|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Dårlig husmor
|
![]() Debatten om forbruk. Størrelse på boligDet har vært en kjempespennende debatt om forbruk og forbruksmønstre de siste dagene og der var det noen som så vidt kom inn på dette med størrelse på bolig. Som jo kanskje er det mest synlige og største forbruket vi har, de fleste av oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Debatten om forbruk. Størrelse på boligJeg tror jeg heller ville brukt utleieleiligheten enn å bygge på. Hvis ungene snart er tenåringer nå er det jo begrenset hvor lenge de skal bo hjemme, og dere kan leie ut igjen når de flytter? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Debatten om forbruk. Størrelse på boligNå er ikke vår situasjon helt sammenlignbar, for vi har tross alt to stuer til tross for at vi leier ut. Men det er en bitteliten, loftstue, ikke kjellerstue, og jeg hadde jo helt klart foretrukket sistnevnte.
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Debatten om forbruk. Størrelse på boligVi er fem i familien og har 4 soverom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Debatten om forbruk. Størrelse på boligJa. Det er litt der jeg også er Niobe. Det er viktig å beholde utleieleilighetene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Debatten om forbruk. Størrelse på boligJeg synes det høres smart ut med sovesofa og tv på gjesterommet.
![]() |
#9 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Debatten om forbruk. Størrelse på boligVi har nøyaktig de samme tankene for tiden. Vi bor 4 stykker på 90 kvm. Det er jo ikke mye, men jeg mener oppriktig at det ikke er synd på oss. (Samtidig leste jeg en rapport i går om oppvekstvilkår og der var man definert som trangbodd hvis hvert husstandsmedlem hadde under 20 kvm til disp, og jeg innså at vi ikke akkurat flotter oss med 22,5 kvm pr pers.)
![]() |
![]() |
#10 |
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Debatten om forbruk. Størrelse på boligJeg hadde nok tatt i bruk utleiedelen for noen år. Vi er fem i familien, i mindre hus enn deres, men vi har to bad og fire soverom. Særlig de to badene er jeg veldig glad for med to tenåringer i hus, og deres overnattingsgjester. Jeg savner også en ekstra stue. Når barna har bursdagsselskap/fest, så må vi rømme huset, og det er ganske kjipt. (De får ikke ha full fest, men noen venner på middag, kake og film/musikk. Og vi kommer hjem sent på kvelden.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Pauset
|
![]() Sv: Debatten om forbruk. Størrelse på boligVi har 90 kvm, delt på to personer. Meg og poden. Likevel så har han fått kommentarer fra andre barn at vi har "lite hus". |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Debatten om forbruk. Størrelse på boligJeg og mannen har det minste soverommet i leiligheten. Vi tilbringer jo også mindre tid på rommet vårt utenom tidsrommet 23-07
![]() |
![]() |
#13 |
Textrovert
|
![]() Sv: Debatten om forbruk. Størrelse på boligJeg ville ha fortsatt med utleie og latt jentene bruke gjesterommet.
![]() |
#14 |
flisespikker
|
![]() Sv: Debatten om forbruk. Størrelse på boligJeg savner plass til at Poden kan ha besøk som kan spille eller se film uten at stuen er helt opptatt (og jeg savner veldig et gjesterom!), så jeg skjønner veldig godt tanken din. Jeg har tenkt flere ganger at om vi skulle flyttet, ville jeg aller helst hatt en leilighet med en liten hybeldel, og så kunne Poden bruke denne frem til han flytter hjemmefra, og så kunne den være gjesterom etterpå. Hadde jeg vært i dine sko, hadde jeg antagelig valgt å bruke den lille leiligheten dels som kjellerstue for jentene og dels som gjeste-"hybel".
![]() |
#15 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Debatten om forbruk. Størrelse på boligMannen og jeg har det største soverommet. :innrømmer: Men også det eneste som ikke er pusset opp og derfor er ganske upraktisk. Vi vurdere å dele det opp i et soverom og et lite kontor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Debatten om forbruk. Størrelse på boligSkilpadda: ja. Det er nettopp det som er problemet her. Vi trenger det ikke. Men jeg har skrekkelig lyst på det. Spørsmålet er om jeg har lyst nok til å kutte i ferie og sløsebudsjett. For det er det jeg må gjøre om vi mister leieinntekten. :selvinnsikt: |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
flisespikker
|
![]() Sv: Debatten om forbruk. Størrelse på boligAlternativt ville jeg omdefinert det største soverommet til gjesterom/ekstrastue (med kontorhjørne), slik at jentene og dere voksne bruker de tre minste rommene til å sove på.
![]() |
#19 |
flisespikker
|
![]() Sv: Debatten om forbruk. Størrelse på bolig
Sant nok.
![]() |
#20 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Debatten om forbruk. Størrelse på boligHadde dere kunnet ta i bruk gjesterommet som soverom for dere, og så gjort om deres nåværende soverom til en slags stue for jentene?
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|