|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Har fått viljen sin
|
![]() Hvilken storby i oktober med barn og eldre?Min mor feirer rund dag i oktober neste år, og vil ha blant annet oss med på ferie. Etter å ha vurdert og forkastet ulike typer ferier, har vi landet på at å dra til en storby i Europa passer best for alle involverte i aldersgruppen 7 til 81 år. Nå gjelder det bare å finne ut hvilken by vi skal til. Vi har snakket om Barcelona, Lisboa, Berlin og Paris men er åpen for forslag. London er vel den eneste byen som ikke er aktuell. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken storby i oktober med barn og eldre?Hvis dere er villige til å fly noen timer hadde jeg satset på Valencia. Rimelige bosteder, masse kultur og mye for barna. Strand og storby i ett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hvilken storby i oktober med barn og eldre?Jeg valgte Berlin i omtrent nøyaktig samme situasjon for noen år siden. Mye av språkhensyn - både jeg og Poden snakker tysk, og foreldrene mine skjønner mye av det, mens vi voksne bare kan et snev av fransk, og ingen av oss snakker portugisisk eller spansk. Men Berlin er også en veldig hyggelig by som er lett å rusle og finne frem i, og som jeg gladelig anbefaler til alle aldersgrupper og alle årstider.
![]() |
#4 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Hvilken storby i oktober med barn og eldre?Berlin står øverst på lista over storbyer jeg og mannen vil besøke med ungene, men jeg er usikker på hvordan vær og temperatur er der i oktober - og om det er best å besøke byen en gang det bare er oss fire som reiser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken storby i oktober med barn og eldre?Jeg ville gått for Barcelona. Der vil jeg tro temperaturen er fin i oktober. Velg et hotell med basseng, så kan ungene bade. Dere klarer dere fint med engelsk og det bør være noe som passe for alle aldre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Off the map.
|
![]() Sv: Hvilken storby i oktober med barn og eldre?Vi reiser snart til Bilbao. En noe mindre by, men fortsatt en stor by. Masse deilig mat hører jeg rykter om. Guggenheim-museet ligger der.
![]() |
#7 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Hvilken storby i oktober med barn og eldre?Takk for gode innspill og forslag! Altså vi vil ikke ha rolige dager og strand, vi tenker museer og severdigheter og utforsking i ekte storbystil. Basseng på hotellet mellom slagene høres jo likevel unektelig greit ut. Blir det så varmt i oktober altså? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvilken storby i oktober med barn og eldre?
Ikke knallvarmt, men varmt nok til en dukkert i bassenget vil jeg tro: |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Hvilken storby i oktober med barn og eldre?Slår et slag for Athen! Vi bodde her nå i ferien: http://www.freshhotel.gr . Flott by, masse å se og gjøre. Spennende for store og små! Lekkert hotell, god pris nå i sommersesongen, i alle fall.
![]() |
#10 |
Har fått viljen sin
|
Vi har akkurat kommet hjem fra Athen og det var den ferien som fikk oss til å ønske oss enda mer av storby! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Utenlands
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken storby i oktober med barn og eldre?Vi er akkurat kommet hjem fra tre uker i Barcelona med to barn på 4 og 8 år. Barnevennlig og flott by! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Hvilken storby i oktober med barn og eldre?Jeg har vært tre ganger på skoletur til Berlin i oktober (jeg er lærer altså, ikke evig elev
![]() |
#13 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken storby i oktober med barn og eldre?Vi likte godt Berlin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Hvilken storby i oktober med barn og eldre?Jeg elsker Praha! Vakreste byen jeg vet om og masse å se, spise, handle og gjøre.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Sv: Hvilken storby i oktober med barn og eldre?Jeg synes Berlin er veldig bra, men har ikke erfaring med de andre du lister opp. For å oppleve Berlin er det en fordel at det ikke er veldig varmt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hvilken storby i oktober med barn og eldre?Barcelona. Mye flott å se, enda sommer der i oktober.
![]() |
#17 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hvilken storby i oktober med barn og eldre?Hva med Roma?
![]() |
#18 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Hvilken storby i oktober med barn og eldre?Jubilanten har vært i Roma flere ganger de siste årene og jeg tror hun vil foretrekke en annen by. At det fortsatt er (ikke alt for varm) sommer i Barcelona i oktober var nytt for meg og absolutt noe jeg kjenner frister. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|