|
Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har tro på forbedring
|
![]() Barnebursdag uten melk og gluten ...Vi skal feire bursdag og den ene gjesten skal ha mel og melkefri kost. Mor kan ta med ting, men jeg tenker at i og med st det bare er fem unger, kan de slippe det. Gele er greit. Saftis er greit, glutenfri pasta og Leiv Vidar-pølser er greit. Hva annet er godt å servere? Bursdagsbarnet selv liker ikke kake, så der er det gele som er greia.
![]() |
#3 |
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barnebursdag uten melk og gluten...Denne kaka: http://www.allergikokken.no/oppskrif...okoladekake2// Veldig god, faktisk. Jeg bruker eplejuice, Blå Soft og Toro lys melblanding.
![]() |
#4 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Barnebursdag uten melk og gluten...Du kan nesten lage hva som helst om du erstatter melet med noe glutenfritt,
![]() |
#5 |
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barnebursdag uten melk og gluten...Spelt er ikke glutenfritt, Appelsin.
![]() |
#7 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Barnebursdag uten melk og gluten...Sjekk at bursdagsbarnet tåler hvetestivelse...det er mye som er glutenfritt som inneholder hvetestivelse.
![]() |
#8 |
ASD
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barnebursdag uten melk og gluten...Havremelken som selges i butikken er ikke glutenfri. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Barnebursdag uten melk og gluten ...Toro langpannesjokoladekake kan lages med blått smør. Vi har i hvert fall fått klarsignal på den kombinasjonen fra barn med gluten- og melkeallergi tidligere.
![]() |
![]() |
#10 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Barnebursdag uten melk og gluten ...
Men den er det hvetestivelse i. For folk med "bare" glutenallergi er den ok, men ikke for de som ikke tåler stivelsen.
![]() |
#11 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Barnebursdag uten melk og gluten ...Jeg tror jeg har lagt ut oppskriften jeg bruker til muffins her før, de er veganske og glutenfrie.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|