Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Lykke kan ikke kjøpes for penger

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-04-17, 23:29   #1
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lykke kan ikke kjøpes for penger

Ja, det hevdes så. Men, hvis du nå skulle nevne én ting du har kjøpt, noe man kan ta og føle på altså, som har gjort deg lykkelig eller som du i hvert fall er veldig fornøyd med, hva er da det?

Jeg kan begynne: det aller beste kjøpet jeg har gjort sånn rent bortsett fra bolig, er ipaden min. Den brukes hver dag! Genial på reise. Der har jeg bøker, kabal og annet tidsfordriv, tilgang på aviser og internett for øvrig. Den er som flere kinderegg på én gang! Jeg er nå på min andre for øvrig, den gamle ble så treig.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-17, 23:38   #2
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lykke kan ikke kjøpes for penger

Jeg er ikke så opptatt av ting, men ser at det er et par saker jeg er veldig glad jeg har brukt penger på. Kindlen min er nesten i daglig bruk. Den er grei å ha for å ha alt mulig av bøker tilgjengelig, og har vært spesielt kjekk når samsyn og oppmerksomhetsproblemer har gjort det vanskelig å lese vanlige bøker.

Elsykkelen min er blitt min gode venn. Jeg koser meg med både jobbsykling og tursykling, og jeg nyter friheten, aktiviteten og tryggheten med at motorhjelpen fåt meg trygt hjrm hvis min egen futt skulle ta slutt.

Og så tar jeg med spisebordet mitt, som var altfor dyrt, men som er pent, og har passe med plass til både å samle familien og til å innimellom være en svær flokk ved matbordet.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-17, 23:38   #3
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 50
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Tverrfløyta mi, ingen andre ting jeg har kjøpt er i nærheten av å ha gitt meg så store og mange gleder som den.

Gammel 28-04-17, 23:42   #4
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ekstremt glad i min iPhone
Men usikker på om det definerer lykke Men jeg er avhengig av den, og rimelig tett kobla på den iløpet av en dag

Ellers er det nok bøker som gir meg mest lykke vil jeg påstå.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-17, 23:42   #5
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Huset vårt fra 2013 topper listen. Jeg kjenner ofte på en kriblende glede over boligen vår, alt fra varme fliser på badet om morgenen til ventilasjonsanlegget som gir god og frisk luft.

Nr 2 er julepynten min. Jeg elsker jul og har samlet pynt fra jeg var 18; en blanding mellom arv etter mormor og spesielle ting kjøpt på reiser. Jeg nyter å pakke frem alle minnene hver desember.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-17, 23:47   #6
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Hvis det kan være noe levende er det uten tvil katten vår. Hun gjør meg lykkeligere enn alle tingene jeg eier til sammen. Ellers må det vel bli bøkene mine, selv om det ikke er én enkelt ting, evt PCen.

Gammel 29-04-17, 00:14   #7
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Kaffemaskina mi. Og Kindle! Aldri mer dilemma med å fylle opp bagasjen med for mange bøker.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-17, 00:17   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lykke kan så absolutt kjøpes. Mer fritid, masse reising. Er ikke så opptatt av ting faktisk, selv om jeg liker å ha det fint rundt meg. Men liker å ha økonomi til å ta de valgene jeg ønsker når det gjelder ferie, jobb og lignende.

Gammel 29-04-17, 00:19   #9
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig minimalist, men pianoet mitt gir meg lykke. Hver gang jeg ser på det, hver gang jeg spiller på det. Jeg drømte å spille piano hele barndommen og kjøpte pianoet uten å kunne spille i det hele tatt. Nå har jeg lært meg en del, og hver gang jeg spiller, blir jeg helt sånn: "Wow, det er jeg som gjør det der!"

Forøvrig er senga mi også i den kategorien. Jeg tenker hver eneste kveld jeg legger, hvor ubeskrivelig heldig jeg er, som kan legge meg trygt i sengen min, med varm nok dyne, uten å være redd for noe som helst, vel vitende om at både jeg og barnet mitt kommer til å våkne like trygge dagen etter og dagen etter og dagen etter. For min del er senga mi det sterkeste symbolet på hvor heldig jeg er som er født i Norge.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-17, 00:56   #10
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Feriehuset vårt i Nord-Norge topper lista mi. Den ligger i hjembygda til mamma, et sted jeg elsker å være. Det er ingenting i hele verden, utenom Helten, jeg liker bedre.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-17, 04:24   #11
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Hundene våre.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-17, 07:12   #12
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Lapphunden min, Astra. Jeg logrer inni meg hver gang jeg ser på henne.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-17, 07:42   #13
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Hunden vår ☺

Gammel 29-04-17, 07:58   #14
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Leilighet i Florida. Savner det store deler av året, nikoser meg når jeg er det, gråter hver gang jeg må reise derfra. Planen er å bo der når jeg er ferdig med arbeidslivet.

Gammel 29-04-17, 08:10   #15
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Lykke kan så absolutt kjøpes. Mer fritid, masse reising. Er ikke så opptatt av ting faktisk, selv om jeg liker å ha det fint rundt meg. Men liker å ha økonomi til å ta de valgene jeg ønsker når det gjelder ferie, jobb og lignende.

Dessuten er i hvert fall for trang økonomi veien til ulykke. For min del er det få ting som gjør meg mer stressa eller skaper større bekymringer.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-17, 08:32   #16
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

At jeg har tatt meg råd til god sykkel og gode ski. Turene gir meg alenetid, frihetsfølelse, mosjon og gode minner.

Gammel 29-04-17, 08:39   #17
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Espressomaskinen vår. Det er hverdagslykke på høyt plan.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-17, 09:00   #18
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er en sånn som opplever mye lykke når jeg kjøper fine, funksjonelle ting. Akkurat nå er det Tempursengen min med det nye Gant-sengetøyet som gir mest glede. Sengen er så fantastisk god for kroppen min, og sengetøyet er så utrolig mykt og glatt at jeg gleder meg til å legge meg. Når det i tillegg har duse, deilige farger så er lykken komplett.

Gammel 29-04-17, 09:20   #19
Anne C

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hunden vår står høyt på lista! Jeg hadde ikke trodd at det gikk an å bli så glad i han. Han gir meg glede hver eneste dag.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-17, 09:35   #20
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åja, Gant-lakenet! Lakenhimmelen!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:07.