|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Librocubicularist
|
![]() Størkna plast i vaskemaskinVaskemaskinen min, kombi vask og tørk, som var ny i november, har ein smelta, størkna plastklump inni trommelen. Plasten av ein slik kvalitet og farge at eg mistenker ein Playmobil-dings eller tilsvarande.
![]() |
![]() |
#3 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Størkna plast i vaskemaskinSå utgjort! Litt hylgrining høres ut som det kan være på sin plass, om en ikke veldig hjelpsomt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Størkna plast i vaskemaskinHer er et tips fra Internettet: https://www.hunker.com/13419474/how-...from-the-dryer |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Størkna plast i vaskemaskinTakk for søkehjelp! Eg har tydeligvis ikkje gode nok skills på engelske søkeord til å få riktig treff. Men neglelakkfjerner eller liknande høyrest lurt ut å prøve.
![]() |
![]() |
#6 |
can-jur
|
![]() Sv: Størkna plast i vaskemaskinKan du ikke bare stoppe mens programmet går og prøve å plukke den ut mens den er varm?
![]() |
![]() |
#7 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Størkna plast i vaskemaskin
Eg har prøvd det nokre gonger. Men den sitt fast. :koko:
![]() |
![]() |
#9 |
Librocubicularist
|
Ja, det tenkte eg faktisk på. Eg trur hårføneren min ligg igjen hos eksen, så eg kan prøve det. Lurte litt på strykejern og. Eg må nok begynne med å få tak i nokre hansker som gjer at eg klarer å ta i det som blir varmt.
![]() |
![]() |
#10 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Størkna plast i vaskemaskinProblemet er jo at det er plast, og plast smelter ikke ved hårfønervarme, tror jeg.
![]() |
#11 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Størkna plast i vaskemaskinI følge denne artikkelen er det i alle fall en tysk prest som har fått til å smelte og omforme Playmo-figurer med hårføner: https://www.telegraph.co.uk/news/wor...al-scenes.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Størkna plast i vaskemaskinJeg tror jeg hadde satset på profesjonell hjelp i ditt tilfelle fordi du får feilmeldinger. Prisene er nok dessverre som det som er nevnt over her. Har du sjekket i bruksanvisningen? Der står det ofte tips for ulike feilmeldinger. Kanskje ringe merkeleverandør og høre først både når det gjelder pris og tips. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() Sv: Størkna plast i vaskemaskinSier det samme som Timar.
![]() |
#16 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Størkna plast i vaskemaskinFeilkoden betyr at noko blokkerer dysene. Og det er ganske åpenbart.
![]() |
![]() |
#17 |
Librocubicularist
|
:hahaha: Det betyr at det går an!
![]() |
![]() |
#19 |
heimføing
|
![]() Sv: Størkna plast i vaskemaskinPå en så ny maskin hadde jeg ikke begynt å tukle sjøl, og definitivt ikke med åpen flamme (lighter) eller veldig høy varme. Ha i alle fall brannslokker ved siden av, og 110 klart for deg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Størkna plast i vaskemaskinVille ikke brukt åpen flamme eller løsemiddel. Et annet sted på nett sto det at tørketrommel-temp var 80C, i så fall burde en hårføner kunne ha samme temp., tror jeg, står på nett at de kan komme opp i 140 på høyeste trinn. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|