|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
maler
|
![]() TakkeHar du takke? Hvor stor? Og er den i bruk? Jeg har lyst på en sånn, men var på Elkjøp og kikket. Og snudde fordi jeg ikke greide å bestemme meg for hvor stor som er praktisk.
![]() |
#2 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: TakkeJeg har. Mye brukt faktisk, sveler, pannekake, grillmat! Har meteor mener jeg, sånn egen takke. Brukes minst en gang i mnd. IKKE kant rundt, noen har det.
![]() |
#3 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: TakkeJeg har "Mormors takke". Husker ikke størrelsen, men den er i hvert fall stor nok, og uten kant. Jeg bruker den mye i utesesongen, f. eks når trampolinehopperne og skravlebøttene er sultne på sveler, eller når vi har familieselskap og horder av barn, ungdom og gammeltanter og - onkler står i kø for å snappe til seg svelene rett fra takka. Har stekt lefser og lumper på den. Til jul er den suveren for å slenge på storporsjoner med medisterkaker. Jeg kunne sikkert ha brukt den enda mer, men har ikke vært kreativ nok foreløpig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: TakkeJeg har Meteortakken, den med bilde av bestemor i lokket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: TakkeVi har. Usikker på hvor stor den er - den har ihvertfall ikke kant. Jeg bruker den aldri, men Mannen bruker den forholdsvis ofte til lapper/sveler og en gang i blandt til lefser. Moren min bruker gjerne sin til pannekaker også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: TakkeJeg har meteortakke på 46 cm og den er stor nok for mitt bruk. Uten kant rundt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
maler
|
![]() Sv: TakkeDet er 46 eller 60 cm ja. Den på 60 så diger ut... men jeg vet ikke hva som trengs. Det høres ut som den minste er stor nok.
![]() |
#8 |
lettere utlada
|
![]() Sv: TakkeJeg fikk takke av svigerfar for to år siden. Jeg elsker den!
![]() |
#9 |
flisespikker
|
![]() Sv: TakkeJeg har en ganske liten og billig en med liten kant rundt, og bruker den så å si hver søndag til å steke frokostpannekaker på.
![]() |
#10 |
Epikur
|
![]() Sv: TakkeMeteor 46 cm. Bruker hele tiden, altså ca 1 gang i uken. Burde nok hatt den på 60, for den på 46 er fin til sveler, men den store er bedre til lefser.
![]() |
#12 |
Epikur
|
![]() Sv: Takke
Jeg har noen skap på vaskerommet som er 60 bred og 60 dyp. En stor ville gått i en hylle der.
![]() |
#14 |
Medlem siden: Jul 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: TakkeKan man bruke metallredskaper på takke? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
lettere utlada
|
![]() Sv: TakkeJeg har min i esken og har den på boden i gangen. Det er rett utenfor kjøkkenet, så det passer bra. Jeg bruker ikke metallredskaper på den, men om den skades av det vet jeg ikke. Vil vel tro det?
![]() |
#16 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Takke
Ja det er jeg ganske sikker på at man kan. Iallefall meteor sine, for det står at man kan bruke kniv eller stålstekespade for å fjerne fastbrente matrester.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: TakkeVi har den på 60 cm uten kant og mannen steker sveler. Jeg har lyst å prøve på lefser men må ha en sånn sak rom å snu dem da. Bare hatt dem siden jul.
![]() |
#19 |
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: TakkeJeg har meteor 60 cm. Har med kant, praktisk når jeg steker store porsjoner fiskekaker eller kjøttkaker for da renner ikke fettet utenfor. Kanten er så lav at den er ikke i veien for lefser og slikt heller. Steker 6 sveler i slengen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Leser
|
![]() Sv: TakkeHva skal du lage på den? Og til hvor mange? Vil tro det har mye for størrelsen å gjøre. Har på ... 60(?) cm (Må dobbeltsjekke størrelsen). Må stå i kjelleren, så mannen må bære den opp - veier en del.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|