? Det var også rart.
|
|
|
#7 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Å bli foreldre - igjenMan blir vel foreldre på nytt og på nytt og på nytt, tenker jeg. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Joda, men det blir litt teit å kritisere at folk henger seg opp i småting, når forumet nettopp er til for disse småtingene som man henger seg opp i. Du kan godt være uenig i det bina sier, og mene at det er en helt grei måte å skrive det på, at man blir foreldre på nytt. Men å skrive at det er en teit ting å henge seg opp i blir like meningsløst som å gå inn i sportsforumet og skrive at du ikke skjønner hvorfor de gidder å henge seg opp i fotball.
|
|
|
#9 |
|
Protonterapeut
|
|
|
|
#11 |
|
"De"
|
Du er så snill.
|
|
|
#12 |
|
Leser
|
Mja ... Om man irriterer seg over noe eller ikke er vel ikke det samme som å være uenig. Du kan da umulig være uenig med bina i at hun irriterer seg over det? Siden vi alikevel flisespikker.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 16-04-07 kl 16:07. Årsak: Det ble litt for mange smilefjes ... |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Ustabil
|
Men ER du uenig? Mener du at man faktisk BLIR foreldre på nytt og på nytt? Eller mener du som jeg, at foreldre er en kronisk tilstand som ikke opphører, og som man derfor ikke kan bli igjen og igjen? |
|
|
|
|
|
#16 |
|
"De"
|
Jeg mener det er "nytt" hver gang, ja.
|
|
|
#17 |
|
Fortynnet
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Rogaland
Sv: Å bli foreldre - igjenJeg er enig i at det blir feil, men kommer ikke på bedre måter å si det på ...
|
|
|
#19 |
|
Live and let live
|
Det er jo et poeng, men hva skulle man skrive da?
|
|
|
#20 |
|
Ustabil
|
Jeg syns man heller skal beskrive hva man har fått, enn hva man har blitt. Alternativt - hvis man absolutt må "bli" noe, så kan man jo skrive at "vi har blitt tobarns / trebarns / osv foreldre". |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|