Ute-interiør
Eller eksteriør, om du vil.
Jeg trenger råd om farger, tekstiler og stæsj på den nye terrassen vår. Vi har oppgradert terrassen det siste året. Den er ikke ferdig, men det nærmer seg. Terrassen er nokså stor og ligger i en av husets vinkler. Vi har også bygget en levegg, slik at det er vegg på tre kanter. Alt er malt i bomull. Hus, listverk og diverse. Terrassegolvet skal beises i en eller annen gråfarge (forslag?).
Det er tak over den innerste delen av terrassen. I dag har vi kjøpt en hjørnesofa med bord. Det er i grå (nokså lys grå, men ikke helt lys) rottting, og den er litt slankere i stilen enn de fleste rottingmøbler, som jeg ofte synes er litt massive i stilen. Putene er i en mørkere gråfarge. Det er i et eller annet kunstig stoff, men det minner om ull. Veldig behagelig å sitte i.
Det skal også stå en nokså stor grill under taket. Det er mulig jeg får tak i en eller annen hylle som tåler å stå ute (forslag?). Den må være hvit og jeg vil ha kurver hvor vi kan oppbevare hagesko og pledd.
Så til hovedspørsmålet: Hva går jeg for av farger på pynteputer og pledd? Jeg har hatt mye i turkis og lime tidligere, og nå er jeg klar for noe mer dempet, men vet ikke hva. Jeg må ha mAsse fleecetepper der ute. Vil være mye ute selv om det er kjølig, og fleece er lett å vaske og tørke og billig å bytte ut.
Det er plen i enden av terrassen, samt et lite bed. Av planter og farger liker jeg hvitt, rosa, lilla og blått. Er glad i lobelia, de nydelige små rosa som begynner på Da-et-eller-annet, samt margeritter. Sånn bare for å si noe om hva jeg liker.
Forslag? Farger? Og jeg vil også gjerne ha forslag til billig IKEA-stæsj som kan passe her.
|