|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Altså, Brett Kavanaugh, hva tenker vi om den saken?Hva tror dere? Kommer FBI til å finne ut noe særlig, 30 år etter? Kommer det til å ha noe å si? Klarer de å drøye dette til etter midterm slik at det blir et annet senat som skal bestemme dette? Og i så fall, hva kommer det til å si for hvordan folk vil stemme?
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Altså, Brett Kavanaugh, hva tenker vi om den saken?Nei, jeg tror ikke FBI vil finne ut så veldig mye mer enn hva som allerede har kommet frem. Det jeg tror, er at republikanerne kan anse ham som såpass svertet at de ikke setter ham inn. Jeg tror rett og slett at det er for mange amerikanske jenter og damer som har blitt utsatt for Kavanaugher opp igjennom, og det finnes såpass mange republikanske mammaer, pappaer og besteforeldre som vet dette og ikke syns det er ok.
![]() |
#3 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Altså, Brett Kavanaugh, hva tenker vi om den saken?Jeg synes jo fyren var ufyselig før alle anklagene, fire kvinner er det snakk om nå selv om bare Ford har vitnet i høringen, og at anklagene bare er pynten på kransekaka, for å si det sånn, som viser hvor spektakulært uegnet han er i den posisjonen.
![]() |
#5 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Altså, Brett Kavanaugh, hva tenker vi om den saken?Jeg håper at dette får konsekvenser for ham, men jeg klarer ikke helt å tro at det bli sånn... I alle fall håper jeg at dette viser at de som i fremtiden har tenkt seg jobben som høyesterettsdommer, eller andre fremtredende verv, må forvente at det kreves at de har oppført seg ok, også langt tilbake i tid, ellers kan det bety at de ikke får det vervet de ønsker seg. Jeg tenker sånn om Søviknes også, altså det er menneskelig å feile, men hvis du begår grove feil så er det ikke sikkert at du kan være minister i regjeringen. Det er ingen menneskerett å få lov til å jobbe i så betydningsfulle jobber.
![]() |
#6 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Altså, Brett Kavanaugh, hva tenker vi om den saken?Jeg tror egentlig motsatt av Tallulah. Jeg tror at det nå blir en prinisppsak for republikanerne og at de kommer til å presse på alt de kan for å få han inn, noe som jo er litt rart siden valget fra starten av virket å være litt tilfeldig. Han var en av 25 liksom, og ingen var spesiellt klare på at han var en favoritt. (Kilde: youtube.com) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Altså, Brett Kavanaugh, hva tenker vi om den saken?
Preet i Stay tuned with Preet (anbefales VELDIG) hadde tidligere Attorney General Anne Milgram som gjest og de snakket om hvordan Ford fremstod som så troverdig med sitt avbalanserte, litt følsomme men ikke for følelsesladde og absolutt ikke aggressive vitnemål, og hvordan Kavanaugh også, med sitt "rettferdige raseri" kom ut av det med økt troverdighet, og hva dette sier om hvor lite rom man har for oppførsel som kvinne og hvor STORT rom man har for å være aggressiv som mann.
![]() |
#9 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Altså, Brett Kavanaugh, hva tenker vi om den saken?Neket: Drikkingen går på troverdighet.
![]() |
#10 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Altså, Brett Kavanaugh, hva tenker vi om den saken?Og han senatoren som kalte henne "attractive", og så, da han ble spurt om hva han mente om det, rettet det til "pleasing".
![]() |
#11 |
ej ikke møjkets heije
|
Kan vi være helt sikre på dette? Carl I Hagen skrev på sin Facebook-side at han anså dette som helt normal oppførsel for gutter på 17-18 år, og fikk masse støtte på det. Riktignok modererte han seg noe etterpå (og beskyldte alle for å ville misforstå!), men det er mange som mener at «gutter må få være gutter».
![]() |
![]() |
#12 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Altså, Brett Kavanaugh, hva tenker vi om den saken?Jepp, det er dessverre mange som tenker at gutter er gutter, og at jenter selv må ta ansvar for å ikke komme i situasjoner der de kan utsettes for sånt.
![]() |
#13 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Ja, det er jo et godt poeng.
jeg er slett ikke sikker:
Herfra: https://www.realclearpolitics.com/vi...kavanaugh.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Glamorøs
|
Jada, det er det absolutt. Men blant velgerne tror jeg det skurrer hos flere og flere. Jeg kjenner en god del republikanere i USA, av kreisisorten som tror Obama er muslim og slikt, men selv disse syns denne saken er veldig ubehagelig. Særlig når det kommer en troverdig historie. Men senatorene er ikke nødvendigvis på nett med disse da. Og det er nok mange som mener at siden dette var så vanlig på åttitallet (og til dels er det fremdeles), så burde man ikke trekke det frem nå.
![]() |
#15 |
Boler'o?
![]() Sv: Altså, Brett Kavanaugh, hva tenker vi om den saken?Jeg blir så provosert når folk driver med det: "gutter er gutter"-greiene! Nei, det har kanskje ikke blitt tatt alvorlig da, at (noen) gutter har holdt på, men det er jo det er som er problemet! Det bør bli tatt alvorlig og det bør bli helt klart at det ikke er ok, for både jenter og gutter.
![]() |
#16 |
Boler'o?
![]() Sv: Altså, Brett Kavanaugh, hva tenker vi om den saken?Jeg klarer ikke å la være å bli sint på Carl I Hagen som sier dette: "Hagen understreker at voldtektsofre har med å anmelde saken like etter den har forekommet og ikke gjøre en sak ut av det hele lenge etter det har skjedd." til RadikalPortal.
![]() |
#17 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Altså, Brett Kavanaugh, hva tenker vi om den saken?The Onion:
![]() |
#18 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Altså, Brett Kavanaugh, hva tenker vi om den saken?Hehe.
![]() |
#19 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Altså, Brett Kavanaugh, hva tenker vi om den saken?Jeg tipper at for republikanerne, inklusive kvinnene, er det viktigere å få inn en erkekonservativ dommer, selv om han er en dritt og løgner. I hvert fall virker det slik på de kommentarene jeg har lest fra den kanten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Peppy!
|
![]() Sv: Altså, Brett Kavanaugh, hva tenker vi om den saken?Jeg tror også, som flere over, at dette er blitt så politisk at det nå handler mest om å ikke la demokratene få trenere valget. Jeg tror også at det vi kan håpe på nå er at Kavanaugh blir avslørt som løgner om denne drikkingen. Ved å lyve i høringen på fredag så fikk umoralen hans nytt datostempel, som kan være bra. Det han gjorde som 17-åring tenker jeg også at er for gammelt, han kan ha angret og aldri gjort noe slik igjen de neste 30 årene. Men ny løgn er ny umoral. Det kan han ikke prate seg unna. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|