|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Hvilke fordommer har du mot østkanten?Ja, hvilke fordommer har du mot østkanten? Og Indre by? Nå snakker jeg kanskje litt spesifikt om Oslo, siden det er her skillene er størst og skarpest.
![]() |
#2 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?Beklagar å måtte skuffe, men eg har eit godt inntrykk av østkanten. Eg kjenner ikkje Oslo i det heile tatt, men har vore på besøk eitpar gonger. Eg assosierer østkanten med spennande eksotisk mat, mangfold, kreativitet og liv, og er ikkje Akerselva der ein stad da? (blond bondetuppe). Der er det fint har eg høyrt. Og så er det industrihistorie, masse gamle, spennande bygg, og Oslo si forhistorie ligg her.
![]() |
#3 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?En av mine største fordommer er at "de" ikke liker folk fra vestkanten, og tror alle i vest er så himla rike og bortskjemte. Vestkantoppvokst som jeg er, av arbeiderfamilie med dårlig råd, har jeg fått den holdningen i fleisen plenty av ganger. I tillegg til kommentarer om at man aldri i verden hadde trodd at det fantes så vanlige folk som meg mht sosial omgangsform (det gjelder i og for seg mht min utdannelse også). |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?
Så fordommen er at vi er fordomsfulle?
![]() |
#5 |
Unik
Mulig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
This is normal!
|
![]() Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?Jeg klarer ikke komme opp med en eneste en.
![]() |
![]() |
#7 |
Glamorøs
|
Det var jo litt fordomsfullt å tro at alle øst for elva tror det.
De har nok vært der for å rane noen.
![]() |
#8 |
flisespikker
|
"Dem som bor på landet trur at dem som bor i by'n
![]() |
#9 |
Unik
Jeg skrev noen, ikke alle;-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sist redigert av Njulaif : 18-10-13 kl 23:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Sviiisj!!
|
Ha ha, ja jeg har nok litt den fordommen. (Bor på østkanten, oppvokst på "beste vestkant").
![]() |
#12 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?Bærum er ikke Oslo vest. Da må vi nesten inkludere flere nabokommuner også.
![]() |
#13 |
Panzerekstremfeminist
|
Hvilke? Bærum blir veldig ofte nevnt i denne sammenhengen. Bærum Øst og Oslo Vest er dessuten veldig like på mange områder.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Østkanten og vestkanten er jo i Oslo. Bærum er Bærum, egen kommune utenfor Oslo. Jeg kan jo like godt si at østkanten da skal også ha med Lørenskog, Nittedal og Oppegård.
![]() |
#15 |
Borte
|
![]() Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?Vanskelig å si, men hovedinntrykket mitt er at østkanten ikke er ensartet og at det er stort mangfold i kultur- og -klassetilhørighet og ikke minst i etnisitet. Du har flere lag av befolkningen representert i tillegg til at veldig mange unge studenter eller nyutdannede som ikke opprinnelig er fra Oslo bosetter seg der og bidrar ytterligere til kulturmangfold. Litt vanskelig å ha noen inngrodde fordommer mot den typen befolkningssammensetning. Eller er jeg fordomsfull nå?
![]() |
#16 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?Det bur ein fordomsfull jækel i oss alle.
![]() |
#17 |
One of These Days
|
![]() Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?Rett bak der du var på Ammerud ligger Vesletjern og marka, Tallulah! Vet ikke om du så det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Peppy!
|
![]() Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?Jeg har jo sikkert noen fordommer mot Østkanta. Men jeg kommer ikke på noen akkurat nå. Jeg jobbet på Romsås da jeg var tidlig i tyveårene, og syntes det var ekstremt eksotisk i starten. Men å si at det er mer heterogent på Grorud er vel ingen fordom? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?Jeg bor ikke i Oslo, og har ingen fordommer mot Østkanten. Jeg har lest at det er mer kriminalitet og flere innvandrer der enn på vest, og så mener jeg at jeg har sett statistikker på levekår, inntekt osv der øst kommer dårligere ut enn vest. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|