|
Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Burde vi boikottet OL?I et land som ikke overholder hverken mennesker eller dyrs rettigheter? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Burde vi boikottet OLJeg synes vi bør boikotte IOC ved å la være å søke om å være vertsnasjon for et arrangement som har gått over alle støvleskaft, under ledelse av en fullstendig udemokratisk organisasjon uten magemål eller kontakt med virkeligheten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Burde vi boikottet OLJeg liker vinteridrett men er enig i alt det Heilo sier.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Burde vi boikottet OLJeg tenker at da burde vi ha boikottet OL i Kina og det kommende Brasil også. Jeg er enig med Heilo at vi i det minste burde boikotte ved å la være å søke. Jeg har nok mer i mot IOC enn vertslandene.
![]() |
#5 |
Borte
|
![]() Sv: Burde vi boikottet OLSelvsagt burde vi boikottet OL når det arrangeres i et diktatur. Arrangementet har kostet sivilbefolkningen enormt mye, det har forekommet tortur, tvangsarbeid, ekspropiering av eiendom, ødeleggelse av eiendom i tillegg til de sedvanlige bruddene på menneskerettighetene som foregår i Russland hele tiden. I tillegg er det ekstreme ekstrabelønninger til de utøverne som vinner og hvem vet hva som skjer med dem som ikke vinner. Jeg syns faktisk det er merkelig at et samlet lag med vinteridrettsutøvere fra Norge reiser til et slikt arrangement når det er så mye avskyelighet som ligger bak.
![]() |
#6 |
Off the map.
|
![]() Sv: Burde vi boikottet OL330 milliarder!! har dette OL kostet visstnok. Det er jo helt hinsides alt. OL på Lillehammer kostet 14 milliarder. Klart i 94-kroner, men dog. I et land med veldig mye nød.
![]() |
#7 |
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Burde vi boikottet OLJeg er en real sportsidiot og elsker å se på OL når jeg kan, men har fått hele stasen opp i halsen. Er enig med mkj at OL har utspilt sin rolle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Burde vi boikottet OL330 mrd er såklart en ekstremvariant, men problemet med å ønske seg et nøkternt OL i Norge er at det er mye man ikke får bestemme selv. IOC har en lang rekke krav og standarder som man forplikter seg på å følge hvis man får lekene. Man er "vert" men uten kontroll på hva man skal beverte for, for å si det sånn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Burde vi boikottet OL
Jepp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Borte
|
Nei, det vil virkelig ikke jeg heller.
![]() |
#12 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Burde vi boikottet OLJeg boikotter og ser ikke på noe som helst. Det synes jeg vi som nasjon burde ha gjort og jeg er helt imot en norsk OL-søknad.
![]() |
#13 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Burde vi boikottet OLJeg synes fokuset på Russland er merkelig. Er det noen som tror arbeiderne i Kina, Brasil eller fotball VM i Brasil eller Sør Afrika hadde bedre vilkår? Eller at LHBT rettigheter er så mye bedre i disse landene? Hvorfor har vi ikke brydd oss om de overgrep minoriteter i Russland har blitt utsatt for i kjølvannet av krigen mot terror? Fordi dette stort sett har vært minoriteter som har vært muslimer?
![]() |
#14 |
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Burde vi boikottet OL?Godt det er flere enn meg med dette synet!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Burde vi boikottet OL?Jeg har hørt at 330 milliarder er like mye som er brukt på alle vinterolympiader til nå til sammen. Det er ganske vilt, om det er sant.
![]() |
#16 |
anglofil
![]() Sv: Burde vi boikottet OL?
Men hvorfor var vi ikke like opprørte over OL i Kina? Hvorfor er Russland så mye verre en andre? Er det tilfeldig? Neppe. Hvor patetisk lite er OL i Russland mot det faktum av vi synes det er greit å øke samarbeidet med verdens verste diktatur? Er handel greit men ikke sport? Hvorfor denne dobbeltmoralen?
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett) Sist redigert av Lisa : 10-02-14 kl 16:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
-
I følge de mest troverdige anslagene jeg har sett så har minst 180 milliarder av disse kronene blitt stjålet på forskjellig vis da, og ikke faktisk blitt bruk på noe som har med OL å gjøre i det hele tatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
Jeg var like opprørt over OL i Kina. Og i USA. Hilsen idealisten.
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Sv: Burde vi boikottet OL?Jeg tenker at IOC og OL har fått dimensjoner som gjør det ganske umulig å lage et arrangement i tråd med de verdiene som et OL egentlig skal stå for. Finnes det så mye positivt med OL at dette er noe som skal bevares for evig og alltid eller går det an å se for seg en verden uten OL etterhvert? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem siden: Mar 2008
Jeg har heller ikke sett noe.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |