Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hva GJØR jeg egentlig med håret mitt i bryllup?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-13, 17:54   #1
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Hva GJØR jeg egentlig med håret mitt i bryllup?

Om to uker skal min bror gifte seg. Kjolen er i boks, kjolen til min datter, dress til guttungen, og mannens er bestilt. So far so good. Gave har vi også.

Men håret mitt!

Jeg har ganske langt hår, det når meg midt nedpå ryggen. Det er EGENTLIG krøll i det, men i praksis ser man ikke mye til den utenom når det er vått, den forsvinner egentlig når håret tørker, også om jeg har i skum/spray/paste som skal holde på den. Noe krøll beholder det da, men ikke mye.

Vi skal være i kirka klokka 12 (eller, i god tid før, selvsagt, vigselen er klokka 12, guttungen skal stå i døra og dele ut program, så vi må være der tidlig), og jeg har altså to unger som også skal være klare. Det er derved ikke mye praktisk å skvise inn et par timer hos en frisør for å sette det opp.

Et alternativ er å klippe det selvsagt, jeg har uansett LYST til å klippe meg (type "av over skuldrene en plass" og mamma lurer på om ikke jeg ville kledd en (lang) lugg. Jeg er usikker, for sist jeg hadde lugg var slutten av ungdomsskolen og starten på vgs og jeg har ungått det siden fordi jeg har vært redd for at krøllen i håret skulle gjøre en lugg helt "fizzy". Men, jeg har jo som sagt myyyyye mindre krøll i håret nå enn før da, så det er kanskje mulig?

Jeg har ikke vært hos frisør siden vi sluttet, og mamma er veldig fornøyd med sin, så hun anbefalte meg en time der. Men hun hadde tid til meg.... fredag ettermiddag, dagen før bryllupet. Særlig lite aktuelt for 1)jeg har nok absolutt andre ting å bruke den ettermiddagen på, jeg skal bake kake til bryllupet i tillegg til sikkert tusen andre ting å passe på denne dagen og 2)jeg må ha tid til å bli kjent med en frisyre og vite hva jeg skal gjøre med den før en slik dag, og det funker ikke når det er klippet kvelden før...

Jeg kan sikkert finne meg en annen frisør da, det burde ikke være noe problem sånnsett. Men jeg er fortsatt veldig usikker på hva jeg GJØR med dette håret til bryllupet, og hvor langt det skal være for at jeg lettest klarer ordne noe presentabelt.

Jeg skal i to eller tre bryllup på en måned (invitert i tre, har bare barnevakt til to så langt, er muligens barnevakt for to i tillegg til mine egne to det siste.) så det hadde jo vært kjekt å få til noe...

Gammel 07-08-13, 20:31   #2
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 355
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva GJØR jeg egentlig med håret mitt i bryllup?

Hvis du har lite tid og kler å ha håret vekk fra ansiktet, kan jeg anbefale n sånn hårsmultring som man setter opp håret med. Det er enkelt og stilig og tar ikke noe tid.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 20:31   #3
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så kan du evt. Klippe deg mellom bryllup 1 og 2?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Gammel 07-08-13, 20:36   #4
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Det er to uker mellom bryllupene, så ja, jeg kan jo rekke å klippe meg mellom der.

hårsmultring.... *google*

Jeg vet nå ikke om jeg KLER å ha håret bort fra ansiktet, men jeg HAR stort sett alltid det (i en strikk, og det går jo ikke nå da)

Gammel 07-08-13, 21:00   #5
Malama

Malama sin avatar

Standard

Det var ingen dum ide det altså.

Er det sånn at jeg må nettshoppe dette, eller finner jeg det faktisk på en butikk?

Er jo verd et forsøk, i alle fall.

Gammel 07-08-13, 21:13   #6
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Du finner deg på hm, glitter, lindex mfl.

Gammel 07-08-13, 21:41   #7
Malama

Malama sin avatar

Standard

Finfint, da shopper jeg en slik i morgen og begynner å øve og ser om folk rundt meg tror dette er en brukbar løsning

Takk for tips.

