|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Englemamma
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Ribbe - produsent?Har søkt litt i forumet, uten å finne noen ribbetråd, ihvertfall fant jeg ikke noe fra 2015, så det jeg lurer på er; hvor skal du kjøpe årets ribbe (om den ikke allerede er kjøpt inn da
![]() |
#2 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Ribbe - produsent?Vi har bestilt ribbe hos lokal slakter. Håland Kjøtt, for de lokalkjente. Andre år og anledninger har vi også hatt ribbe fra ferskvareavdelingen hos Coop Mega, og vi har også spist Gilderibbe fra frysedisken. De har vært ok alle sammen.
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ribbe - produsent?Jeg bruker ribbe som pålegg, helst i adventstiden. Da kjøper jeg tynnribbe. Kjøpte forleden fra Gilde, var det jeg fikk tak i da, steke i kveld tenker jeg. Men det kan hende jeg må ha noe mer, da tror jeg det blir hos slakter Eide om jeg får tak i.
![]() |
#4 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Ribbe - produsent?Jeg har hatt årets første ribbemiddag og endte da opp med first price fordi det var den eneste jeg kunne oppdrive. - den var for øvrig veldig fin.
![]() |
#5 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Ribbe - produsent?Jeg har ofte kjøpt på Meny. I fjor bestilte jeg en ganske stor tynnribbe. Jeg fikk delvis tynnribbe og delvis buklist. Ble så sint da jeg kom hjem og oppdaget det. Delen med buklist var så tynn at jeg måtte skjøre av en liten kilo for å få plass til ribba i langpanna. Hadde hele vært tynnribbe, som er den delen med ribben, så hadde den vært tykkere og fint fått plass.
![]() |
#6 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Ribbe - produsent?Jeg har hvert år kjøpt på en Coop Mega butikk.
![]() |
#7 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Ribbe - produsent?Vi har vel oftest kjøpt ribbe på Coop mega. Jeg regner med at Gilde er leverandør. Vi ber om et godt stykke som passer oss.
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: Ribbe - produsent?Vi handler enten på meny eller hos den lokale slakteren. Vi skal ikke være hjemme på julaften men må ha ribbe til 1. dags lunsjen. Kanskje vi skal kjøpe en i dag faktisk å steke, er veldig godt i nistepakken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Ribbe - produsent?
Godt poeng! Jeg kjøpte ribbe på Bondens Marked i dag, og den kostet jo litt, men kjøttet kommer fra glade fjellgriser som har beita ute og kost seg. Det er jo festmat.
![]() |
#11 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ribbe - produsent?Vår ribbe kommer fra økogrisen vi kjøpte i høst. Grisen har fått lov å kose seg i skog- og markområdet til bonden og har fått leve ett lykkelig og fritt liv, og det kjennes på kjøttsmaken.
![]() |
#14 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Ribbe - produsent?
Det var visst Coop sin jeg kjøpte. Stekt den i kveld, skal ha som pålegg. Prøvesmakt, var god.
![]() |
#15 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ribbe - produsent?Vi har i år også kjøpt ribbe på Bondens Marked. Glad og lykkelig utegris
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|