|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Protonterapeut
|
![]() Har du noen "tvangstanker"?Jeg holder på med hjemmeeksamen, så jeg må selvsagt prokrastinere ...
![]() |
#2 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du noen "tvangstanker"?Tja. Jeg teller ting. Trappetrinn, skritt.
![]() |
#3 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Har du noen "tvangstanker"?Nok en med lukkemani melder seg. Jeg får fnatt av familien til mannen min, ham selv inkludert - de må alle ha blitt kollektivt låst inne i et trangt skap en gang i tiden, for ingen av dem er fysisk i stand til å lukke en skuff eller ei skapdør bak seg. Så jeg flyr og lukker det for dem, for jeg får neller av at skap og skuffer står og gaper mot meg.
What doesn't kill you, makes you stranger. Sist redigert av Inagh : 09-12-13 kl 11:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Har du noen "tvangstanker"?Jeg må sitte på fast plass i lunsjen, hvis ikke spiser jeg ikke.
![]() |
#5 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Har du noen "tvangstanker"?Jeg kom på dette etter at jeg kom inn på toalettet på jobb og alle dørene stod vidåpne. Får fnatt langt inn i sjelen, og må innrømme at jeg tenkte at det sikkert var en som bodde alene som hadde vært der sist.
![]() |
#6 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Har du noen "tvangstanker"?Åjha! Lunsjen!
![]() |
#7 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Har du noen "tvangstanker"?Jeg foretrekker at fliser og brostein passer til steglengden min.
![]() |
![]() |
#8 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Har du noen "tvangstanker"?Det er en grunn til at man har dører på skap! De skal skjule alt som er inni skapene - ergo skal de være igjen! Samme med døren til oppvaskmaskinen, mannen lot den alltid stå oppe og jeg har mer enn en gang løpt rett i den og omtrent knust leggen. Sist ble jeg så rasende så jeg trodde jeg skulle trå filler av hele døra, så nå lukker han den alltid. :rolig, behersket og konstruktiv Fløyel:
![]() |
#9 |
Superbasinella
|
![]() Sv: Har du noen "tvangstanker"?Åja, tvangstanker i fleng. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Epikur
|
![]() Sv: Har du noen "tvangstanker"?Bilder må henge rett. Men skapdører og skuffer kan gjerne stå åpne, sin min lukkemaniske mann lukker dem for meg.
![]() |
#11 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Har du noen "tvangstanker"?Jeg må ha symmetri i eggekartongen, og jeg setter alle brukte kopper jeg finner i oppvaskmaskinen, selv om de inneholder en halvdrukket, varm kopp kaffe og eieren bare har gått på do.
![]() |
#12 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Har du noen "tvangstanker"?
Jeg sliter med bokhyller hvor bøkene ikke står etter størrelse og farge, men det har jeg gitt opp i noen år, men en dag, da skal bøkene stå skikkelig igjen.
![]() |
#14 |
Glamorøs
|
Jo.
![]() |
#15 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Har du noen "tvangstanker"?Jeg må ha system i rotet ellers blir det rot i hodet mitt.
![]() |
#16 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
Konkluderer derfor med at dette ikke har noe med tvangstanker å gjøre. Selvfølgelig lukker man skapdører og skuffer, selv om det tydeligvis er veldig vanskelig for enkelte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Sv: Har du noen "tvangstanker"?I mengder. Det må være likt bestikk til alle, jeg teller og teller og teller og teller sånne symmetriske tallinjer, klesvasken må henges opp pent, (om ikke symmetrisk, så i det minste visuelt tiltalende med sortering av farger og størrelser), bilder må henge rett, dører og skuffer må så klart lukkes, har jeg begynt å skrive på et ark, en liste eller whatever og det blir asymmetri i linjeavstanden må jeg begynne på nytt, (ja, når jeg skriver for hånd), i det hele tatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Har du noen "tvangstanker"?Antall omdreininger på pepperkværn må være partall, 13 er helt uaktuelt.
![]() |
#19 |
flisespikker
|
![]() Sv: Har du noen "tvangstanker"?Jeg teller stavelser (i korte tekster, på skilt og slikt), og vil helst at det skal være partall, og grupperer dem i hodet så det blir to like lange deler, eller flere som passer sammen to og to, som linjene i et dikt eller en sang. Bonus hvis jeg får dem til å rime.
![]() |
#20 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Har du noen "tvangstanker"?Skapdører må lukkes, bilder må henge rett, fliken på dorullen skal vende utover, pålegg skal smøres helt ut til ytterkantene av brødskiven. Hvis jeg klør meg på det ene kneet/armen/kinnet må jeg klø litt på det andre også slik at det skal føles likt. Og så teller jeg en del ting (det trenger ikke ende på et bestemt tall, jeg må bare telle inni meg) f.eks. omdreininger på pepperkvernen, antall biter når jeg skjærer opp mat osv.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|