Gammel 09-08-13, 19:57   #8
Malama

Malama sin avatar

Standard

Sånn do-nus sak er kjøpt inn på glitter i dag. De hadde bare en størrelse, og blond, rød og svart, jeg burde nok hatt den brune de hadde i brosjyren jeg fikk med meg, men det går greit, for håret dekker den uansett. Med min hårlengde kunne den med fordel vært større også, men det er nå så.

Den er prøvebrukt (som i "jeg tar det våte håret som har fått delvis vask i svømmehallen og nå skal vaskes skikkelig i en strikk, trer på donut og ny strikk, surrer resthåret rundt litt hver vei, og rusler opp til mannen for å spørre hva han synes") mens jeg sa "om jeg altså grer håret skikkelig, og fester med nåler så jeg ikke må gå med hånda sånn hele kvelden - fungerer det i bryllup?" Mannen mente at det gjør det nok, så da gjør jeg det sånn.

Muligens kunne jeg med fordel klippet av et stykke da, sånn siden det ble ganske LANGE rester å fordele rundt, men når jeg først SKAL klippe meg ønsker jeg å klippe MER, sånn at det blir for kort til slikt, og jeg gidder ikke klippe meg to ganger på to uker heller da. (om jeg ikke bare tar saksa og kutter av litt, setter opp så ingen ser det, og går til frisøren over helga...Finner sikkert en drop-in som kan fikse det)

Men jeg skal se litt mer på det, og se om jeg finner litt sånn pynt til å ha i håret også, så tror jeg det blir bra jeg!

De fleste bildene jeg ser har dog ikke sånn mye hår som surres rundt, noen har ikke NOE synlig ekstrahår, så de har enten gjort noe annet enn de "slik gjør vi det" jeg finner, eller så har de perfekt hårlengde til det?

I går bedrev jeg "prøve-hårspraying", med håret stramt i en hestehale hadde jeg sprayet håret, og gjentok det noen ganger, sånn at det skulle holde seg, og det lar seg mer eller mindre gjøre (i motsetning til vanlig, når jeg innen lunsj har tusen hår som stikker opp her og der) må muligens ha en spray tilgjengelig for å fikse litt på det utpå kvelden, men det blir nok en løsning på det også.

Ja, da føler jeg at jeg har det meste til min brors bryllup i boks.

Bortsett fra at jeg har lovet å bake en eggefri kake... (WHY? Guttungen kommer til å ha gått hjem før kakene likevel antar jeg, i fjor holdt han ut desserten) Jeg skulel øvebake nå i ferien, sånn siden jeg må ha kake til femårsdagen som er ei lita uke før bryllupet uansett, så jeg får vel bake i helga da, for på mandag er ferien over.

Gammel 09-08-13, 22:19   #9
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ellers så kan du lage franske fletter på hver side og flette de helt ut til hårspissende. Knyt de to flettene så mange ganger det går og rull de inn til hodet i en pølseknute. Fest med spenner og lus og pynt etter ønske. Spray godt. Det er gjort på 3-4 minutter og ser ryddig og fint ut.

Gammel 10-08-13, 08:50   #10
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gre inn skum, så slipper du muligens små-antenne-hår.
Og å klippe seg mellom 1-2 høres lurere ut enn dagen før det første!

Gammel 10-08-13, 08:51   #11
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Såg foresten at Glitter hadde en fancy fhv ny greie til å sette opp langt hår. Viste den på filmreklame i butikken.

Gammel 10-08-13, 10:58   #12
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg fikk med et hefte med mange fine tips hos Glitter da jeg kjøpte noe her en dag. Utrolig mye søt hårpynt altså. Blomster og bånd i håret.

Gammel 10-08-13, 18:19   #13
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Jeg pleier å feste et bånd rund selve toppen når jeg bruker smultringen, eventuelt små blomsterspenner rundt hele.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-13, 20:37   #14
Malama

Malama sin avatar

Standard

Lurt med skum.

