|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har fått viljen sin
|
![]() Trenger strikkehjelp til halsfellingForhistorie; superenkel rett-frem genser strikket nedenfra og opp. Har felt raglan som anvist og har 128 masker på pinnene. Så skal det felles for hals og jeg faller (haha) helt av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Trenger strikkehjelp til halsfellingDu skal lage til en avrundet hals. Da setter du de 11 midterste maskene foran på en hjelpenål eller en tråd. De skal du bruke igjen når du skal lage selve halslinningen (som regel noen cm med ribbestrikk). De andre maskene strikker du nå fram og tilbake. I begynnelsen av hver pinne skal du felle to masker til. Da fåe du en fin skrå/rund hals på genseren. Du skal også fortsette med raglandfellingen til du har felt 19 ganger. Vanskelig p si helt hvor mange masker du har igjen da. Jeg ville brukt de maskene som er igjen på pinnene, og så plukket opp de resterende maskene i sidekanten på fellingen.
![]() |
#3 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Trenger strikkehjelp til halsfellingTakk!!!! De 11 maskene skal altså stå urørt frem til jeg strikker vrangbord? Skal jeg strikke frem og tilbake til alle maskene er felt utenom de 11, eller blir det "to grupperinger" av masker på arbeidet (de 11 pluss de jeg ikke har felt)? Skal jeg plukke opp 60 masker eller til det er 60 masker tilsammen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Sv: Trenger strikkehjelp til halsfelling
Frem og tilbake til du har tatt 19 raglanfellinger. Vanskelig p si hvor mange masker du skal plukke opp og om 60 er totalantall uten at jeg har sett hele mønsteret/bilde av genseren. Men jeg tipper 60 masker totalt?
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Trenger strikkehjelp til halsfellingSå hyggelig at jeg kunne hjelpe.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|