Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Fly til Italia med 3-4 måneder gammel baby i juli/august?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-13, 16:13   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fly til Italia med 3-4 måneder gammel baby i juli/august?

Er jeg sprø som tenker tanken? Jeg har aldri flydd med barn under 3 år før, og kjenner jeg er ganske nervøs for langvarig illskriking på flyet. Dessuten er det temmelig varmt der på sommeren, for å si det mildt. Jeg har altså ingen erfaring med å reise med baby, så jeg vet ikke helt hva jeg begir meg ut på.

Saken er den at vi har familie i Sør-Italia, og vi har ikke vært på besøk hos dem siden sommeren 2007, da jeg var gravid med minsten. Mannen min har fryktelig, fryktelig lyst å dra dit neste sommer, han har ikke sett tantene og onklene og mange av søskenbarna sine på 6 år og det er litt sårt for ham. Han vil gjerne at vi skal bli med, men som sagt har vi jo en ganske liten baby på det tidspunktet. Vi har vurdert at jeg blir hjemme med babyen mens de andre reiser, men det føles litt sårt også, jeg vil jo tilbringe ferien med alle barna. MEN, samtidig frister det jo litt også, å få et par ukers alenetid med den lille, uten mas og kjas, tror kanskje jeg (og babyen) trenger det.
Men om vi altså bestemmer oss for å dra, hvilke erfaringer har dere med å ta noen timers flytur med baby? Det blir jo endel kjøring også (6 timer i bil fra flyplassen i Roma, bilsete tar vi selvsagt med oss da det å få tak i bakovervent er som å tro på julenissen), så det er jo også egentlig et argument for å bare bli hjemme, kjenner jeg.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:18.