Uaktuelt med fletter, jeg har ikke laget skikkelige fletter på meg selv noen gang, og jeg nevnte at vi skal være i kirka (som er over en halv time herfra) i tide til at guttungen skal dele ut sanghefter/program til de som kommer til en viesle klokken 12, og jeg da skal ha på plass meg selv, og to barn (mannen ordner seg vel selv)

Fikk også med den brosjyren fra glitter, og fikk inspirasjon til å skaffe litt pynt å ha i ja,

Saken er bare den at når jeg setter hestehalen ganske høyt, bakpå hodet, ikke midt oppå, men så høyt den kan komme og fortsatt være mer bak enn oppå, tar på donut og fester strikk rundt, så har jeg fortsatt skulderlangt hår... det er altså gankse mye som ifølge det jeg leser om hvordan man gjør med resten av håret skal dras rundt og festes med spenner (her tenker jeg altså også pynt av et slag) så vi får se hvordan det hele blir.

Jeg skal ABSOLUTT prøvepynte det sånn før den store dagen, for å se om det blir brukbart.

Fancy ny greie for langt hår hørtes spennende ut, muligens må jeg tilbake på glitter? (dvs, det skal jeg sikkert uansett, litt sånn pynt til håret)

Gammel 10-08-13, 20:46   #15
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Det er også lekkert når man bruker en doughnut å la noe hår henge ned på hver side og lage noen korketrekkere med krølltangen, da løsner du litt på det stramme uttrykket og slipper å ha alt håret rundt. Det er lekkert å pynte med noen spenner med steiner eller perler på, som passer til smykker du skal ha på deg.

Skal du sette opp hår er du avhengig av å få tak i lus (hvorfor i alle dager kaller de spenner til å ha i håret, lus ) og ikke bare sånne trange hårspenner.

Gammel 10-08-13, 21:13   #16
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Når jeg bruker donut snurrer jeg håret flere ganger rundt donuten, for så å feste dn med spenner/lus. Jeg bruker kun strikk rundt hestehalen jeg lager først. Jeg synes det er penest når den er ganske lavt nede i nakken.

Gammel 10-08-13, 21:22   #17
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Donut er fint, men du fåren type som du knepper opp slik at den er ut som en pølse. Denne tar du helt ytterst i håret og ruller innover som om du ruller opp håret med hårruller, knepper den sammen og ddrmed får du med alt håret og slipper surre det rundt donuten. Jeg synes denne varianten blir penest.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-13, 21:46   #18
Malama

Malama sin avatar

Standard

Obelix: hørtes lurt ut, så noe slikt i den glitterbrosyren, kanskje jeg skal plukke med meg en slik også når jeg plukker opp pynt, så har jeg et par ulike muligheter.

Jeg kjøpte sånne "løse festespenner" i tillegg til de faste (de faste mer tenkt til om jeg måtte feste noe annet hår) som jeg antar er det dere kaller lus?

Jeg må bare bestemme meg for smykke, så skal jeg forsøke å ordne pynten deretter, og der kom jeg på at i tillegg til det smykket jeg har tenkt på (som i så fall legger hårpynten helt åpen) så skal jeg prøve med perlesmykket jeg hadde når jeg selv giftet meg, om det passer til kjolen, et helt annet uttrykk enn det jeg først tenkte på, men jeg skal se. I så fall er jo perler i håret et must

Gammel 11-08-13, 10:58   #19
Cumulus

Cumulus sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ville gått på Glitter og bedt dem om hjelp. De kan foreslå hva du bør kjøpe, og deretter sette opp håret for deg og vise deg. Så lenge du handler der er de behjelpelige med å demonstrere produktene deres for deg i håret ditt. Med litt trening setter du opp håret ditt på få minutter selve dagen.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-13, 21:23   #20
Malama

Malama sin avatar

Standard

Det hørtes ut som en god ide, men det spørs om jeg får tid til det. Dette er siste kveld av ferien min, og så begynner det hektiske tider, med femårsdag om ei uke (og barneselskap på søndagen antakelig, jeg innser plutselig at jeg aldri har holdt barneselskap og ikke ANER hva det egentlig bør innebære, så se opp for en slik tråd også, sikkert...) og superkektiske tider på jobb, og altså bryllupet om to uker, og jeg skal finne ut av ei eggefri sjokoladekake som egner seg for båtbygging (altså må jeg prøvebake, og det skulle jeg gjøre i ferien..) innen neste helg, og altså også å fikse selve håret mitt. Jeg som aldri har "kunnet dette med hår".

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:38.