|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
En som trener
|
![]() Høstferie med barn"Sydenturen" som var planlagt nå i sommer ble avlyst, og jeg har derfor lyst til å finne på noe morsomt med barna (snart 7 og 10) i høstferien. "Syden" er jo et alternativ, men jeg tenker litt på andre alternativer også. Jeg reiser (trolig) alene med de, så de mest crazy storbyene utgår. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
flisespikker
|
![]() Sv: Høstferie med barnHvis gutten er interessert i gresk mytologi og historie, er jo både British Museum i London og Neues Museum i Berlin gull.
![]() |
#5 |
En som trener
|
![]() Sv: Høstferie med barn
Berlin er en god idé! London har jeg vært i med eldste og skal til våren med yngste, men ellers hadde det også vært veldig gøy (elsker London
Hvor gamle er barna hennes?
Litt crazy, og jeg har allerede tatt med barna til Disney World, så nå får det evt bli faren deres sin tur neste gang (synes sånne parker er litt slitsomme, jeg |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Høstferie med barnJeg har vært i Barcelona med vesla, veldig fin tur for barn og voksen. Da var hun 8 år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Erfaren
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Høstferie med barnVi var i Barcelona i fjor sommer noen dager med barn på 7 og 10 år. Det gikk veldig bra. Bodde like ved La Ramblas. Tok tur med sight-seeing bussen rundt til de forskjellige attraksjonen en dag. Stoppet i Guell parken og hadde lunsj. En dag tok vi gondolen til Montjuic og gikk en tur på festningen. En dag var vi i dyreparken siden minsten ønsket det. Dagene gikk fort selvom det var varmt i august. Sikkert helt supert i oktober.
![]() |
#8 |
Erfaren
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Høstferie med barnHøstferie i Barcelona kan anbefales . Jeg var der alene med yngste som da var 5 men vi ,spiste bra. , handlet , var på stranden , akvarie , dyreparken , så på livet og generelt bare koste oss. Vi bodde på hotellet rett over togstasjonen så det var bare å suse ned i kjelleren nå vi skulle ut .Toget til flyplassen /Barcelona , metro osv . Det var veldig enkelt å komme seg rundt omkring og vi merket ikke støyen fra kollektivtrafikken . |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Høstferie med barnAnbefaler ellers Athen til en annen gang!
![]() |
#12 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Høstferie med barnJeg trodde også det, men ble veldig positivt overrasket. Havnebyen Pireus var slitsom, men selve Athen var luftig, grønn, hyggelig og storslått. Hverken skitt eller støy var påtrengende. Varmt, såklart, men jeg har mye ugjort og usett og vil gjerne tilbake på høst eller tidlig vår. Historiens sus var til å ta og føle på, veldig mye spennende å oppleve om man er litt interessert.
![]() |
#13 |
En som trener
|
Interessant, da skal Athen på listen her også - men tidlig vår eller høst da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Høstferie med barnBarcelona i høstferien kunne vært fint, hadde det ikke vært for alle nordmennene der. Gosh, det er som å gå på Karl Johan. :grøss:
![]() |
![]() |
#15 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Storbyen
![]() |
Jepp - Athen er fantastisk - historie rundt hvert hjørne - se bare på Metro stasjonene :-)! Enkelt å finne frem i, faktisk ganske barnevennlig (grekere har stoooor toleranse for barn : snakker av erfaring
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|