|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Gal kattedame
|
![]() Hvordan beregne mat til koldtbord?Jeg har vært for treg med å bestille til konfirmasjon og enden på visa er at jeg skal lage maten selv.
![]() |
#2 |
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan beregne mat til koldtbord ?Her er en grei pekepinn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan beregne mat til koldtbord ?Og lykke til! Vi lagde selv for to år siden til konf., for første gang, og det gikk veldig greit. Det beste tipset jeg fikk, og som jeg prøvde å følge, var å gjøre klar så mye som mulig før selve dagen. Altså legge opp på fat osv dagen før. Det meste kan legges på fat dagen før, og så dekkes til med plastfolie og inn i kjøleskap. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Hvordan beregne mat til koldtbord ?Jeg tar utgangspunkt i 500-600 g totalvekt mat pr. voksen gjest og fordel det på det jeg planlegger å lage, samt ca 3 brødenheter (3 halve rundstykker, 3 skiver loff osv).
![]() |
#5 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Hvordan beregne mat til koldtbord ?Takk,takk!
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan beregne mat til koldtbord ?Høres ut som en nydelig meny, Susse! Jeg blir rent sulten her jeg sitter!
![]() |
#7 |
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan beregne mat til koldtbord ?Tips: Meny hos oss leverer lekre spekematfat på bestilling.
![]() |
#8 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Hvordan beregne mat til koldtbord ?
De kan ikke levere noe som helst her den dagen vi skal ha mat dessverre, helt sprengt kapasistet pga. god catering og gode priser. Stooort 2000 kull dessverre.
![]() |
#10 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hvordan beregne mat til koldtbord ?Dette lagde vi til 35 voksne og 10 barn under 10 år. Det var MASSE igjen. Folk spiste veldig godt og satte pris på maten, men jeg hadde tatt veldig hardt i med mengdene skjønte jeg etterpå. En er jo alltid redd det skal bli snaut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Hvordan beregne mat til koldtbord ?Det var ekstremt mye Filifjonka! Vi legger oss godt under det.
![]() |
#12 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Hvordan beregne mat til koldtbord ?Lykke til.
![]() |
#13 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Hvordan beregne mat til koldtbord ?
Takk, ja dressing må til
![]() |
#14 |
Epikur
|
![]() Sv: Hvordan beregne mat til koldtbord?Du regner 500 g mat, inkl alt pr pers, og så regner du 2-3 kakestykker pr. pers.
![]() |
#15 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan beregne mat til koldtbord?Og hvis du skal ha kyllingspyd eller noe så lag de heller små og flere enn store og bare akkurat i forhold til antall personer. Kyllingspyd er veldig populære blant både store og små, og du får noen fine i Sverige som er i passe størrelse som er ferdig marinerte og på passe små spyd som bare er til og varmes. De er geniale. Fås i både store og små spyd og i forskjellig type marinader. Ligger i frysedisken. De små ligger et annet sted enn de store, men de skal ha begge deler på Norbymat om dere handler der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Hvordan beregne mat til koldtbord?I dag har det rent inn med enda flere som vil hjelpe til ! Blir så rørt! Til og med lillegull sin bestekompis sin mamma, ei nydelig dame fra Thailand som er rå på mat, har tilbudt seg å lage mat for oss. Så nå dropper vi noe fra menyen og får vårruller og kyllingsnacks fra henne. Naboen vil lage potetsalat, noe jeg vet hun er god på. En mamma i klubben til gutta ringte og spurte om vi trengte kake. Mamma til min beste venninne ville gjerne lage aspic.
![]() |
#20 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Hvordan beregne mat til koldtbord?
Hehe, det er livretten til 4 åringen vår faktisk! svigermor har alltid laget det, så de har vokst opp med det hele hurven.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|