|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Forvirret
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
![]() Juletre som ikke drikker vann!Krise, vi satt treet på fot i går, kappet 2 cm av foten, men treet drikker fortsatt ikke vann..
![]() |
![]() |
#3 |
Forvirret
![]() ![]() |
![]() Sv: Juletre som ikke drikker vann!Haha! Så feil kan man ta!
![]() |
![]() |
#4 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletre som ikke drikker vann!Juletre skal ikke ha vann, men sitronbrus!
![]() |
#5 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Juletre som ikke drikker vann!Ha på kokende vann. Det skal visst bidra til at porene åpnes og det suger vann mye bedre.
![]() |
#6 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletre som ikke drikker vann!Stammen i seg selv suger visst ikke vann, den trekker opp litt vann pga kapillære krefter (som alle, tynne, tynne rør), men bare et lite stykke. For at treet skal drikke vann må det ha røtter. Stilken til blomster, derimot, har evnen til å suge opp vann og næring til hele blomsten.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 20-12-13 kl 12:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Epikur
|
![]() Sv: Juletre som ikke drikker vann!Vi har aldri vannet juletreet hjemme hos mine foreldre og det var en diger gran på 3-4 meter. Det sto fra 23.des til 20. dagen.
![]() |
#9 |
Forvirret
![]() ![]() |
![]() Sv: Juletre som ikke drikker vann!Hmmm. Vi var vanlig stuetemp.. Gulvet har vannbåren varme og er stort sett alltid 17 grader. Vi pleier vel egentlig å ha det godt og varmt i stua.
![]() |
![]() |
#10 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Juletre som ikke drikker vann!
Jeg tor mannen din har rett. Og så tror jeg ikke det spiller oen rolle, heller. Treet vil tørke inn uansett, den klarer ikke å drikke vann og trekke væske helt ut til nålene uansett hva du serverer.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|