Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Anbefal meg strømpepinner

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-13, 09:32   #1
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Anbefal meg strømpepinner

Jeg er slett ikke venner med strømpepinnene jeg har. Fra Europris, Nille eller noe sånt.
Jeg elsker rundpinnene til Pt, men utover det har jeg ikke peil på pinner.

Opplys meg !

Gammel 10-02-13, 09:40   #2
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 312
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg strømpepinner

Bambus er beat synes jeg. Ingen metallpinner i mine hender! Jeg har også de fargerike trepinnene fra Harmony Woods, men de har en tendens til å splitte i tuppen så dermed lander jeg på bambus.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-13, 09:46   #3
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg liker best trepinner og foretrekk harmony wood, fordi eg synest bambus er litt "tørt" mot huden å halde i. Men eg bruker lite strømpepinner og fortrekk 2*40 cm rundpinnar istadenfor.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-13, 09:56   #4
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

KnitPro Cubics 15 cm er de beste strømpepinnene jeg noen gang har strikket med. Jeg har 3 og 3,5 mm tykke pinner. På bambus pinner syntes jeg garnet henger for mye igjen på, maskene sklir på en måte ikke.

Gammel 10-02-13, 10:06   #5
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Knit pro sine er kjempegode.

Gammel 10-02-13, 10:07   #6
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Her har de fått noen trekantede pinner som får mye skryt, har dere hørt noe om dem?

Jeg liker også at maskene glir lett på pinnen. Holder på med pinne7- plastpinner nå, de er sånn midtimellomglatte.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-13, 10:08   #7
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker Knitpro i metall i str. 2 og 2,5 og Knitpro harmony wood i større størrelser.

Eller rett og slett Magic loop, jeg foretrekker stort sett det. Da bruker jeg Knitpro i metall.

Nei, jeg blir ikke sponsa.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-13, 10:08   #8
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bruker bare Magic loop her. :fersking:

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-13, 10:16   #9
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Her har de fått noen trekantede pinner som får mye skryt, har dere hørt noe om dem?

Jeg liker også at maskene glir lett på pinnen. Holder på med pinne7- plastpinner nå, de er sånn midtimellomglatte.

Se mitt svar lengre opp her. De heter KnitPro Cubics.

Gammel 10-02-13, 10:43   #10
Note
Superduperaktiv

Note sin avatar

Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

De neste strikkepinnene jeg skal kjøpe er de nye karbonpinnene fra KnitPro, de skal visstnok være veldig gode.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-13, 11:18   #11
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Jeg har akkurat forsøkt bambuspinner og er frelst.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-13, 11:25   #12
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Jeg foretrekker Knit Pro Harmony Wood med utskiftbare vaiere eller Addi sine metallpinner. Sandnesgarn har de siste tror jeg.

Bruker ikke strømpepinner lenger, kun Magic Loop.

Gammel 10-02-13, 11:58   #13
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Må tydeligvis sjekke ut Magic loop !

Harmony woods har jeg endel av og er veldig glad i.

Sist redigert av Susse : 10-02-13 kl 12:03.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-13, 12:21   #14
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Magic loop metoden er kjempegrei, går raskt og jeg får hvertfall et jevnt og fint resultat, i motsetning til med strømpepinner hvor jeg kan få litt mer ujevnt.

minibolle mai 2012
Gammel 10-02-13, 12:23   #15
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Jeg synes forresten harmoni woods er så himla spisse, blir helt ødelagt av å strikke med de.

minibolle mai 2012
Gammel 10-02-13, 12:23   #16
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Magic loop metoden er kjempegrei, går raskt og jeg får hvertfall et jevnt og fint resultat, i motsetning til med strømpepinner hvor jeg kan få litt mer ujevnt.

Strikket du ermene på Osloanorakken med magic loop?

Gammel 10-02-13, 13:37   #17
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Strikket du ermene på Osloanorakken med magic loop?

Jepp! Gikk veldig raskt.

minibolle mai 2012
Gammel 10-02-13, 14:21   #18
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 37
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg er enig med Luftslottet, ser jeg. Jeg liker for såvidt bambuspinner også, sånn fra 3.5 og opp. Tynnere enn det, og de bøyer seg. Hadde noen i 2.5 som var halvmånefomede innen jeg fikk lagt dem fra meg.

Gammel 10-02-13, 15:49   #19
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Jeg har også de fargerike trepinnene fra Harmony Woods, men de har en tendens til å splitte i tuppen så dermed lander jeg på bambus.

Har du prøvd å få byttet dem? Det var et parti hvor det var problemer med limet, slik at de splittet, men det skal være bedre nå.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-13, 16:17   #20
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Magic loop!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:53.