|
Twenty-four shades of glue En overambisiøs hobbyjulekalender i Shanes ånd der limpistolene er ladde, planene er store, entusiasmen påtrengende og resultatet høyst usikkert. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bedreviter
|
![]() [2012] 19. desember – Julegavetantens utfordringHr. Kvanzaanissens tante (ingen slektskap til Kjell Kjøpesenternissse, må vite) var i villrede; hva skulle hun gi guttungen til jul? Ungdommen nu til dags hadde jo alt man kunne ønske seg, kunne det virke som: Nøtte-jesuser, prosecco-fugler, sauer nok til å fylle en fjellside i Valdres og endatil flere griser. Det er ikke lett å være julegavetante da.
I tillegg trenger du også: en piperenser, fyrstikker, saks og lim(pistol). Begynn med å klippe ut fra eggekartongen. ![]() ![]() Mal eggekartongen rød. NB. Det er langt mer tidkrevende enn du tror … ![]() Form et hode av pepperkakedeigen. Lag gjerne ørnenese eller buskete øyenbryn i deigen. Fest en fyrstikk i hodet. Lim langs kanten av eggekartongen, og fest hodet i hullet på toppen. ![]() Lag hår av ullgarn og skaut av hva du måtte ha for hånden og fest på pepperkakedeighodene. Du kan også lage en artig hatt av restene fra eggekartongens reserveseter. (Jeg gjør oppmerksom på at de bakerste fire setene i bussen var befolket av tilfeldige forbipasserende, og at det derfor ikke ble ansett for nødvendig å illustrere disse. De ble følgelig kuttet på et tidligere stadium av prosessen.) ![]() Legg opp seks masker av ullgarnet på tannprikere, tykkelse 1, og strikk til passende lengde: ![]() Sist redigert av Teofelia : 19-12-12 kl 01:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bedreviter
|
![]() Sv: 19. desember – Julegavetantens utfordringStikk hull til piperenseren og monter denne i armhøyde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bedreviter
|
![]() Sv: 19. desember – Julegavetantens utfordringJeg donerer 25 kr til Redd barna for hver tante eller venninde som produseres. Jeg dobler prisen for hver av tantene som har lilla hår eller som driver med håndarbeid. Begrenses oppad til de sedvanlige 500. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 19. desember – Julegavetantens utfordringSå fine!
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: 19. desember – Julegavetantens utfordringVakre tante med hennes venninder.
![]() |
#7 |
Off the map.
|
![]() Sv: 19. desember – Julegavetantens utfordringÅ herregud!! For en kreativitet! Og så Bristol, min første arbeidsplass, jeg tjente 1136 per måned i en pose, husker jeg.
![]() |
#8 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: 19. desember – Julegavetantens utfordringFine tantene! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
![]() Sv: 19. desember – Julegavetantens utfordring
![]() |
#10 |
kamerat
|
![]() Sv: 19. desember – Julegavetantens utfordringJeg merker meg at tante Kwanzaanissen går for et strengt konvensjonelt strikketøy. Hun håper nok at den i overkant alternative og fargerike nevøen skal komme på bedre tanker.
![]() |
#12 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: 19. desember – Julegavetantens utfordringKult! Bor de på Øvre Singsaker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: 19. desember – Julegavetantens utfordringBristol. ♥
![]() |
#17 |
Bedreviter
|
![]() Sv: 19. desember – Julegavetantens utfordring |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Bedreviter
|
Ja, hun lever i håpet fremdeles. Han er jo en sånn høflig og grei gutt, egentlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
kamerat
|
Det var det jeg skjønte.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|