|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bedreviter
|
![]() Hvor er det fine julemarked (i Europa)?Jeg prøver å finne en oversikt over byer i Europa som det er fint å reise til i månedskiftet november/desember. På listen har jeg foreløpig Wien (som er høyaktuell), men vil gjerne ha flere gode forslag. Shopping er uinteressant. Gløggdrikking, julemarkedsboder, kos og kaféliv er svært interessant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor er det fine julemarked (i Europa)?http://www.monschau-weihnachtsmarkt.de |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hvor er det fine julemarked (i Europa)?
Jøye! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Utenlands
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor er det fine julemarked (i Europa)?Brugge i Belgia |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor er det fine julemarked (i Europa)?Praha er fint. Ellers er vel diverse tyske byer de som er best kjent for julestemning og julemarked.
![]() |
#6 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hvor er det fine julemarked (i Europa)?Praha er finere enn Krakow, synes jeg. Men nå har jeg en forkjærlighet for Praha uansett da ...
![]() |
#10 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hvor er det fine julemarked (i Europa)?Julemarked i Bremen ser fint ut på bildene - har bare vært der når det ikke er jul, men kan se for meg at gamlebyen kler julemarked. http://gobremen.no/Bremen-har-et-av-...er!/Nyhet/1334 |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvor er det fine julemarked (i Europa)?Jeg sier også München. Vi var der litt for tidlig i fjor. Vi syntes markedet var fint i seg selv, men alle fortalte oss hvor voldsomt flott julemarkedet var.
![]() |
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor er det fine julemarked (i Europa)?Vi var på Julemarkedet på Liseberg i fjor, og det var veldig fint. I år skal vi til Budapest. Gleder oss, ingen av oss har vært der før.( reiser med venner) |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvor er det fine julemarked (i Europa)?Julemarked i Wien er veldig bra og så er det slik en flott by!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvor er det fine julemarked (i Europa)?Vi har billetter til Brüssel i desember. Ikke min favorittby men har blitt fortalt julemarkedet der er fint. Noen som har vært?
![]() |
#16 |
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Hvor er det fine julemarked (i Europa)?Julemarked i Wien er nydelig.
![]() |
#17 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hvor er det fine julemarked (i Europa)?Mine foreldre elsker julemarked og har vært i Riga, Gdansk samt Lübeck og et par andre tyske byer.
![]() |
#20 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Hvor er det fine julemarked (i Europa)?Min favoritt er Lincoln i England. Et digert julemarket (visstnok det største i Europa etter antall boder) og fantastisk stemning ikke minst fordi det befinner seg i området rundt den nydelige katedralen og slottet.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|