|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Levere inn smykkerHva man får for det avhenger jo av verdien til smykkene. Er det edelsteiner, er det gull, i såfall hvor mye gull, hvor tungt er sølvet etc. I tillegg får du mindre for det om du skal pantsette, enn om du skal selge det.
![]() |
#4 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Levere inn smykkerDe fleste gullsmeder tar i mot. Jeg har levert inn her i byen. De veide og sjekket kvalitet. Byttet i noe annet,kunne også fått betalt.
![]() |
#7 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Levere inn smykkerJeg har sendt avgårde noen ødelagte ringer, kjeder og litt annet jeg ikke brukte.
![]() |
#8 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Levere inn smykkerJeg hadde noe umoderne og noe fra gamle kjærester som jeg leverte inn hos Thune og byttet i nytt fra Julie Sandlau. Det skulle mye rent gull inn for å få noe forgylt sølv tilbake. Men det var godt å få ryddet.
![]() |
#9 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Levere inn smykkerDu får som regel en pris basert på gullvekten etter hvor mange karat det er (hvilket reelt innhold av gull det er). Man får ingenting for design og arbeid i smykket, og det er vel som regel der den største "verdien" ligger ifht den prisen man betaler i butikk. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|