|
|||||||
| Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velgeHei,
Lagt til etterpå: Nå fant jeg denne også. Eva Lie som har designet jubileumsdrakten har også gjort en Hundreårsdrakt. Dessverre finner jeg den bare i Flash, men gå inn på www.evalie.no og klikk på Hundreårsdrakten. Sist redigert av Pelen : 21-05-07 kl 11:36. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velgeFestdrakten er penest, men den svenske er jo mest "eksotisk". Jeg har sett den i reallife og synes den er penere enn den framstår på bilder.
|
|
|
#4 |
|
ctrl+z
|
Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velgeJeg synes jubileumsdrakten er den fineste!
|
|
|
#5 |
|
|
Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velgeLagt til etterpå: Nå fant jeg denne også. Eva Lie som har designet jubileumsdrakten har også gjort en Hundreårsdrakt. Dessverre finner jeg den bare i Flash, men gå inn på www.evalie.no og klikk på Hundreårsdrakten. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velgeJeg synes at begge var pene. Enig i at den mørkere varianten av Sverigedrakten var den peneste. Når det gjelder Oslodraktene så synes jeg at Jubileumsdrakten var den peneste. Også penere enn 100årsdrakten. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velgeHadde valgt jubileumsdrakten - den skal jeg og ha hvis det viser seg at den gamle bunaden min ikke kan legges ut mer. *håpefull*
|
|
|
#8 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velgeJeg syns Sverigedrakten er finest! Min oldefar var svensk, kanskje jeg kan skaffe den?
|
|
|
|
#9 |
|
|
Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velge
Det har jeg ikke tenkt på. Den ser sånn ut (om jeg fant riktig da). |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Perspektivutvider
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velgeJeg synes den svenske var fin jeg.
|
|
|
#11 |
|
Bare sær
Den har jeg.
|
|
|
#12 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 22-05-07 kl 15:25. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Fortynnet
|
Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velgeSkjønner. Syns bare den så veldig nett ut på modellen, og det fins jo definitivt bunader som er mer bumsete i fasongen. Men jeg ville også valgt en med mest mulig innsvingt og ettersittende liv, så jeg skjønner hva du mener. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
|
du mener den vanlige lyse blå, ikke 1000-årsjubileumsdrakten? |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Erfaren
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velgeOslobunaden finnes i to utgaver , gråblå og mørkeblå . Den er mye finere i mørkeblå . |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velgeTja, til festdrakt er vel "alt" lov, siden de aldri har vært i tradisjon noe sted, men for min del ville jeg ikke valgt det. Hvis jeg absolutt ikke ville hatt tradisjonelle bunadsko/-støvler ville jeg heller valgt en annen kjole tror jeg. Men det er jo litt smak og behag, du kan jo så klart gå i akkurat det du vil, jeg har sett verre kombinasjoner, for å si det slik.
|
|
|
#19 |
|
Glamorøs
|
Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velgeJeg ville ikke gått i så høyhælte støvletter til en festdrakt av den typen. jeg syns for øvrig at du kan gjøre akkurat som du vil, men jeg vil tro at noen letter på øyenbrynene. Det er det jo alltid noen som gjør når det kommer til bruk av tradisjonsplagg, så hvor mye du bryr deg er helt opp til deg.
Disse har jeg også. Gode å gå i, og veldig fint til litt kalde 17. mai-er. Jeg syns de er finere enn vanlige bunadsko, men jeg har det også, fra samme produsent. Det enest er at jeg syns de er litt vide øverst i leggen, jeg kan snøre dem helt sammen. Samtidig tar de litt tid å få av, så om jeg er sliten kan jeg få litt klaus av å snøre opp så mye.
Jupp, veldig greit å slippe lave sko om det pøser ned.
|
|
|
#20 |
|
|
Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velgeTakk for innspill. Jeg har ikke noe tradisjon for dette i blodet og ikke noen slekt å rådføre meg med så jeg tror at jeg velger å lytte på dere. Jeg føler meg mer "festlig" om jeg har noe høyhælt på meg, men det er vel bare en vanesak tenker jeg. I tilfelle så går jeg nok for snørestøvler. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|