|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hva MÅ jeg få med meg i Praha?Jeg skal en uke til Praha i slutten av november, sammen med min mor og bror.
![]() |
#2 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Hva MÅ jeg få med meg i Praha?Jeg gikk og gikk. Det er så fint der!! Noen kan sikkert tipse om noe lurt. Jeg bare kosa meg med gåturer i sentrum etter lange dager på konferanse.
![]() |
#3 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hva MÅ jeg få med meg i Praha?Vi hadde omvisning i og rundt borgen (slottet), det var utrolig morsomt å høre bakgrunnen til de ulike byggene. Har dere mulighet til å bli med på guidet tur anbefales det.
![]() |
#4 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hva MÅ jeg få med meg i Praha?I Praha er de fleste av turisttingene i gangavstand fra hverandre, så kollektivtransport er i grunn ikke nødvendig, og byen er så vakker i seg selv at den med fordel kan nytes gående. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Hva MÅ jeg få med meg i Praha?
Enig, det synes jeg faktisk var noe av det flotteste vi så i Praha.
![]() |
#6 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hva MÅ jeg få med meg i Praha?Du trenger neppe to hele dager på julemarkedet, så stort er det ikke.
![]() |
#7 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Hva MÅ jeg få med meg i Praha?Borten/slottet er et must. Det er et leketøymuseum også i nærheten der, som er verd et besøk. (Ligger et album med bilder derfra på facebooksiden min. De hadde Gone With the wind-Barbier!
![]() |
![]() |
#8 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Hva MÅ jeg få med meg i Praha?Spøkelsestur?
![]() |
#9 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hva MÅ jeg få med meg i Praha?
![]() |
#10 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva MÅ jeg få med meg i Praha?Guidet tur anbefales. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() Sv: Hva MÅ jeg få med meg i Praha?Beinkirken i Kutna Hora/Sedlec er kanskje noe for deg? Jeg tok buss en vei og lokaltog tilbake, mener å huske det var ca en time hver vei. Hyggelige, små kafeer i selve byen (typisk smale, brosteinsbelagte gater) der man kan spise/drikke etter å ha gjort seg ferdig med knoklene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Erfaren
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva MÅ jeg få med meg i Praha?Kan anbefale en guide som heter Martin Karlik. Snakker flytende norsk og er virkelig dyktig og sympatisk. Sist gang vi var i Praha ordnet han alt av hotell og restaurant-besøk. Var bl.a. på Middelalder-aften og en kveld på en gammel anti-kommunistisk kneipe med tuba-spilling og mye annen moro.
![]() |
#13 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hva MÅ jeg få med meg i Praha?
I slutten av november er det neppe noe problem, med mulig unntak for julemarkedet. Jeg vet ikke hvor fullt det pleier være der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hva MÅ jeg få med meg i Praha?Det var MYE sist vi var der ( og julemarkedet var åpent). Jeg synes alltid det har vært mye turister når vi har vært der, og det har alltid vært i november/desember.
![]() |
#15 |
Populærkulturjunkie
|
![]() Sv: Hva MÅ jeg få med meg i Praha?En stemme til for Kutna Hora og slottet. Ellers er sentrum så lite at man fint kan gå uten og tenke på alt for mye kollektivt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Hva MÅ jeg få med meg i Praha?Det alle de andre har sagt. Jeg syntes dn jødiske kirkegården var helt magisk. Kjøp gjerne billetter til en av konsertene i kirkene rundt om. Det er ofte veldig dyktige musikere som spiller, og kirkene er vakre.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Hva MÅ jeg få med meg i Praha?Åh, tuusen takk for supre tips, dere er gull verdt!
![]() |
#18 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hva MÅ jeg få med meg i Praha?Jeg drar opp denne, for vi drar til Praha til helgen, og jeg er litt sånn "meh" til det hele. Jeg fortjener fiskedask, altså, for makan til utakknemlighet over å ha en langhelg i Praha med sin kjære. :fiskedasker seg selv med flyndre:
![]() |
#19 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Hva MÅ jeg få med meg i Praha?Jeg skal også, ikke denne helgen men neste, og jeg har liksom ikke tid til å sette meg inn i reisemålet. Såønsker også tips!
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|