|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan rengjør du vaffeljernet?Inni? Med vaskevaffel. Mel, salt og vann til tykk gjørme. Stekes i vaffeljernet til den er hard.
![]() |
#3 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hvordan rengjør du vaffeljernet?Vet ikke om noen mirakelmetode, så jeg følger med her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvordan rengjør du vaffeljernet?
Smart, det må prøves! Salt virker jo i stekepannen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Hvordan rengjør du vaffeljernet?Før. Ungene lager toast i vaffeljernet, så det må renses før man steker vafler.
![]() |
#8 |
Rockesøster
|
Nei, jeg bruker den når jeg synes det henger for mye klissete fett igjen i jernet, eller om det kommer sorte prikker på vaflene når jeg steker de.
![]() |
#10 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvordan rengjør du vaffeljernet?Bruker papirklut som ikke loer mens det er litt varme igjen i jernet.
![]() |
#11 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Hvordan rengjør du vaffeljernet?Tørkar over med tørkepapir når det er blitt lunkent etter bruk. Og så kastar eg den første vafla. Vaskevaffel har eg høyrt mykje om, og vurderer å teste det ut på allidrettskjøkkenet.
![]() |
#12 |
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan rengjør du vaffeljernet?Vi har innimellom vasket det ved å bruke oppvaskbørste, Zalo og vann på stekeflatene inni. Våre unger har også brukt vaffeljernet til toast. Det er sikkert ikke anbefalt å vaske med vann, og viktig å ikke få vann inni på noe vis. Vi overlot vaskingen til ivrig 10-åring i går, fordi vi skulle ha vafler i dag. Dermed har han antakelig vasket grundig både her og der, for hver gang vi prøvde å plugge inn jernet gikk sikringen
![]() |
#13 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Hvordan rengjør du vaffeljernet?Jeg tørker over med ren klut inni og utenpå. Jeg har et ganske nytt vaffeljern så det setter seg ikke noe fast der. Jeg bruker også lite smør i røra, det blir så grisete. og er sunnere, da.
![]() |
#14 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Hvordan rengjør du vaffeljernet?Jeg tørker over det med fuktig klut mens det fremdeles er litt varmt. Har nytt vaffeljern som egentlig er veldig lett å holde reint.
![]() |
#15 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan rengjør du vaffeljernet?Hmmm, rensevaffel må jeg teste! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Hvordan rengjør du vaffeljernet?En tidligere kollega av meg la hele vaffeljernet på jobb i bløt i full oppvaskkum, han syntes det var så møkkete. Egentlig ganske fantastisk gjort av en voksen mann, attpåtil med en høyere teknisk utdannelse. Det ble lite vaffelsteking i lunsjen vår etter det. Selv med tørking etter alle kunstens regler lot det seg ikke berge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Hvordan rengjør du vaffeljernet?Tørker over det mens det er lunk i jernet, det går i grunnen greit med klut og vann. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Hvordan rengjør du vaffeljernet?Jeg drar ut kontakten, så heller jeg i litt vann, nok til at det freser men ikke renner over. Lukker igjen, åpner og legger i noen lag med tørkepapir som jeg så presser sammen og kaster. Da er det rent nok til at det kan stå klart til neste gang.
![]() |
#19 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Hvordan rengjør du vaffeljernet?Jeg har aldri hatt problem med at vaffelhjernet er skittent inni, selv om det er flere år gammelt (men skal sies at vi steker vafler kanskje 3-4 ganger i året, så belegget er ikke slitt på noe vis). Jeg tørker over med kjøkkenpapir og en fuktig klut og trenger ikke gjøre noe mer.
![]() |
#20 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Eg gjer som Fili, i tillegg legg eg matpapir mellom som står og trekke ut siste rest av fukt og fett.
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|