|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Erfaren
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Anbefal en bok som vekker leselystenFra jeg lærte å lese til jeg var 25ish så elsket jeg å lese bøker. Alle mulige sjangere, men favoritten var nok historiske romaner. Jeg leste over alt. Du å glad jeg er for at jeg vokste opp i en tid uten smarttelefoner og kunne drømme meg bort i bøkene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
koko
|
![]() Sv: Anbefal en bok som vekker leselystenJeg har også fått Livet i veien, slik at det er vanskelig å lese bøker. Men i fjor fikk jeg Hva hun klager over når hun klager over husarbeidet, Heidi Linde. Den greidde jeg å sluke, og det var en helt fantastisk følelse. (Samt at boken var god underholdning.)
![]() |
#3 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Anbefal en bok som vekker leselystenDa vil jeg anbefale All Souls Trilogy av Deborah Harkness
![]() |
![]() |
#4 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Anbefal en bok som vekker leselystenEn rekke avbrutte forsøk
![]() |
#5 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() Sv: Anbefal en bok som vekker leselystenFull spredning av Nina Lykke er lettlest og velegnet til å vekke leselyst, syntes jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Anbefal en bok som vekker leselystenEn eldre bok, men om du ikke har lest Vindens skygge anbefaler jeg denne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Anbefal en bok som vekker leselystenAlt av Jon Kalman Stefansson, men det er smart å begynne med trilogien 'Historien om gutten'. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Anbefal en bok som vekker leselystenJeg liker Terry Pratchett og Neil Gaiman.
![]() |
#9 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Anbefal en bok som vekker leselystenEkko av en venn, Ingvar Ambjørnsen. Liten Elling-bok. Var så fin at jeg måtte lese den sakte og porsjonere den ut, så den kunne vare litt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Anbefal en bok som vekker leselysten
Den har jeg også akkurat lest, og likte den veldig godt. Man fikk lyst til å lese mer. Nei og atter nei av samme forfatter var også bra.
![]() |
![]() |
#12 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Anbefal en bok som vekker leselystenDet kommer jo litt an på hva du liker selvsagt, men jeg kan anbefale Napoli-kvartetten av Elena Ferrante ("Mi briljante venninne" etc).
![]() |
#13 |
Erfaren
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Anbefal en bok som vekker leselystenTusen takk for mange gode tips! Lagrer de i huskelista i Bibliofil appen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
geskjeftig
|
![]() |
#15 |
ej ikke møjkets heije
|
Humoristisk og gjenkjennelig er akkurat det jeg tenker om bøkene til både Heidi Linde og Nina Lykke. Det er noe godt med å lese om damer midt i livet som ikke lever helt perfekte liv.
![]() |
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Anbefal en bok som vekker leselystenErlend Loe vekker leselysten hos meg, og etter stillstand i lesing hos meg også har jeg begynt på 'Helvete', humrer og koser meg. Sist redigert av Galathea : 11-05-21 kl 10:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Prøver seg frem
Medlem siden: Oct 2013
![]() ![]() ![]() |
+1 på Gutten! Så vart og vakkert, helt fantastisk nydelig skrevet, og kjennes helt inn i beinmargen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Anbefal en bok som vekker leselystenHvis du leser engelsk vil jeg på det varmeste anbefale "The Offing" av Benjamin Myers - noe av det nydeligste jeg har lest på lange tider.
![]() |
#20 |
*_*
|
Her og! Det er noe av det beste jeg noen gang har lest. Men jeg kastet meg over den på et tidspunkt da lesemuskelen min var godt trent. Og det tror jeg var noe av nøkkelen til at den var helt altoppslukende. Den kan kanskje være litt tung å bruke til å sveive i gang leselysten igjen.
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|