Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Barnehage glemte barn

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-10-07, 11:51   #1
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barnehage glemte barn

http://www.nettavisen.no/innenriks/i...cle1363120.ece

Jeg lar meg sjokkere. Å både miste barna og så ikke melde dem savnet.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 11:53   #2
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnehage glemte barn

Skjønner ikke at det er mulig.

Gammel 01-10-07, 12:03   #3
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Er det mulig

Gammel 01-10-07, 12:03   #4
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Lavmål. Foreldrene til disse barna er sikkert ikke spesielt fornøyde....

Gammel 01-10-07, 12:16   #5
Shakira
My hips don't lie

Shakira sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Helt vilt!

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 12:18   #6
LaLuna
aldrende

LaLuna sin avatar

LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 12:36   #7
Manitoba
Passiv

Standard

Skulle gjerne visst hvilken barehage dette er. Skremmende at noe slikt kan skje.

Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 12:45   #8
lille my
Erfaren

lille my sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Ja det er virkelig skremmende at sånt kan skje

Gammel 01-10-07, 12:49   #9
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Ja, det er skremmende, og jeg er virkelig glad for at jeg aldri har opplevd akkurat det. Jeg kan imidlertid forstå at man plutselig kan miste et barn når man er på tur, men jeg kommer aldri til å forstå at det ikke blir meldt i fra og settes i gang leteaksjon.

I en barnehage (lå ved siden av den jeg jobbet i) kom det engang en far inn og lurte på om de hadde barnet hans der, personalet begynte jo selvsagt å se etter barnet, men da stoppet faren dem og sa at de hadde glemt barnet hans der de hadde vært på tur og om de virkelig ikke hadde oppdaget det. Det var snakk om endel timer der barnet hadde vært borte. Det ble oppvask i den barnehagen ja.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 13:01   #10
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke første gang jeg har hørt om barn som er blitt gjenglemt. Og jeg blir like forskrekket hver gang. (Og derfor er jeg utrolig glad for den ene pedagogen på avdelingen til Snupp som stadig vekk teller dem for å sjekke at de har kontroll på alle barna.)

Gammel 01-10-07, 13:08   #11
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

off.. det er helt villt at det faktisk er mulig!!

Gammel 01-10-07, 13:31   #12
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Det er ikke første gang jeg har hørt om barn som er blitt gjenglemt. Og jeg blir like forskrekket hver gang. (Og derfor er jeg utrolig glad for den ene pedagogen på avdelingen til Snupp som stadig vekk teller dem for å sjekke at de har kontroll på alle barna.)

Jeg teller også, veldig ofte. Syns det er kjempeviktig å ha kontroll på dem og det gjelder uansett hvor vi er.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 14:54   #13
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

http://www.aftenposten.no/nyheter/os...cle2024223.ece

Nå ble jeg både kvalm og lettet om hverandre. Jeg tror jeg vet hvilken barnehage det dreier seg om. Og jeg tror det er en av de vi takket nei til plass i. Åh, jeg er så glad for at vi valgte som vi gjorde.

Gammel 01-10-07, 15:02   #14
m|nken
Bør lage seg en tittel selv

m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dette forventer jeg at alle ansatte gjør. Og jeg tror det er en innøvd rutine blandt de fleste som jobber i barnehage.

http://www.aftenposten.no/nyheter/os...cle2024223.ece

Nå ble jeg både kvalm og lettet om hverandre. Jeg tror jeg vet hvilken barnehage det dreier seg om. Og jeg tror det er en av de vi takket nei til plass i. Åh, jeg er så glad for at vi valgte som vi gjorde.

Sitat:

Personen som skulle ta bussen ringte politiet, som sendte en patrulje til bussholdeplassen, og via et telefonnummer som sto på klærne til et av barna fant politiet til slutt ut at barna tilhørte en barnehage i Sognsveien.

De kunne vel nesten bare ha skrevet navnet på barnehagen? Er vel ikke så mange barnehager i Sognsveien?

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 19:08   #15
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er et av mine mareritt, å glemme igjen et barn på tur...

Og en av grunnene til at jeg teller, teller og atter teller.

Gammel 01-10-07, 19:28   #16
Left
Passiv

Standard

Å først miste to barn, for så å IKKE melde fra til politiet? De hadde antakelig ikke tenkt å si noe til foreldrene heller antakelig.
Jeg blir dypt og inderlig sjokkert.
Har jobbet mange år i bhg, og vi talte og talte og talte og talte når vi hadde flere med på tur, og hver voksen hadde ansvaret for "sine" barn til enhver tid!

Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 20:06   #17
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg får helt vondt i magen. :grøss: Og derfor teller og teller jeg ungene på jobben. Hele tiden, enten vi er på utelekeplassen eller på tur.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 20:14   #18
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke forståelse for at slikt kan skje.

Men så små barn skal det være så stor voksentetthet at det ikke skal være fler enn 4-5 barn per voksen. Det betyr at en av de barnehageansatte har gått på bussen uten å sjekke at de få barna hun har ansvaret for er med på bussen.
Sanseløst sløvt, og HELT uakseptabelt.

Når vi er på tur med klasser ( med langt flere barn per voksen ) teller og teller vi hele tiden. Det kunne aldri skjedd at en buss hadde kjørt avgårde uten at absolutt ALLE var med.

Gammel 01-10-07, 20:46   #19
carolin
Har laget seg en tittel

carolin sin avatar

Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Jeg skjønner virkelig ikke at det er mulig. Klarer man ikke å ha kontroll over hvor barna er når man er på tur, så må man enten la være å ta dem med på tur, eller være flere voksne.
Er så glad for at vi har den barnehagen vi har. De har full kontroll på alle barna til enhver tid. Det har aldri vært manko på voksne der.

Gammel 02-10-07, 08:42   #20
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

http://www.bydel-st-hanshaugen.oslo....5839-3316.html

Her er saken bedre forklart. Jeg vet ikke helt hva som er verst - at man mister barna på tur eller at de stikker av fra barnehagen. Uansett er dette en skikkelig ekkel sak. (Og bra at de faktisk hadde vett nok til å ringe politiet når de ikke fant dem).

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:26.