|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Smugleser
|
![]() Strikkehjelp - to farger og frem og tilbakeLenge siden sist, lurer derfor på følgende;
![]() |
#2 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Strikkehjelp - to farger og frem og tilbakeJeg sørger for å ikke strikke enkle rader når det strikket striper frem og tilbake.
![]() |
![]() |
#3 |
Smugleser
|
![]() Sv: Strikkehjelp - to farger og frem og tilbakeMao: kun å modifisere mønsteret, Tjorven?
![]() |
#4 |
Erfaren
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Strikkehjelp - to farger og frem og tilbakeTar med på baksida ved å tvinne med jevne mellomrom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Strikkehjelp - to farger og frem og tilbakeVille tatt med tilbake, men strengt vurdert å strikke frem og tilbake med samme farge og så byttet, for med mindre du strikker den ene pinnen vrang vil jo den ene fargen ellers nesten forsvinne?
![]() |
#6 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Strikkehjelp - to farger og frem og tilbakeTvinner så klart. Jeg syr minst mulig.
![]() |
#8 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Strikkehjelp - to farger og frem og tilbakeViss det var ei stripe av kvar farge (eller like mange av kvar), ville eg først strikka med eine fargen, så den andre, begge omgangane rett eller vrang, alt ettersom, då havner jo trådene på same side igjen. Om det ikkje er like mange striper vert det ei anna sak.
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Strikkehjelp - to farger og frem og tilbakeMen dere tvinner vel ikke en hel runde/omgang hvis det er mange masker?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Strikkehjelp - to farger og frem og tilbakeJeg gjør som gri, det funker supert når man strikker frem og tilbake i stipemønster.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Smugleser
|
![]() Sv: Strikkehjelp - to farger og frem og tilbakePt 111 masker. Og annen hver pinne i hver sin farge, så må jo strikke vrangt uansett. Nå "tvinner" jeg sånn ca for hver 5/6 maske - på baksiden, selvsagt. Hadde hver stripe vært to pinner, ville det jo løst seg selv. Og gått mye fortere.
![]() |
#12 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Strikkehjelp - to farger og frem og tilbakeAnda, hvis du gjør slik Gri beskriver, går det fortere, og så blir ikke strikketøyet så tykt. Du strikker først en pinne rett i en farge og lar tråden henge. Så går du tilbake til begynnelsen på pinnen og strikker rett i farge nr 2. Når du kommer til slutten av pinnen, henger begge fargene der. Da tar du tråd nr 1 9g strikkeren pinne vrangt og lar tråden henge, går tilbake til starten av pinnen og tar opp tråd nr 2 og strikker en pinne vrangt i den fargen, og så begynner du med farge 1 igjen og strikker rett osv.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Smugleser
|
![]() Sv: Strikkehjelp - to farger og frem og tilbakeDet var den teskjeen jeg trengte, ja! Takk! Da lærte jeg noe nytt i dag (og).
![]() |
#14 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Strikkehjelp - to farger og frem og tilbakeJeg gikk inn i tråden for å foreslå det Gri allerede hadde skrevet. Jeg tenkte at du var på rundpinne, men når du strikker frem og tilbake er du selvfølgelig ikke det.
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|