|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Fortynnet
|
![]() Er det noe besteforeldrene dine gjør for deg?Da tenker jeg mest på om det er noe spesielt de kan som ikke foreldrene dine kan - f.eks. reparere ting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
"De"
|
![]() Sv: Er det noe besteforeldrene dine gjør for deg?Jeg har bare en bestefar igjen, og han har alzheimer og parkinson, så nei.
![]() |
#3 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det noe besteforeldrene dine gjør for deg?Nei min bestemor på 94 år gjør ikke noe for meg lengre. Hun bor 150 mil nordover
![]() |
#4 |
flisespikker
|
![]() Sv: Er det noe besteforeldrene dine gjør for deg?Jeg nevnte det vel i "mammatråden", men: farmoren min syr gjerne for oss. Hun jobbet med å sy for folk da hun var yngre, og i en alder av 93 er det fremdeles henne vi går til (i juleferien, typisk; hun bor godt over 100 mil unna og vi sees dessverre sjelden utenom jul) når mannen min har arvet en dress som må tilpasses eller noe slikt. Litt også fordi hun blir så fryktelig glad over å kunne gjøre nytte for seg.
![]() |
#5 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Er det noe besteforeldrene dine gjør for deg?Jeg har bare farmor igjen og hun ser vi ikke så ofte. Hun var aldri tilstede for meg og mine søsken i oppveksten, men har tatt litt igjen hva angår interesse for oldebarna. Hun fikk seg nok en støkk når pappa døde, for da var det plutselig ingen som kontaktet henne lenger.
![]() |
#6 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Er det noe besteforeldrene dine gjør for deg?Jeg og mannen har ingen besteforeldre igjen, min siste (morfar) døde da jeg var 23 og mannens siste (farmor) døde i 2005 rett etter yngste ble født. Hun er oppkalt etter henne, hun var et fantastisk menneske og eldste etter min morfar/bestefar. De andre døde for mange år siden, så det blir bare barndomsminner, ikke så mye de gjorde. Bestefar/morfar var dog en ordentlig arbeidskar og hentet juletrær egenhendig i skauen til oss, hogde ved og hadde poteter som vi nøt godt av. Han hadde også mye å dele om stedet vi er fra (i Oslo) fra gamle dager og krigens dager, viktig at noe går videre.
![]() |
#7 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Er det noe besteforeldrene dine gjør for deg?Farmor og farfar døde i fjor, og de hadde jeg så og si ingen kontakt med, men farmor var en kløpper på alt som har med håndarbeid å gjøre, og hun hadde full kontroll på hage og dyrking av grønnsaker og slikt. Om jeg hadde ønsket hjelp av henne hadde hun sikkert stilt opp.
![]() |
#9 |
intro
|
![]() Sv: Er det noe besteforeldrene dine gjør for deg?Bestefar døde tidligere i sommer, 93 år gammel. Han var baker og lagde de deiligste hvetebrød og boller. De drev kafé i 50 år, og skolebrødene til bestefar var kjent i hele Trysil.
![]() |
![]() |
#10 |
Gjør så godt som jeg kan.
![]() Sv: Er det noe besteforeldrene dine gjør for deg?Mine besteforeldre er døde, så de kan ikke hjelpe meg med noe lengre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Er det noe besteforeldrene dine gjør for deg?Har ikke hatt besteforeldre i live siden 80-tallet. Men bestemor bakte verdens beste hvetekaker, og bestefar var en kløpper til å veve filleryer. Dessuten klippet han alle guttebarnebarna sine. Og slipte kniver.
![]() |
#12 |
Nybegynner
Medlem siden: Aug 2007
![]() |
![]() Sv: Er det noe besteforeldrene dine gjør for deg?Mine besteforeldre er døde.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Er det noe besteforeldrene dine gjør for deg?Bestemor (mormor) lever, men hun fyller 90 år nå snart og er dessverre ganske så krank. Før så heklet og strikket hun masse, det har kommet et jevnt sig av ullsokker til alle svigersønnene og alle vi 8 barnabarna har fått hekla sengeteppe og masse mer. Min andre bestemor (farmor) vokste jeg opp sammen med. Hun var den som alltid var tilstede for oss. Mamma og pappa var gårdbrukere og måtte jobbe alltid, og bestemor passet oss ungene mye. Hun lærte meg å hekle og strikke og vi sang alltid masse sammen. Hun falskt og skingrende fordi hun var så tunghørt, men musikkgleden har jeg like fullt fått fra henne. Noen av mine beste barndomsminner er et tynt og lite bestemorfang og høytlesning fra et eller annet blad fra Indremisjonen
![]() |
#14 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: Er det noe besteforeldrene dine gjør for deg?Alt jeg nå gjerne skulle lært av farmor var jeg for ung til å se nytteverien av da hun døde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Er det noe besteforeldrene dine gjør for deg?Min mormor broderer nydelige juleduker og annet fint til alle oss barnebarna. Og forguder poden, til tross for at han er oldebarn nummer 7 i rekken.
![]() |
#16 |
X First Lady
![]() Sv: Er det noe besteforeldrene dine gjør for deg?Morfar døde kun 50 år og da var jeg bare 7 år. Mormor levde til hun var 88 og var en kløpper i å strikke og ofte vanket det mjuke flotte pakker og hver jul sendte hun kjøttrull til meg og mamma. Hun var et realt arbeidsjern den damen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Er det noe besteforeldrene dine gjør for deg?Mine lever dessverre ikke lenger
![]() |
#18 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Er det noe besteforeldrene dine gjør for deg?Alle mine besteforeldre er døde. Mormor var en kløpper til å strikke, og Morfar var en drivende dyktig alt-mulig-mann. Mye god og nyttig kunnskap gikk tapt med den generasjonen.
![]() |
![]() |
#19 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Er det noe besteforeldrene dine gjør for deg?Både mine og mannens besteforeldre er døde.
![]() |
#20 |
Viking F.K !!
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det noe besteforeldrene dine gjør for deg?mormor å morfar døde før jeg ble født.. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|