|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Legoland - hva er gøy for de minste?Vi skal til Legoland i sommer, i utgangspunktet tenker vi kun å være der en dag siden vi bor et stykke unna. Barna er 2 1/2 og 4 når vi drar, så jeg tenker at det er en del som ikke er aktuelt for dem ennå. Hva er gøy for den aldersgruppen, tror dere? Jeg har ikke vært der, så er blank.
![]() |
#2 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Legoland - hva er gøy for de minste?Det er et eget område for de minste med lekeapparater. I nærheten der er også akvariet, det anbefales. Mye fine akvarier, og på slutten også et se og røre-opplegg med sjøstjerner, krabber osv. Ville tatt det lille toget som går gjennom Legoland - passer fint tidlig i besøket, egentlig. Så får man sett seg litt rundt. Det er også litt sånne froskehopp og lignende "turer" slik dere kanskje kjenner fra Tusenfryds småbarnsområde. Legoredo - cowboybyen. Vaske gull og få medalje, kanskje steke et pinnebrød hos indianerhøvdingen (men alt koster, altså...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Legoland - hva er gøy for de minste?En dag holder for slike små. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Legoland - hva er gøy for de minste?Attraksjonene som er for eldre barn/voksne var plassert i hovedsak lenger inne i parken, så der gikk vi ikke. Miniland er fint å se på for alle. Duploland, Legotoget og safarituren var mest populært her og de tok mange turer. Det er flere ting for yngre barn i samme område, f.eks. froskehopp o.l. Duploland er bare for de minste, der har de i tillegg til attraksjoner også en lekeplass og våre elsket det lille området med musikkfontenen. Piratland hadde også flere attraksjoner for yngre barn. Vi var der i begynnelsen av juli og opplevde veldig lite kø (kan være annerledes på attraksjonene for eldre barn da).
![]() |
#5 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Legoland - hva er gøy for de minste?Duploland syns jeg var best for de minste.
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Legoland - hva er gøy for de minste?Takk for tips! Jeg har ikke vært på Tusenfryd heller, er ikke overvettes glad i parker, men Lego liker vi alle sammen.
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Legoland - hva er gøy for de minste?Oi, der kom det flere mens jeg skrev, så bra! Ja, Duploland ser veldig fint ut for dem. Tog er sikkert også stas. Pirater er litt "kummelt", men det kan jo endre seg til den tid.
![]() |
#8 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Legoland - hva er gøy for de minste?Det er masse gøy for den aldersgruppen. Duploland, kjøre i små biler, båter, tog og fly, og ikke minst se på legobyer med biler og båter som kjører osv. - tror mine unger kunne tilbragt en hel dag bare med det siste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Eppur si muove.
![]() Sv: Legoland - hva er gøy for de minste?Vi kom ca en time etter åpning og da kunne vi bare gå rett inn. Vi var der nesten hele dagen, våre blir aldri lei av slikt.
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: Legoland - hva er gøy for de minste?Ja, ser de anbefaler å komme en times tid etter åpning. Tipper vi gjør det og heller drar hjem ikke alt for seint på ettermiddagen eller noe, avhengig av hvordan det går. Eldste kan muligens bli mettet av mange inntrykk, minste kommer til å hoppe og klatre på alt hun ser.
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Legoland - hva er gøy for de minste?Jeg synes Legoland er fint til unger i den alderen. Det er mest kø på attraksjonene for de store. Vi var der midt i juli for to år siden og jeg gikk sammen med minsten som var 5 mens mannen stod i kø med de store. Jeg og minsten gjorde masse fint sammen. Det å kikke på Lego er morsomt i seg selv det også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
I mål
|
![]() Sv: Legoland - hva er gøy for de minste?Ja, det er helt supert for den aldersgruppen. Duploland tipper jeg eldste fort er ferdig med egentlig. Attraksjonene der har plass til ganske få barn av gangen, så der er det en del kø ofte. Det er mindre kø i attraksjonene for mindre barn andre steder i parken, er min erfaring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Eppur si muove.
![]() Sv: Legoland - hva er gøy for de minste?
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Legoland - hva er gøy for de minste?Ok, da kommer vi litt etter åpning og blir til vi stuper.
![]() |
#15 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Legoland - hva er gøy for de minste?Ingenting, bortsett fra stappfulle Duploland
![]() |
#16 |
Eppur si muove.
![]() Sv: Legoland - hva er gøy for de minste?Siden dere er i området og skal gjøre andre ting også kan jeg varmt anbefale Givskud Zoo/Løveparken også, stas for både voksne og barn. Vi sluttet helt å dra i vanlige dyrehager etter at vi var i noen safariparker. Å se dyrene i bur blir ikke det samme når man har klappet en lemur og matet giraffer.
![]() |
#17 |
|
![]() Sv: Legoland - hva er gøy for de minste?Jeg liker også bedre Djurs og Fårup, men ungene er veldig uenige med meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
I mål
|
![]() Sv: Legoland - hva er gøy for de minste?
Vi har også alltid kjørt på dagstur. Har gått veldig greit.
At du ikke er fan er jo helt ok, men hvis du mener at en på 4 og 2,5 kun har glede av Duploland, har du gått glipp av mye i parken. Det eneste året vi var lenge i Duploland er året storebror var ett. Og så var vi der litt da lillesøster var 2. Men da var mye annet gøy også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Sv: Legoland - hva er gøy for de minste?Ja, jeg vil jo tro at mine har glede av noe mer enn Duploland, de leker litt med smålego og jeg tror storesøster skal få mer av det til bursdagen. Så jeg tror vi prøver! Givskud er også en mulighet, ja, men jeg tenker vi ikke får problemer med å fylle dagene. Jeg vil for eksempel til Fyn og mimre om mine unge dager i Odense og deromkring.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|