|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Spise kjøtt som har ligget fremme over natta?Det jeg mener er kjøtt, feks ribbe og pinnekjøtt, som er blitt handlet og glemt lagt kjølig (1-2 døgn), uåpnet pakker. Kjøtt som har vært tint ved kjøp, ikke frosset. Er det fortsatt lukt og smak som gjelder eller er dette for søpla? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Spise kjøtt som har ligget fremme over natta?Nei, det hadde jeg ikke tatt sjansen på, tror jeg. Kjøtt skal jo ikke en gang tine i romtempertur. Og her er det jo i tillegg snakk om kjøtt med mye fett.
![]() |
![]() |
#3 |
En anelse distre
![]() Sv: Spise kjøtt som har ligget fremme over natta?
Det er det jeg også tenker, men det er snakk om så store mengder kjøtt at jeg hadde lyst å undersøke om jeg tar helt feil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Spise kjøtt som har ligget fremme over natta?Forresten, pinnekjøtt ligger jo i romtemperatur i butikkene? Jeg hang meg mest opp i ribba.
![]() |
![]() |
#5 |
En anelse distre
Gjør det? Det har jeg ikke registrert. Er det veldig saltet, kan det være derfor? Da kan jo det stille seg litt annerledes. Kan prøve å google litt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Personlig pessimist
|
Pinnekjøtt er jo spekemat, og det ligger i romtemperatur i butikkene, ja. Pinnekjøttet er sikkert helt ok, men ikke ribba.
![]() |
![]() |
#7 |
En anelse distre
![]() Sv: Spise kjøtt som har ligget fremme over natta?Riktig. Da vet jeg den er fin. Det som er så dumt er at noe av kjøttet kan ha ligget bare noen timer, eller det kan ha ligget to dager. Kvitteringen er ikke med og han husker ikke alltid selv. Tenkte at kjøttet kan gis bort om det er bra, men tar ingen sjangser med det som kan la ligget fremme lenge (bortsett fra pinnekjøttet da). |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
can-jur
|
![]() Sv: Spise kjøtt som har ligget fremme over natta?Pinnekjøtt tåler romtemperatur godt. Ribbe ville jeg luktet veeeeeeldig godt på.
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig. Hadde kastet ribben, men ikke pinnekjøttet.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|