|
Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Off the map.
|
![]() Sv: Hvordan printe ut pene bilder i A3?Du har 'for små' bilder. Se om du kan stille inn kameraet på høyere kvalitet, så kan det hende det blir bedre med bilder du lager heretter.
![]() |
#6 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan printe ut pene bilder i A3?Du må se på antall pixler. Det står vel i explorer hvor stort det er, f.eks. 4000x6000 pixler. Tommelfinger-regelen for foto-kvalitet er vel 300 pixler pr tomme, men 200 går nok fint. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Off the map.
|
![]() Sv: Hvordan printe ut pene bilder i A3?
Det er jeg usikker på. Det tyder bare på at oppløsningen er for lav.
![]() |
#8 |
Off the map.
|
![]() Sv: Hvordan printe ut pene bilder i A3?Les her, det som står om omsampling.
![]() |
#9 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hvordan printe ut pene bilder i A3?Men altså, du kan ikke skape data du ikke har. Et bilde på 30 kB vil neppe ha nok info til å blåse det opp - jeg synes det er rart at du får gode bilder i A4, faktisk. Eller print i det hele tatt. Det er skjermstørrelse.
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Hvordan printe ut pene bilder i A3?Candy: Nei, det hadde jeg heller ikke tenkt.
![]() |
#12 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hvordan printe ut pene bilder i A3?Jeg trodde det sto 32 Mb. Bilder på 32 Kb kan jeg ikke skjønne at du har fått til å printe sånn rimelig ok i A4, nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|