|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Princess Skids and Scars
|
Snakk med barna om sex (VG)http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=153354 |
|
|
|
|
|
#2 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Snakk med barna om sex. (VG)Hvordan skal en fortelle hvordan barn kommer inn i magen dersom man ikke er detaljert? Sist redigert av 007 : 23-07-07 kl 00:09. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Snakk med barna om sex. (VG)
Jeg synes det var en underlig måte å si det på, men innholdet var vel greit nok. Fem- og åtteåringene mine har fått vite såpass i løpet av det siste året. Vi har lest i Kroppen-boka og sett på bilder i boka til Lennart Nilson av babyer i magen. De har spurt og gravd og særlig femåringen har villet ha alle detaljer. Han vet at han har utstyret som trengs for å lage barn, men at det ikke er modent ennå og det har han vært veldig opptatt av den siste tiden.
|
|
|
#4 |
|
|
Sv: Snakk med barna om sex. (VG)Formuleringen om den glade pappatissen og mammaskjeden som gjerne ville ha besøk synes jeg ble i overkant teit. Man trenger ikke ordlegge seg som et barn for at barn skal skjønne hva man mener. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Snakk med barna om sex. (VG)Tja, det er ikke enkelt å snakke med barna om sex, men det hjelper at noen har tips. Man er jo ikke nødt til å slavisk å følge tipsene, men da har man i hvert fall et utgangspunkt. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Snakk med barna om sex. (VG)
|
|
|
#7 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Snakk med barna om sex. (VG)Jeg er enig med AlfaCharlie i at de filosofiske spørsmålene er mye vanskeligere enn det man faktisk har sikre svar på.
|
|
|
#8 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Snakk med barna om sex. (VG)Den samtalen er noe jeg aldri kommer til å ytre foran mine barn. Ting kalles ved sitt "rette" navn. Dvs at jeg nødvendigvis ikke bruker ordet penis og vagina hele tiden, selv om ungene er/skal blitt gjort oppmerksomme på det. Siden jeg har både gutt og jenter, så har de allerede gjort hverandre oppmerksomme på antall hull og stive tisser, så det er nå bare å gå ut fra det.
|
|
|
#9 |
|
Tilpasser tittel
|
Sv: Snakk med barna om sex. (VG)Jeg har bare kalt det tiss/tissen, og dette med frø synes jeg er litt teit.
|
|
|
#11 |
|
kåt vikingbrud
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Snakk med barna om sex (VG)"Glade pappatissen"?!? Nei, det kommer jeg aldri til å si til mine barn, jeg skal nok klare å fortelle dem hvordan de blir laget og mere til, men ikke med sånne dustebegreper.
|
|
|
#12 |
|
Tåler regn
|
Sv: Snakk med barna om sex (VG)Jeg og mannen satt akkurat og diskuterte dette som stod i VG i dag om glade pappatisser og våte skjederetc. Har overhodet ikke tenkt å fortelle min datter om det. For det er ikke sant! |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Tilpasser tittel
|
Sv: Snakk med barna om sex (VG)
|
|
|
#14 |
|
Introvert optimist
|
Her også. Femåringen har lurt på flere ganger om jeg fortsatt kan legge egg og få flere barn.
|
|
|
#16 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Snakk med barna om sex (VG)Glad-tisser og våte skjeder er ikke en forklaringsmåte jeg synes er naturlig heller, nei...Men ungene får svar på det de lurer på, når de lurer på det. Forøvrig uten tilgjorte kvasi-barnebegreper eller andre "morsomme" omskrivinger. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
kåt vikingbrud
Sv: Snakk med barna om sex (VG)Dessuten vil jeg ikke ha ukritiske barn som tror at alle erigerte peniser er så innmari glade og snille.
|
|
|
#18 |
|
Introvert optimist
|
Nei det var vel i grunnen min første tanke også. Tenk å bruke en sånn forklaring til en unge som har vært utsatt for seksuelt misbruk? Eller en unge som blir utsatt for det etter å ha hørt den forklaringen.
|
|
|
#19 |
|
kåt vikingbrud
Ja, det må bli desto mer forvirret og traumatisert av.
|
|
|
#20 |
|
Epikur
|
Sv: Snakk med barna om sex (VG)Fuktige skjeder og glad-tisser (
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |