|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Reiseforsikring og astmaGutten min har astma, men er ikke mye plaget så lenge han tar medisiner. Så jeg tviler på at vi kommer til å måtte oppsøke lege pga. dette i utlandet. Men jeg leste nettopp om noen som måtte betale for lege selv når de fikk astmaanfall i utlandet, fordi reiseforsikring ikke dekker pre-eksisterende sykdom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Sv: Reiseforsikring og astmaJa, dersom det skyldes en kjent tilstand som dere var klar over i forkant, må dere dekke dette selv.
![]() |
#3 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Reiseforsikring og astmaMen er det ikke sånn at hvis det skjer en uventet forverring av eksisterende sykdom, så dekkes det allikevel?
![]() |
![]() |
#4 |
![]() Sv: Reiseforsikring og astmaVi har helsekort også ja, men det er jo ikke alltid så lett å få brukt dem på typiske turistplasser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() Sv: Reiseforsikring og astma
Men det er jo noe som er pre-eksisterende. Iallefall så lenge man ikke er lenge på reise og blir gravid mens man er bortreist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Reiseforsikring og astmaNå ble jeg veldig overrasket kjenner jeg. Har en gutt med diabetes, og om han skulle få insulinsjokk eller syreforgiftning (kjente komplikasjoner av en diabetes, som de fleste diabetikere må regne med å kunne få en eller flere ganger i livet) så er han altså ikke dekt? Det betyr jo at vi ikke kan reise på ferie utenlands det da...
![]() |
#8 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Reiseforsikring og astmaJeg er også veldig usikker på hvor grensa går for når du nektes å få dekket hjelp. Så legg gjerne ut et svar hvis du tar kontakt med forsikringsselskapet.
![]() |
![]() |
#9 |
![]() Sv: Reiseforsikring og astmaJeg fikk svar på spørsmål fra forsikringsselskapet. Det de sier er at et uventet astmaanfall vil dekkes. Men at dersom vi feks. går tom for medisiner må vi dekke det selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: Reiseforsikring og astmaHm. Vil da reiseforsikring dekke det om barnet får anfall på grunn av feriehuset man har leid er fullt av gammelt støv? Må sjekkes ut i morgen tidlig.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|