|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Klar
|
![]() Haster: Oversette oppskrift for rund kake til langpannekake?Jeg skal bake gammeldags sjokoladekake fra http://detsoteliv.no/. Men jeg trenger oppskrift på langpannekake. Rund kake blir for lite for hele barnehageavdelingen med foreldre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Haster: Oversette oppskrift for rund kake til langpannekake?Eg bomma ordentleg på omrekning ein gong og endte opp med kake i heile steikeovnen. Medan eg vaska ovnen, rekna mannen for meg (delvis fordi eg sjeldan får mattestykker til å bli riktige og delvis fordi eg var så forbanna over mislykka kake at eg ikkje var så veldig konstruktiv). Men han rekna volumet på begge formene, altså rund form pi*r^2*høgde og langpanne: lengde*bredde*høgde. Så delte han det på kvarandre og fekk eit tal, eg trur det var 1,7 eller noko deromkring. Deretter ganga eg alle ingrediensene med 1,7. Det fungerte fint.
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Haster: Oversette oppskrift for rund kake til langpannekake?Stor og grunn gir best resultat, det blir mindre stykker som er lettere å holde/spise. Og så blir det ikke så mye å kaste...
![]() |
#4 |
Klar
|
![]() Sv: Haster: Oversette oppskrift for rund kake til langpannekake?Er det nå jeg skal tilstå at jeg har opptil flere vekttall i matematikk universitetet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Klar
|
![]() Sv: Haster: Oversette oppskrift for rund kake til langpannekake?Altså, dyp form 12*15 cm har grunnflate på 180, mens en rund 26 cm form har grunnflate 163. Det var jo ikke så stor forskjell.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Klar
|
![]() Sv: Haster: Oversette oppskrift for rund kake til langpannekake?
Den skal være med i barnehagen, og pyntes med seigmenn, så jeg er ikke så redd for at det skal bli for mye.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Klar
|
![]() Sv: Haster: Oversette oppskrift for rund kake til langpannekake?Uæææææ, jeg orket ikke å prøve å gange med 1,7 (1 egg osv), så planen var å helle av litt av den doble røra og lage minisjokoladekaker i tillegg. Hah, gjett hvem som glemte det, da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Del den på midten ca og test en strimmel derfra. Det gjør jo ikke noe om det er to kaker. Eller? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Klar
|
Takk for trøst! Poseløsning hadde kanskje vært noe. Jeg hadde ikke tid eller ork til å gå på med en runde til, så løsningen ble masse sjokoladekrem (den smakte ihvertfall sjokolade!) og seigmenn. Så får vi håpe den apellerer kun til de minste |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Librocubicularist
|
![]() |
![]() |
#16 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Haster: Oversette oppskrift for rund kake til langpannekake?Jeg bakte den sjokoladekaken som Madam Mim (litt usikker på hvem det er nå) har lagt ut her før, på søndag, og den var helt perfekt for ovnens langpanne. Kjempegod også. Jeg brukte kokos som strøssel.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|