|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Smugleser
|
![]() Norwegian igjen - provisjonFlyselskapet er i hardt vær om dagen, og det bunner vel i hovedsak ut i konflikter med de ansatte, som selskapet etter min mening ikke håndterer spesielt godt.
Sitatet er hentet herfra: http://www.dagbladet.no/nyheter/norw...heten/60229786
![]() |
#2 |
Borte
|
![]() Sv: Norwegian igjen - provisjonJeg reagerte også på det, og syns det er ugreit at en så utsatt stilling hovedsaklig betales i ulempetillegg, diett og provisjon av et salg som antakelig er ganske begrenset.
![]() |
#3 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Norwegian igjen - provisjon
¨
![]() |
#4 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Norwegian igjen - provisjonVisste i og for seg ikke at Norwegian-ansatte fikk provisjon - i hvilken grad det er problematisk kommer først og fremst an på i hvor stor grad man kan ha en vanlig lønn uavhengig av salg eller ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Introvert optimist
|
Norwegian har åpenbart solgt seg godt inn som lavprisselskap når det er "gitt" at SAS MÅ være dyrere.
![]() |
#6 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Norwegian igjen - provisjonSAS har jo også masse lavpris billetter om ikke samme antall per flight. Jeg tror aldri jeg har betalt mer en 699 eller kanskje 849 kr med SAS til London de siste årene med SAS. norwegian har billetter på samme strekning til lavest pris 399 kr, men når du legger på avgifter og pris på baggasje blir det minst det samme om ikke mer.
![]() |
#7 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Enig. Jeg flyr ikke med Norwegian hvis det kan unngås.
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Norwegian igjen - provisjonJeg flyr ganske mye i jobben, og selv med bagasje og plassbestilling har Norwegian uten unntak vært betydelig billigere både på jobbreisene og på privatreisene jeg har tatt de tre siste årene. Den ideen om at SAS egentlig ikke er dyrere stemmer ikke altså. Kanskje en gang innimellom, men virkelig ikke jevnt over.
![]() |
#9 |
Fartsfantom
|
Nemlig! Jeg sjekket tur-retur Trondheim-New York for 5 personer. Når du legger på mat, sete og koffert blir deres billigste billett dyrere enn deres nestbilligste alternativ (som har mat inkludert - muligens var sete og koffert det også, men det husker jeg ikke), i tillegg var både det billigste og nestbilligste alternativet dyrere enn SAS sitt billigste (som inkluderer mat, sete og koffert). Når noen myter/fortellinger får lov til å feste seg blir det vanskelig å kvitte seg med dem. Det tar sin tid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Norwegian igjen - provisjonMulig det er annerledes når man har Gardermoen som utgangspunkt, men skal man til utlandet fra her hvor jeg bor er det knapt forskjell. Det er vel innenlandsdelen som drar opp prisen hos Norwegian da.
![]() |
#11 |
Protonterapeut
|
Jeg har flydd i rute mellom Bergen og Trondheim de siste årene, med en og annen svipp til Oslo. SAS har vært billigere eller like billig hver gang.
![]() |
#12 |
Glamorøs
|
Og jeg har helt motsatt erfaring på Bergen, Trondheim, Tromsø, Edinburgh, Kristiansand, København, Stockholm og New York. Jeg sjekker alltid etter billigste billett (på grunn av retningslinjer) og har kun flydd SAS to ganger de siste fem årene. Ene gangen på grunn av at avgangen passet bedre. Mulig SAS er bedre på trafikk mellom de mindre flyplassene, men fra Gardermoen har jeg aldri erfart at de er det. I tillegg så trenger jeg jo nesten aldri bagasje på jobbreiser, og da blir de ikke bare litt billigere, men betydelig billigere.
![]() |
#15 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Norwegian igjen - provisjonMen uansett, det har aldri vært aktuelt for megå fly Ryan air til tross for enda billigere priser, og jeg syns Norwegian beveger seg i samme retning. Det blir derfor mindre og mindre aktuelt å velge dem. Synd, fordi de startet som et innmari kult selskap som var gode på kundehåndtering, tilbud, hadde smarte og moderne løsninger, og det var lett for dem å konkurrere med ganske traurige og gammeldagse SAS i starten.
![]() |
#16 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() |
#17 |
Off the map.
|
![]() Sv: Norwegian igjen - provisjonMen vær klar over at SAS sine reiser vil øke i pris hvis konkurransen med Norwegian blir borte. Jeg flyr Norwegian, men kunne aldri ha flydd Ryan Air.
![]() |
#18 |
heimføing
|
Jepp. Akkurat som det er nå på flyplasser der Norwegian er enerådende. Som f.eks. Bardufoss, der finnes ikke lavprisbilletter. Som gjør at folk gjerne kjører til Tromsø der man kan velge SAS eller Norwegian. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Norwegian igjen - provisjonSist jeg fløy SAS var det også tillegg for bagasje, så de beveger seg i den retningen. SAS go light, het det vel, til utlandet.
![]() |
#20 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Norwegian igjen - provisjonI charterselskapene trodde jeg at alle, inkl pilotene, får provisjon av salget (og dermed lystig annonserer skrapelodd klokken 4 om natten).
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|